2005-07-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mars
finns ett rätt bra erbjudande på party poker också där man kan få $50 gratis utan insättning, http://www.real50.com/

det där ska jag fan prova
Citera
2009-12-29, 04:44
Medlem
JulJuls avatar
Hade tänkt att få en fresh start, vill helst ha rakeback on insättningsbonus. Funderade på Full tilt, men någon sa något om skatt där, eller ska man bara strunta i det? Kommer att sätta in någon tusing kan väl inte vara så farligt?

Edit: Får gärna vara MAC vänlig.
Senast redigerad av JulJul 2009-12-29 kl. 04:48.
Citera
2010-03-26, 00:34
Medlem
Stockos avatar
Den stora "Vilken sida ska jag välja?"-tråden

Här behandlar vi den ständigt återkommande frågan "vilken sida ska jag välja?".
Citera
2010-03-26, 19:11
Medlem
Då får väl jag bli först ut då!

Kan inte riktigt bestämma mig, står mellan följande:
Får lika bra deal på båda om 40%.

Purple Lounge
- kan inte ha pengarna i svenska kronor vilket gör att jag måste betala växlingsavgift när jag gör insättning/uttagning.
+ Fiskigare?
William Hill/Betmost
+Kan ha i svenska kronor (iaf på betmost verkar det som)
- mer nits på iPoker?

Tacksam för tips.
Citera
2010-03-26, 20:07
Medlem
Makeithappens avatar
Rekommenderar absolut iPoker. Mer att välja på och mer fish.
Citera
2010-03-27, 03:32
Medlem
danitys avatar
Bytade från pokerstars till titan poker i förrgår och trivs väldigt bra, mycket folk och bra folk, har haft asdåligt med korten på sidan emn dom börjar komma igen Många fiskar men även många nits. Men en bra sida.
Citera
2010-03-27, 19:12
Medlem
nosophoross avatar
Ett antal seriösa tips som inte ska ignoreras:
  • Var är företaget registrerat/licensierat? Om det är utanför EU ska du betala skatt på vinster, inom EU är skattefritt.
  • Var är företaget licensierat? Kontrollera att företaget har en giltig och trovärdig spellicens. Det finns oseriösa licenser. En seriös licens innebär att dina pengar och personuppgifter är väl skyddade (även om sajten kursar) och att mjukvara och servrar etc är kontrollerade.
  • Finns det bra bonusar? Kan du få rakeback? Tar sajten betalt för kreditkortsinsättningar etc? Hur hög är rake och turneringsavgifter? Kolla upp detta noga. Även en duktig spelare har oftast inte många procent edge och fördelaktiga villkor gör skillnad i längden.
  • Hur mycket aktivitet är det på borden? Hur ser turneringsschemat ut? Kommer du hitta bord och turrar du verkligen vill spela, eller tvingas du spela andra varianter bara för att du är spelsugen och det inte finns bord igång på din nivå med spelare du vill spela emot.
  • Är snabb och kunnig kundsupport viktig för dig? Testa vad supporten går för med ett par frågor innan du reggar dig. Om de inte svarar eller inte verkar veta vad de håller på mig hade nog iaf jag satsat på ett seriösare alternativ.
  • Hur kan du plocka ut dina vinster? Hur lång tid tar det? Vissa sajter betalar inte ut vinster via samma metoder som de accepterar insättningar. Plocka ut sina pengar ska vara enkelt och snabbt. Ställ det som krav.
  • Lär på forumen och se vad andra spelare har för bra och dåliga erfarenheter från de olika sajterna. Men försök att filterar ut inlägg som är skrivna av tiltade folk som snackar om rigg etc.

Lycka till
Citera
2010-03-27, 21:46
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosophoros
Ett antal seriösa tips som inte ska ignoreras:
  • Var är företaget registrerat/licensierat? Om det är utanför EU ska du betala skatt på vinster, inom EU är skattefritt.

Lycka till

Det där stämmer inte, licenser eller land för registrering har inget att göra med om det är skattefritt eller inte. Det är landet där verksamheten bedrivs ifrån som spelar roll. Bedrivs verksamheten inom EU så är det skattefritt, bedrivs det från annat land är det skatt som gäller.

Annars bra guide!
Citera
2010-03-27, 23:22
Medlem
nosophoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Det där stämmer inte, licenser eller land för registrering har inget att göra med om det är skattefritt eller inte. Det är landet där verksamheten bedrivs ifrån som spelar roll. Bedrivs verksamheten inom EU så är det skattefritt, bedrivs det från annat land är det skatt som gäller.

Kan ibland vara lite svårt att avgöra var ett internetföretag bedriver sin verksamhet ibalnd. Kolla upp att licensen finns inom EU bör väl ändå vara säkrast? Pokerstars t.ex. har ju versamhet på Irland och i Storbritannien. Pokerstars är dock licensierat på Isle of Man, som inte räknas till EU, och därför måste du fortfarande redovisa och skatta för vinster på Stars.

Speltransaktionen sker väl dock alltid i samma land/region som licensen har utfärdats i (jag känner inte till några undantag), så det borde gå att gå efter licensen? Eller känner du till exempel där detta inte stämmer?

