Sune är ett klassiskt exempel på vad som händer när folk tror sig stå över alla rimliga krav på opartiskhet och för all del också att vara lojal mot din uppdragsgivare.
Samtidigt som han var a) kommundirektör i Solna med 118 000:- / mån. b) Styrelseordfröande i Arenabolaget som ägs av Solna, PEAB, Jernhusen och Fabege c) ledamot i AIK Fotoll AB och d) ordförande i Sthlms Fotbollsförbund gjorde han alltså konsultuppdrag för Arenabolaget (alltså PEAB i verkligheten,) För 600 000:- eller 25 000 /månad i ett antal år.
På kö nu; Lars Erik Salminen, borgmästare i Solna, Per Bystedt fd. ordförande i AIK AB, nu ledamot, Lars Åke Lagrell ordf i SvFF, Sune Hellströmmer arenaansvarig för Swedbank Arena och fd generalsekreterare i SvFF. Dvs, jag skulle inte dö av förvåning om de åker med i nästa sväng...
Borde inte händelserna i Göteborg ge en tankeställare om Stockholm? Korruption finns förstås också där, men tar sig andra former. Per Wirtén skriver på Newsmill att korruptionen definitivt är lika omfattande i Stockholm som i Göteborg. Antagligen helt riktigt.
Intressant, en moderatkommun bland alla dessa korrumperade sossekommuner. Är ju liksom Göteborg och Norrköping en fotbollskommun. Fotbollen är ju som bekant slutstationen för stora delar av kommunalskatten... Jag lyssnar vidare...