Jag har ett mycket intressant problem i Biblioteket i Windows 7. Ikonerna, "Musik" etc., är dolda. Jag kan ju få dem att synas genom att via mappalternativ välja att visa dolda ikoner, men då får jag ju se jobbiga mappar såsom "Appdata" i "Mina Dokument" vilket jag vill undvika.
Jag vet ju att man kan skapa exempelvis en ny mapp och sedan välja att dölja den, men biblioteksikonerna är lite skumma då deras egenskapsmeny inte är likadan. Jag kan alltså med andra ord inte bara bocka ur "Dölj"-alternativet.
Hur kan jag få ikonerna i biblioteket att bli vanliga igen?
Jag gjorde det i alla fall nu och den blir inte dold. Med andra ord skulle jag bara kunna göra fyra nya mappar och sätta samma inställningar på dem. Ska trixa lite med det.
Det var ganska lätt fixat då ju. Men ändå förstår jag inte hur det gick till när de blev dolda. Tack igen.
För eventuella andra som stöter på problemet skriver jag en lösning här:
Öppna Utforskaren och skapa fyra nya (eller hur många du ni vill ha) biblioteksmappar.
Välj visa dolda mappar i Mappalternativ
Gå in på C:\Users\DittAnvändarnman\AppData\Roaming\Microsof t\Windows\Libraries
Öppna Notepad
Dra in någon av de "gamla" mapparna (Musik och dem) i Notepadfönstret
En massa text ska komma upp, kopiera den.
Gör samma sak med en av de nya mapparna men ta bort texten och klistra in den du klippte ut innan.
Spara Notepad-dokumentet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!