2010-04-27, 16:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Eurobet

Min favoritsida for 2-3 ar sedan. Jag kollade lite haromdagen och sag att de bytt design.
De tillhor ONGAME om de inte bytt till nagot annat. Nagon som kor pa Eurobet/ongame? lika mkt fisk som forut?

kan medela att ajg slutade for att de inte ger rakeback fast jag tror nestan de var varde i de extrema fiskstimmen man kunde hamna i.

Sa snella seg att nagon lirar der o det er likadant som alltid?
Kor pa tellgaming / prima. kenns ganska sa tett med jemnaspelare.

Jag lirar på Ongame. Kan dock inte jämföra med hur det var för 2-3 år sen. Vad jag förstår så tillhör inte Ongame de mer söndergrindade nätverken. Lirade själv på Eurobet, men har nu bytt till Betsafe. Rejkar man drygt $500 i månaden så ger Eurobets månatliga bonusar ganska bra återbäring: Du får ihop pokerpoäng så att det räcker till $190 i bonusar. Eurobet har också samarbete med raketherake.com och därifrån kan du också få runt $50 i racepengar givet rakenivån ovan. Sen finns det ett rakerace på själva Eurobet också, men då måste man upp på högre nivåer.
Citera
2010-04-27, 17:12
Medlem
Stevie1s avatar
Jag känner en snubbe som erbjuder rakeback på Purple-Lounge, du får hela 50% i RB! Jag kör själv där, och har aldrig varit nöjdare
Citera
2010-04-28, 10:22
Medlem
Gjorde en egen tråd innan jag såg denna, så postar här istället.

Tja,

Tänkte sätta in 1000$ på någon klient, grejen är bara att jag vet inte vilken.
Är sedan tidigare reggad på ett antal, men har aldrig tänkt på ett par av faktorerna som jag numera har som krav:

1.Vilken sida kan man få bäst rakeback för 1000$?
2. Ingen skatt? Eller hur fungerar det, när skattar man 33%? Är det efter ett visst belopp, eller hur fungerar det?
3. Hyffsat fräsch klient, dvs klienten ska inte se ut som en 10 årig bilmekaniker har programmerat.
Citera
2010-04-28, 12:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolsson
Gjorde en egen tråd innan jag såg denna, så postar här istället.

Tja,

Tänkte sätta in 1000$ på någon klient, grejen är bara att jag vet inte vilken.
Är sedan tidigare reggad på ett antal, men har aldrig tänkt på ett par av faktorerna som jag numera har som krav:

1.Vilken sida kan man få bäst rakeback för 1000$?
2. Ingen skatt? Eller hur fungerar det, när skattar man 33%? Är det efter ett visst belopp, eller hur fungerar det?
3. Hyffsat fräsch klient, dvs klienten ska inte se ut som en 10 årig bilmekaniker har programmerat.

1. Så kan du väl inte ställa frågan? Din bankrulle säger ju inget om hur du kommer att spela, nivå, antal händer etc

2. På papperet är skattreglerna enkla: Om pokersajten du spelar på har sitt säte/hemvist inom EU så betalar du ingen skatt alls på vinster. Om sajten har sitt säte någonannanstans så ska du skatta med 30% (kapitalskatt) på dina vinster.

Problemet är att det faktiska rättsläget är ganska oklart, både gällande vilka sidor man ska skatta på och hur skatten ska beräknas. Helt säkert skattefria sidor idagsläget (fastslaget i lagakraftvunna domar eller per definition) är har jag för mig endast Svenska Spel och Nordic Bet. För ett antal andra sajter är det sannolikt att de räknas som hemmahörande i EU (men pga att de ibland har sina licenser utfärdat i små konstiga stater som Gibraltar där olika specialregler gäller och/eller har servrar på lite andra platser så är rättsläget inte 100% klart). För några andra torde det vara helt klart att de INTE är skattefria. Största och mest kända exemplet är Pokerstars. För Full Tilt har det pågått diskussioner hit och dit, men jag har inte satt mig in i argumenten.

När det gäller hur skatt ska beräknas så är den mest extrema ståndpunkten att du ska skatta på varje vunnen pott. Det är en smula egenodmlig inställning, eftersom det inte existerar någon rätt att göra avdrag för motsvarande förlorade potter. I praktiken har skatt beräknats på uttag från vissa sajter, vilket ju är rätt konstigt det också. Uttaget behöver ju inte vara en vinst.
Citera
2010-04-28, 16:39
Medlem
lulz123s avatar
Aight!

Fisktät sida med 50%+ rakeback med mycket trafik upp till iaf NL20$

give me
Citera
2010-04-29, 16:44
Bannlyst
Tänkte höra här om någon har märkt någon skillnad på standarden på PL (microgaming), såg att ladbrokes hade gått med i MG fullt ut och det kanske betyder mer fisk.
Tyckte PL var rätt söndergrindat förut...
Så någon som lirar nl4-nl50 som märkt någon skillnad?
Citera
2010-04-29, 17:11
Medlem
sweetrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjearn
Tänkte höra här om någon har märkt någon skillnad på standarden på PL (microgaming), såg att ladbrokes hade gått med i MG fullt ut och det kanske betyder mer fisk.
Tyckte PL var rätt söndergrindat förut...
Så någon som lirar nl4-nl50 som märkt någon skillnad?

Tror jag ska pröva och byta, PL har blivit så sjukt nittigt på nl10, och fullt i regs.
Microgaming tycker jag själv är skönaste nätverket så får nog bli att testa lad eller liknande.
Men undrar iallafall samma sak som dig.

Ni får också gärna tipsa om någon annan skön klient med bra action på microgaming som inte är så reg/nit tätt.
Citera
2010-04-29, 20:26
Medlem
danitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetrob
Tror jag ska pröva och byta, PL har blivit så sjukt nittigt på nl10, och fullt i regs.
Microgaming tycker jag själv är skönaste nätverket så får nog bli att testa lad eller liknande.
Men undrar iallafall samma sak som dig.

Ni får också gärna tipsa om någon annan skön klient med bra action på microgaming som inte är så reg/nit tätt.

Perfekt om alla är nits ju?
Citera
2010-04-29, 20:46
Medlem
sweetrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danity
Perfekt om alla är nits ju?

Kanske har uppfattat termen helt fel, trodde en nit var en väldigt tight spelare?

edit; Är not "tags" jag pratar om.
Senast redigerad av sweetrob 2010-04-29 kl. 20:51.
Citera
2010-04-29, 23:26
Medlem
Citat:
Kanske har uppfattat termen helt fel, trodde en nit var en väldigt tight spelare?

edit; Är not "tags" jag pratar om.

Nits är tightare än tags.
Citera
2010-04-30, 01:17
Medlem
sweetrobs avatar
Ja men då hade jag ju rätt, varför skulle det vara bra danity?
Citera
2010-04-30, 03:54
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ja men då hade jag ju rätt, varför skulle det vara bra danity?

för du kan sno blinds och 3betta dom 'to death'?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in