2012-07-09, 01:25
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Rostad macka med ost och oboypulver på osten
Det där är riktigt gott! Testa att ha det på tigermackor (Pärlan) med kokt skinka och en hel del smör på!
Citera
2012-07-09, 01:28
Medlem
regndroppens avatar
Någon som testat senap på pannkakorna? För kväljningar bara av att tänka på skit'n :S En kompis polare testade det och tyckte att det var gott..
Citera
2012-07-10, 00:32
Medlem
Vet ej hur konstigt det är, men;

Potatismos m. köttfärssås
Potatismos m. bacon

Macka m. smör, ost och tomater toppat med senap var relativt gott.
Citera
2012-07-10, 21:51
Medlem
Senap och leverpastej på mackan var en oroväckande god kombination
Citera
2012-09-08, 15:52
Medlem
Meisjes avatar
Bump.

Köttfärssås med en gnutta socker i, taste like heaven to me. Släng gärna i lite selleri, morot, svamp (kantarell) och annat man kan hitta i skafferiet

MUMS!
Citera
2012-09-08, 17:08
Medlem
Pumbass avatar
Hade några vänner som, vid besök på McDonalds, alltid beställde in en mellan pommes frites och en strutglass, varpå de sedan drog pommesen igenom glassen istället för det vanligare alternativet ketchup.

För övrigt borde tråden heta nått i stilen med ''Udda matkombinationer som ni tycker är gott'' istället.
Citera
2012-09-08, 17:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Friterad Ansjovis med Bearnaisesås.
Citera
2013-01-03, 01:52
Medlem
En tunn skiva fin skinka med ett lager senap, phiadelfiaost och hallonsylt på.
Åt precis upp 7 skinkskivor med det pålägget.

Vörtbröd (innehållande russin) med smör och bonkpulver på.

Tärnad, vit, fralla som man äter med hallon i samma storlek som brödtärningarna. Att dricka till det avslagen Cola Zero. Enkelt, men gott.

Gurkstavar/ minimajs/koncerverade champinjoner/ knäckebröd/ morötter osv.. med Heinz vinäger-ketchup att doppa i. Den ketchupen är fantastisk må jag lova!

Det självklara pålägget i en varm macka är ketchup, annanas och ost. Vet inte varför men många av mina bekanta ryggar tillbaka då jag brer ketchup på mackan.
Citera
2013-01-03, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrForrest
En tunn skiva fin skinka med ett lager senap, phiadelfiaost och hallonsylt på.
Åt precis upp 7 skinkskivor med det pålägget.

Vörtbröd (innehållande russin) med smör och bonkpulver på.

Tärnad, vit, fralla som man äter med hallon i samma storlek som brödtärningarna. Att dricka till det avslagen Cola Zero. Enkelt, men gott.

Gurkstavar/ minimajs/koncerverade champinjoner/ knäckebröd/ morötter osv.. med Heinz vinäger-ketchup att doppa i. Den ketchupen är fantastisk må jag lova!

Det självklara pålägget i en varm macka är ketchup, annanas och ost. Vet inte varför men många av mina bekanta ryggar tillbaka då jag brer ketchup på mackan.

Ketchup har man väl alltid på en varm macka... om man nu inte har tomatpuré hemma.

När det gäller matkombinationer som är äckliga men som man tycker är gott
så är det ju lite motsägelsefullt. Om man nu tycker att det är gott så är det
ju inte äckligt.

Ett recept som jag fått från min farmor och som jag åt som liten (och gör det ibland fortfarande),
det är makaronivälling.
Man kokar upp makaroner som vanligt, sedan häller man av vattnat på sedvanligt
maner. Sedan häller man tillbaks makaronerna i kastrullen och tillsätter mjölk, socker
och salt och kokar upp det igen. Det är riktigt jäkla kanongott!!!
Citera
2013-01-03, 04:00
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meisje
Bump.

Köttfärssås med en gnutta socker i, taste like heaven to me. Släng gärna i lite selleri, morot, svamp (kantarell) och annat man kan hitta i skafferiet

MUMS!

Köttfärssås, morötter, selleri, socker eller honung, vitt vin och buljong, krossade tomater och vitlök är receptet på autentisk bolognese, så du är inte helt fel ut

Jag som älskar matlagning skäms nästan över att ha en sådan här rätt, men det har jag. Under min tid som student när man hade ont om pengar så var man tvungen att improvisera. En av de sakerna som i början smakade skit, men som efter ett tag växte på en var tonfisk på burk, blandat med pesto som man sedan åt med penne och ketchup. Kan ibland få för mig att göra det i all hemlighet även idag
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2013-01-03 kl. 04:04.
Citera
2013-01-03, 04:17
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedMaul
Äter alltid mina pannkakor med kaviar hatar pannkaka med sylt så jäkla sliskigt, skulle lika gärna kunna vara en efterrätt.

Ja pannkaka är ju en sorts efterätt.
Citera
2013-01-03, 04:34
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedMaul
Äter alltid mina pannkakor med kaviar hatar pannkaka med sylt så jäkla sliskigt, skulle lika gärna kunna vara en efterrätt.

Är ju inte äckligt. Plättar med kaviar, smetana etc. kallas för Blini och är en mycket traditionell rysk rätt. Man kan även ha gravad lax och en hel del annat till. Sök på nätet och du lär finna mycket gott om du gillar det, vilket du verkar göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in