2010-03-25, 23:17
Medlem
Ni som inte fattar vilken grön loading-balk (eller vadfan man ska kalla det) jag snackar om kan kolla screenshot här - http://img263.imageshack.us/img263/8117/wtfsf.png

Grejen är att när något fastnat som man försöker öppna så fortsätter den där gröna balken utvidga sig, till slut fastnar den permanent på stället (varje gång alldeles i slutet) och det går aldrig att öppna den mapp man ville öppna...

Varför har man programmerat det så här? Jag tycker det är så otroligt irriterande. Varför täcker det gröna fältet ens mer och mer av det gråa fältet om datorn kört fast och aldrig tänker öppna mappen man ville öppna? Har den ens någon riktig funktion förutom irriterande "prydnad" i detta fall? Kan det inte bara komma ett felmeddelande eller nåt? Jag avskyr hyckleri!

Jag ber i förväg om ursäkt för att jag formulerat mig rätt slarvigt men jag är inte i helt nyktert tillstånd.
Citera
2010-03-25, 23:53
Medlem
Kights avatar
Den visar ungefärlig tid till hämtningen är klar och visar att din dator fortfarande jobbar med att hämta information om objekt i mappen. den stannar i slutet för den inte kan komma vidare och har användt upp sin "delay" tid, men eftersom den inte blev färdig så fylls inte baren fullt ut
Citera
2010-03-26, 01:22
Medlem
FractalDimensions avatar
Det e för att du läser av ett minneskort och använder "Extra stora ikoner".
När man väljer det, så visas inte den sparade miniatyren i filerna, utan hela filen läses in för att skapa en ny miniatyrbild. För varje bild i mappen så startar en dll-fil som ska läsa bildata. Det blir alltså en massa processer som samtidigt försöker komma åt minneskortet. Då detta går långsamt, får många av de timeout och krashar.
Detta slipper du med om du minskar ikonerna ett steg till "stora ikoner"

EDIT: Du kan alltid stoppa den gröna baren genom att trycka på det röda korset i slutet av raden. (Stopp) Då visas inte miniatyren.
Citera
2010-03-26, 01:51
Medlem
Kights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Det e för att du läser av ett minneskort och använder "Extra stora ikoner".
När man väljer det, så visas inte den sparade miniatyren i filerna, utan hela filen läses in för att skapa en ny miniatyrbild. För varje bild i mappen så startar en dll-fil som ska läsa bildata. Det blir alltså en massa processer som samtidigt försöker komma åt minneskortet. Då detta går långsamt, får många av de timeout och krashar.
Detta slipper du med om du minskar ikonerna ett steg till "stora ikoner"

EDIT: Du kan alltid stoppa den gröna baren genom att trycka på det röda korset i slutet av raden. (Stopp) Då visas inte miniatyren.

bra att veta, aldrig märkt av det själv då har ändå vår digital kamera RAW och Jpeg bilder i 44xx-33xx upplösning typ 14.6mp lr nått sånt. får testa lite nästa gång jag drar fram den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in