Länkar till Skatteverket, men vet inte om man blir mycket klokare av det:
http://www.skatteverket.se/skatter/s...328000675.html

Jag tror för övrigt inte att skatten är något de flesta spelare behöver tänka på, men man bör väl ändå känna till det.
Citera
2010-03-27, 23:56
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Kan ibland vara lite svårt att avgöra var ett internetföretag bedriver sin verksamhet ibalnd. Kolla upp att licensen finns inom EU bör väl ändå vara säkrast? Pokerstars t.ex. har ju versamhet på Irland och i Storbritannien. Pokerstars är dock licensierat på Isle of Man, som inte räknas till EU, och därför måste du fortfarande redovisa och skatta för vinster på Stars.

Speltransaktionen sker väl dock alltid i samma land/region som licensen har utfärdats i (jag känner inte till några undantag), så det borde gå att gå efter licensen? Eller känner du till exempel där detta inte stämmer?

Länkar till Skatteverket, men vet inte om man blir mycket klokare av det:
http://www.skatteverket.se/skatter/s...328000675.html

Jag tror för övrigt inte att skatten är något de flesta spelare behöver tänka på, men man bör väl ändå känna till det.

Nej, för det är endast vilseledande då spellicenser inte har något att göra med var verksamheten bedrivs ifrån, och det är landet där verksamheten bedrivs ifrån som räknas för SKV. Att blanda ihop begreppen kan sluta med en otrevlig överraskning. Jag känner inte till att pokerstars bedriver verksamhet i Storbritannien, vad är det för verksamhet? Support och liknande?

Nej, jag känner inte till något exempel så här på rak arm, däremot känner jag till flertalet exempel med EU sajter som har sin licens i Kahnawake i Kanada och fortfarande är skattefria. Lista finns under http://www.gamingcommission.ca/interactiveURL.asp
Citera
2010-03-28, 16:36
Medlem
nosophoross avatar
Citat:
Nej, för det är endast vilseledande då spellicenser inte har något att göra med var verksamheten bedrivs ifrån, och det är landet där verksamheten bedrivs ifrån som räknas för SKV. Att blanda ihop begreppen kan sluta med en otrevlig överraskning. Jag känner inte till att pokerstars bedriver verksamhet i Storbritannien, vad är det för verksamhet? Support och liknande?

Huvudkontor i London och med kundsupport, fraud, etc baserad där.

Citat:
Nej, jag känner inte till något exempel så här på rak arm, däremot känner jag till flertalet exempel med EU sajter som har sin licens i Kahnawake i Kanada och fortfarande är skattefria. Lista finns under http://www.gamingcommission.ca/interactiveURL.asp

Ja, det stämmer ju att många EU sajter är anslutna till ett pokernätverk som är licensierat i Kahnawake, men måste de inte också vara licensierade inom EU? Jag har kollat runt lite, men jag kan inte komma fram till någon bra definition. Antar att det ska till prejudicerance domar i den här typen av skattemåls innan man kan säga säkert.

Skulle vara intressant med ett företag som inte är registrerat eller licensierat inom EU, men som ändå är skattefritt för Svenskar då det har verksamhet inom EU. Ska kolla vidare på detta.
Citera
2010-03-28, 19:03
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Huvudkontor i London och med kundsupport, fraud, etc baserad där.

Låter ju otroligt om så skulle vara fallet, jag har faktiskt inte någon närmare kännedom om Stars, har inte gjort några vidare efterforskningar. Men, som jag sagt tidigare så är definitionen från SKV att det är landet där den huvudsakliga verksamheten bedrivs ifrån som avgör huruvida en sajt är skattefri eller inte.

Citat:
Ja, det stämmer ju att många EU sajter är anslutna till ett pokernätverk som är licensierat i Kahnawake, men måste de inte också vara licensierade inom EU? Jag har kollat runt lite, men jag kan inte komma fram till någon bra definition. Antar att det ska till prejudicerance domar i den här typen av skattemåls innan man kan säga säkert.

Skulle vara intressant med ett företag som inte är registrerat eller licensierat inom EU, men som ändå är skattefritt för Svenskar då det har verksamhet inom EU. Ska kolla vidare på detta.

Jag kan varken säga bu eller bä, men det finns ju sajter som har fler än en licens. Om det skulle vara ett krav eller inte är faktiskt ingenting jag kan svara på. Det är ju väldigt svårdefinierat vars verksamheten bedrivs ifrån, och den enda sajt man kan med 100 % säkerhet säga är skattefri är ju svenskaspel.

På ditt exempel skulle jag säga Full Tilt, licens och spelservrar står i Kanada, bolaget finns registrerat på Aruba och verksamheten sägs bedrivas från Irland. Dock är ju inte frågan 100% utredd, men finns ju ett antal personer som lyckats övertyga SKV om att det är på Irland verksamheten bedrivs ifrån och sluppit betala skatt. Hittar du något annat exempel skulle det vara intressant, FTP var det första som kom upp i huvudet på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in