• 1
  • 2
2010-03-26, 22:50
Medlem
ja de enda riktigt vettiga sättet att bli rik är att lyckas med ett företag eller att bli börsVD annars genom arv...

Självklart är det trevligare att ens föräldrar har det bra ekonomiskt det jag menade var att jag är inte bättre eller mer lyckad för att mina föräldrar har pengar. Många verkar tyvärr anse att de är det.

Som sagt jag är väldigt sparsam av mig och är intresserad av investeringar och vill skapa mig egna pengar att tänka på att jag ska få mina föräldrars är otroligt hemskt!"

Du ovan som nämnde investeringar, någon som har tips på hur man kan förvalta säg 50-75 000 för att få hyffsad avkastning förutom aktier som är ett vågspel!
Citera
2010-03-27, 08:30
Medlem
SparkMans avatar
Som tidigare nämnts är du bra bit över medel. De flesta nu för tiden med bostadsrätter och villor har lån på dessa. Många sitter även med stora csn lån (som i många fall inte kan betalas av på god tid).

Då jag är 8 år yngre kan jag inte jämföra med min egen situation. Men skulle gissa på att jag, med lite flyt, skulle kunna ligga på ungefär samma nivå. Fast då är ju jag väldigt snål/sparsam

Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Du ovan som nämnde investeringar, någon som har tips på hur man kan förvalta säg 50-75 000 för att få hyffsad avkastning förutom aktier som är ett vågspel!
Ukraina fond
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in