2010-03-25, 20:37
Medlem
Jag började jobba extra i februari. Jag är uthyrd till ett företag via ett företag som hyr ut konsulter.

I dag såg jag framimot att få mina extra pengar (då jag studerar och bara har studimedel). När jag kollade kontot så såg jag att jag bara fått studiemedelet och ingen lön. Ringer upp min kontaktpersorn på bemaningsföretaget och hon skulle prata med lönkontoret och återkomma. Hon återkommer några timmar senare och berättar att jag kommer få in lönen idag men att lönespecifikationen skulle komma först nästa veckan (egentligen skulle jag haft den i fredags förra veckan tydligen)

Gick in och kollade mitt konto nyss och då har jag fått 4072,79 kr i lön.

Jag tycker inte det stämmer riktigt. Jag jobbade 57 timmar i februari. Enligt det avtalet jag skrev på så ska jag ha 100,6 kr timmen (innan skatt) och lönen med semesterersättning 113,10 i timmen (innan skatt) och semesterersättningen ska betalas ut SAMTIDIGT med lönen, så ska ha 113,10 kr i timme (inl semesterersättning) innan skatt enligt de avtal jag skrev på.

Då jag först för 1 vecka sen lämnade in skattejämkningspapper så är det 30% skatt som de drar på februari lönen.

Dock får jag inte ihop det riktigt...så ska bli spännande att se hur de har räknat när jag för lönespecifikationen nån gång NÄSTA vecka per mail ska tilläggas.

Kanske jag som räknat galet eller???
Citera
2010-03-25, 20:40
Medlem
4512,69 får jag.

Du kanske använt 500 på mat/ fika eller något?
Citera
2010-03-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
4512,69 får jag.

Du kanske använt 500 på mat/ fika eller något?

Kan inte be att få se fakturan som företaget jag är uthyrd till har fått. Fattar inte riktigt varför det ska ta sån lång tid innan jag får lönespecifikationen. Jag kan inte ha blivit helt bortglömd eftersom jag vet att företaget jag är uthyrd till har fått en faktura.
Citera
2010-03-25, 21:03
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Jag började jobba extra i februari. Jag är uthyrd till ett företag via ett företag som hyr ut konsulter.

I dag såg jag framimot att få mina extra pengar (då jag studerar och bara har studimedel). När jag kollade kontot så såg jag att jag bara fått studiemedelet och ingen lön. Ringer upp min kontaktpersorn på bemaningsföretaget och hon skulle prata med lönkontoret och återkomma. Hon återkommer några timmar senare och berättar att jag kommer få in lönen idag men att lönespecifikationen skulle komma först nästa veckan (egentligen skulle jag haft den i fredags förra veckan tydligen)

Gick in och kollade mitt konto nyss och då har jag fått 4072,79 kr i lön.

Jag tycker inte det stämmer riktigt. Jag jobbade 57 timmar i februari. Enligt det avtalet jag skrev på så ska jag ha 100,6 kr timmen (innan skatt) och lönen med semesterersättning 113,10 i timmen (innan skatt) och semesterersättningen ska betalas ut SAMTIDIGT med lönen, så ska ha 113,10 kr i timme (inl semesterersättning) innan skatt enligt de avtal jag skrev på.

Då jag först för 1 vecka sen lämnade in skattejämkningspapper så är det 30% skatt som de drar på februari lönen.

Dock får jag inte ihop det riktigt...så ska bli spännande att se hur de har räknat när jag för lönespecifikationen nån gång NÄSTA vecka per mail ska tilläggas.

Kanske jag som räknat galet eller???
Antingen är det strul med timmarna, eller så kanske det dras en halvtimme lunch om dagen som du inte är medveten om, eller så kanske du arbetar på restaurang (där betalar man för mat), eller så kanske semesterersättningen inte betalades ut. Min högst ogrundade gissning är att du inte fått någon semesterersättning. Men ett tips från coachen är att du skiter i att plocka ut semesterersättningen månadsvis utan låter den ligga tills du ska på semester eller när du slutar.
Citera
2010-03-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Kan inte be att få se fakturan som företaget jag är uthyrd till har fått. Fattar inte riktigt varför det ska ta sån lång tid innan jag får lönespecifikationen. Jag kan inte ha blivit helt bortglömd eftersom jag vet att företaget jag är uthyrd till har fått en faktura.
emmagirl: Jag tycker nog att du ska lugna dig till näst avlöningsdag. Det tar lång tid och särskilt när det gäller bemanningsföretag.
Men om jag inte har fel för mig så borde du få allt det här reglerat på din lön i april. Och om inte så PM:a mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in