2010-04-25, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inandning
Jag har ingen koll på hur tramsigt det är, fast jag har koll på att jag vill spela på en skattefri site.

Då får du spela skräpturneringar också
Citera
2010-04-25, 02:25
Medlem
inandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
Då får du spela skräpturneringar också

Har inte en aning vad som är skillnaden, så vad gör dem så mycket bättre på FTP/PS. Hur mycket bättre är de?
Citera
2010-04-25, 02:44
Medlem
Citat:
Har inte en aning vad som är skillnaden, så vad gör dem så mycket bättre på FTP/PS. Hur mycket bättre är de?

Du spelar på sjukt liten nivå så det med skatten...
Det är stor skillnad för då får du nog spela mot amerikaner och dom är oftast värdelösa. Ftp och ps har ett stort antal spelare. Stor skillnad.
Citera
2010-04-25, 03:31
Medlem
roobbes avatar
Citat:

Som fritte säger, de enda turrarna du ska vinna för att behöva oroa dig om skatten är någon av ftps/ps större söndagsturneringar. Det råder någon form av hysteri bland mikrospelare som tror att det är farligt att spela på ftp/ps. Det stämmer fan inte.

Halvfakeedit: Det som de gör bättre är typ allt vad gäller turneringar. Det är världens två största siter, med de största garanterade potterna samt flest turneringar. Vill man spela mtt´s så är det fan bara dumt att inte söka sig till någon av de största siterna.
Citera
2010-04-25, 12:46
Medlem
Grandesporross avatar
Eurobet

Min favoritsida for 2-3 ar sedan. Jag kollade lite haromdagen och sag att de bytt design.
De tillhor ONGAME om de inte bytt till nagot annat. Nagon som kor pa Eurobet/ongame? lika mkt fisk som forut?

kan medela att ajg slutade for att de inte ger rakeback fast jag tror nestan de var varde i de extrema fiskstimmen man kunde hamna i.

Sa snella seg att nagon lirar der o det er likadant som alltid?
Kor pa tellgaming / prima. kenns ganska sa tett med jemnaspelare.
Citera
2010-04-25, 13:02
Medlem
Citat:

Pokerstars och Fulltilt har de bästa strukturerna på sina turneringar, överlägsna de andra turbo sidorna jag har spelat på. Dessutom startar det turneringar hela tiden vilket gör att du inom en timme om du kombinerar båda sidorna kan ha 10 turneringar igång.

De stora fälten skrämmer många men det kan vara en enorm fördel när man väll går riktigt långt i en turnering med 5-6k spelare i. Att vinna 4k $ för i en 5 dollars turneringen är inte dumt.
Citera
2010-04-25, 13:54
Medlem
inandnings avatar
Citat:
Pokerstars och Fulltilt har de bästa strukturerna på sina turneringar, överlägsna de andra turbo sidorna jag har spelat på. Dessutom startar det turneringar hela tiden vilket gör att du inom en timme om du kombinerar båda sidorna kan ha 10 turneringar igång.

De stora fälten skrämmer många men det kan vara en enorm fördel när man väll går riktigt långt i en turnering med 5-6k spelare i. Att vinna 4k $ för i en 5 dollars turneringen är inte dumt.

Jo, lite skrämmande är det. Gillar inte turneringar med få spelare, <50, och turneringar >600 har jag inte spelat så har ingen koll på dem. Känns som man måste ha mycket tur för att det ska gå vägen. Och ha en rejäl br.

Det jag vill ha är att de går ofta och bra struktur, kanske får tänka lite på att spela på ftp och ps.
Citera
2010-04-25, 13:57
Medlem
Citat:
Jo, lite skrämmande är det. Gillar inte turneringar med få spelare, <50, och turneringar >600 har jag inte spelat så har ingen koll på dem. Känns som man måste ha mycket tur för att det ska gå vägen. Och ha en rejäl br.

Det jag vill ha är att de går ofta och bra struktur, kanske får tänka lite på att spela på ftp och ps.

Ja en stor bankrulle behövs beroende på om man har möjlighet att sätta in nya pengar eller inte, för variansen på turneringarna är naturligtvis enorm. Jag spelar aldrig turneringar än att jag har minst 200 inköp.
Citera
2010-04-25, 14:04
Medlem
inandnings avatar
Citat:
Ja en stor bankrulle behövs beroende på om man har möjlighet att sätta in nya pengar eller inte, för variansen på turneringarna är naturligtvis enorm. Jag spelar aldrig turneringar än att jag har minst 200 inköp.

Okej, jag har 125 inköp. Fast hur många som behövs varierar efter deltagare? Är det 4-6k så måste variansen vara mycket större än 100-300?

Vad ska man ha för Av. ROI ? Om man har kommit långt i en turnering och kollar upp någon på sharkscope, vilka stats ska man kolla på?
Citera
2010-04-25, 14:54
Medlem
Citat:
Okej, jag har 125 inköp. Fast hur många som behövs varierar efter deltagare? Är det 4-6k så måste variansen vara mycket större än 100-300?

Vad ska man ha för Av. ROI ? Om man har kommit långt i en turnering och kollar upp någon på sharkscope, vilka stats ska man kolla på?

Som sagt 125 inköp är i minsta laget om du inte vill sätta in mer pengar, men långt ifrån omöjligt.

ROI är ju det mest intressanta när det gäller MTT, allt ifrån 20% uppåt är bra. Om man kollar på de bästa MTT spelarna har de ju en väldigt låg ITM procent men desto högre finalbord procent.

När jag kollar upp någon är det 4 saker jag brukar titta på, ROI, av buyin, profit och antalet turneringar de har spelat.
Citera
2010-04-25, 15:25
Medlem
inandnings avatar
Citat:
Som sagt 125 inköp är i minsta laget om du inte vill sätta in mer pengar, men långt ifrån omöjligt.

ROI är ju det mest intressanta när det gäller MTT, allt ifrån 20% uppåt är bra. Om man kollar på de bästa MTT spelarna har de ju en väldigt låg ITM procent men desto högre finalbord procent.

När jag kollar upp någon är det 4 saker jag brukar titta på, ROI, av buyin, profit och antalet turneringar de har spelat.

Får väl vinna ihop lite mer inköp då

Okej, mitt ROI är det inget fel på.
Citera
2010-04-26, 09:46
Medlem
Behöver en skön sida där jag får 30% rakeback minst.

Spela med Euro.

Stora kort så jag kan multitabla utan problem

Timebank.

Vad rekkar ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här