2010-03-26, 00:45
Medlem
requiem1s avatar
pysslat endel med film osv redigerar o så. tänkte nu köpa mig en hd kamera och hittade denna http://www.netonnet.se/art/foto/vide...135708,4567%29 .. är int det väldigt billigt? SDHC-minneskortet är det ju en jävla hype om .. vad är det för speciellt?

peace!
Citera
2010-03-26, 01:11
Medlem
kaaanjags avatar
funderar på den jag med, vänligen berätta hur den är i mörker och vad man ska kolla efter i teknisk spec så man vet att den kan filma i det, har för mig att jag läst att det handlar om lux lr nåt sånt kan det stämma?!
Citera
2010-03-26, 01:13
Bannlyst
Jag skulle då inte köpa den, då det verkar vara nå kina skit. Man får helt enkelt vad man betalar för.
Citera
2010-03-26, 01:20
Medlem
uberalles avatar
Funkar att filma barnkalas med kanske julafton om det är lite ljus på bordet
Citera
2010-03-26, 01:31
Medlem
kaaanjags avatar
okej men Canon Legria HF200 verkar ju vara väldigt najs, någon som har erfarenhet med en sån?
Citera
2010-03-26, 21:39
Medlem
requiem1s avatar
Tänkte mest film extremsport med den så bra kvalitet samt bildstabilisering duger bra för mig då den oftast kommer användes ute nu i sommar

Någon som har lite koll på om det går att mecka påen vidvinkel? Hittade en på cyberphoto som jag nu slarvat bort .. gick loss på 400:-
Citera
2010-03-27, 10:01
Medlem
Adobes avatar
Jag har den dära Avant VF HD-15 som jag köpte för cirka 2 månader sedan.
Den är väll sådär, kvalliten tycker jag är bra.

Att filma i mörker har jag märkt är inte så effektivt, den har ju iaf en lampa men den når inte så långt, isåfall ska man filma på nära håll i mörker.

Sedan har denna kamera bara auto fokus, jag saknar manuell fokus då jag kommer till att göra visuella effekter osv.
För då när man går in i bilden t.ex, så börjar den att justera fokusen på mig istället för bakgrunden osv.

Beror på vad du ska använda den till osv.

Märkte det finns någon liknande kamera på teknikmagasinet för någon dag sedan, kostar lika mycket, men har mer i stillbilder, denna har 5 MPX medans på teknikmagasinet har 12 MPX.
Sedan vet jag inte rikitgt vad andra skillnaderna var, inte så jätte stora skillnader tror jag dock.
Citera
2010-04-03, 00:21
Medlem
urquinaonas avatar
Canon HV20, HV30, HV40 är mycket fina små HD-kameror. Vill du ha maximal fisheye-effekt utan någon kvalitetsförsämring beställer du ett Nikon FC-E9 fisheye från e-bay och en stepring för att få den att passa. Snap-on Raynox fisheyet antar jag är det du hittat på cyberphotom, dessa linser ger sämre bildkvalitet, funkar väl till en början men vitsen med HD är ju att man vill ha just högupplöst och kristallklar bild. Har du lite mer pengar att lägga ut så skulle jag rekommendera en Canon HV med Nikonlinsen så slipper du byta upp dig om tre månader...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in