Citat:
Ursprungligen postat av nosophoros
Huvudkontor i London och med kundsupport, fraud, etc baserad där.
Låter ju otroligt om så skulle vara fallet, jag har faktiskt inte någon närmare kännedom om Stars, har inte gjort några vidare efterforskningar. Men, som jag sagt tidigare så är definitionen från SKV att det är landet där den huvudsakliga verksamheten bedrivs ifrån som avgör huruvida en sajt är skattefri eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av nosophoros
Ja, det stämmer ju att många EU sajter är anslutna till ett pokernätverk som är licensierat i Kahnawake, men måste de inte också vara licensierade inom EU? Jag har kollat runt lite, men jag kan inte komma fram till någon bra definition. Antar att det ska till prejudicerance domar i den här typen av skattemåls innan man kan säga säkert.
Skulle vara intressant med ett företag som inte är registrerat eller licensierat inom EU, men som ändå är skattefritt för Svenskar då det har verksamhet inom EU. Ska kolla vidare på detta.
Jag kan varken säga bu eller bä, men det finns ju sajter som har fler än en licens. Om det skulle vara ett krav eller inte är faktiskt ingenting jag kan svara på. Det är ju väldigt svårdefinierat vars verksamheten bedrivs ifrån, och den enda sajt man kan med 100 % säkerhet säga är skattefri är ju svenskaspel.
På ditt exempel skulle jag säga Full Tilt, licens och spelservrar står i Kanada, bolaget finns registrerat på Aruba och verksamheten sägs bedrivas från Irland. Dock är ju inte frågan 100% utredd, men finns ju ett antal personer som lyckats övertyga SKV om att det är på Irland verksamheten bedrivs ifrån och sluppit betala skatt. Hittar du något annat exempel skulle det vara intressant, FTP var det första som kom upp i huvudet på mig.