• 1
  • 2
2010-03-25, 07:00
Medlem
xpays avatar
Hej söker lite information om ett mord i Grycksbo som skedde runt 80-talet morsan sa att det kunde varit runt 88-89. Tydligen en gammal klass kompis till henne vid namnet " Kjell-Ove " Det ska varit ett par bärplockare ute och letat bär i Grycksboskogarna och hittat människotänder och det är tydligen det ända dom har hittat. Det kan eventuellt ha med en uppgörelse i den undrevärlden tippar hon på så som en knark skuld eller dylikt. Han ska tydligen varit en pundare.

Tack på förhand.
Citera
2010-03-25, 12:37
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag vet att det ligger helt fel i tiden men: Skulle din mor kunna ha förväxlat t.ex. namnet i detta försvinnande med Kjell-Ove "Kjelle Blues" Andersson som försvann ifrån Sandviken vid midsommar 2008? Han hade tidigare umgåtts i narkotikakretsar i Sandviken. Han skall också ha haft skulder på 340.000 kr hos Kronofogden när han försvann.

http://arbetarbladet.se/nyheter/sand...s-forsvinnande
http://gd.se/nyheter/gavle/1.363313-...-vag-att-losas
Citera
2010-03-25, 13:03
Medlem
xpays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag vet att det ligger helt fel i tiden men: Skulle din mor kunna ha förväxlat t.ex. namnet i detta försvinnande med Kjell-Ove "Kjelle Blues" Andersson som försvann ifrån Sandviken vid midsommar 2008? Han hade tidigare umgåtts i narkotikakretsar i Sandviken. Han skall också ha haft skulder på 340.000 kr hos Kronofogden när han försvann.

http://arbetarbladet.se/nyheter/sand...s-forsvinnande
http://gd.se/nyheter/gavle/1.363313-...-vag-att-losas

Nej denna " Kjell-Ove " skall ha varit bosatt i Falun enligt mor.
Citera
2010-03-30, 13:03
Medlem
Hej!Jo det stämmer att Kjell-Ove Jonsson Från Falun Försvann i Jan-Feb. 1991 och kvarlevor av honom vad jag minns hittades i Bergsgården 92-93 inte långt från riksväg 80 (tror jag den heter) mellan Falun och Grycksbo.Kände honom ganska bra.Han hade vad jag minns setts Lifta från Mora-Rättvik i dåliga kläder för årstiden..iakttagelsen vet jag inte var helt bekräftat men spekulationen från media antydde detta vill jag minnas. kan ha fel på den punkten dock. men inte årtalet!
Citera
2010-03-30, 21:33
Medlem
xpays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zegvent
Hej!Jo det stämmer att Kjell-Ove Jonsson Från Falun Försvann i Jan-Feb. 1991 och kvarlevor av honom vad jag minns hittades i Bergsgården 92-93 inte långt från riksväg 80 (tror jag den heter) mellan Falun och Grycksbo.Kände honom ganska bra.Han hade vad jag minns setts Lifta från Mora-Rättvik i dåliga kläder för årstiden..iakttagelsen vet jag inte var helt bekräftat men spekulationen från media antydde detta vill jag minnas. kan ha fel på den punkten dock. men inte årtalet!

Hej o tack för ett intressant svar. Okej ja precis som mor beskrev skulle det väl ha varit uppe i skogarna runt nån industri eller vad det nu är brukar stå en massa lastbilar där har jag sett när man har åkt förbi efter riksan.

vet du nått mer om denna Kjell-Ove Jonsson typ vad som skulle kunna ha hänt honom eftersom du kände honom ganska bra som du skrev. Vilka umgicks han med osv?

Beklagar även din väns bortgång.

EDIT : Har försökt att sökt på namnet men får inget napp vet du nått vart det skulle kunna stå nånstans kanske man ska pröva med att söka igenom dt & dd's arkiv.

mvh
Senast redigerad av xpay 2010-03-30 kl. 21:39.
Citera
2010-03-30, 21:47
Medlem
Killen dog ung, född -67
?/1-91 står det i dödboken, Vad var det som hände?
Blev någon dömd?
Citera
2010-03-30, 22:06
Medlem
xpays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Killen dog ung, född -67
?/1-91 står det i dödboken, Vad var det som hände?
Blev någon dömd?

-67 det stämmer nog bra på tanke att morsan gick i samma klass som han

är också intresserad av detta men verkar vara svårt att hitta nån just information.

ska kolla upp det där med dödboken ska ha den skivan nånstans

EDIT : kollade på släktforsknings sidan. fick upp detta så om nån har dödboken så får dom göra skriva in lite vad står där.
Denna info fick jag bara från den sidan.

Födelseregister Falu Kristine-F101 (208001)
Registret är senast uppdaterat:2009-01-06

Detaljinformation
Löpnummer: 70170
Födelsedatum: 1967-09-22
Kön: M
Förnamn: Kjell-Ove
Efternamn: Jonsson
Senast redigerad av xpay 2010-03-30 kl. 22:13.
Citera
2010-04-01, 12:55
Medlem
Det gick som sagt en del rykten och spekulationer om vad som hade hänt honom när han hade försvunnit.Det jag vet med säkerhet eftersom en närmare vän till mig umgicks med honom kring tidpunkten vid försvinnandet och blev hörd av snuten oxå.Dem sista säkra iaktagelserna av kjell-ove är i Mora där dem befann sig med lokala typer av missbrukare,när nåt hände som gjorde att snuten omringade lokalen dem befann sig i o grep polaren m.fl dock inte K-O som kom undan på nåt sätt..Vad som hänt senare vet nog inte många.Jag kan ha missat en del o ha fel info. om detaljer men frågan är om någon annan vet nåt mer?! Utredningen kunde inte som jag förstått styrka att mord begåtts när kvarlevorna hittades..han kan ha frusit ihjäl etc.
fått lift av nån okänd avsläppt i Bergsgården,påverkad o gått in i skogen och avlidit eller åkt med nån från sällskapet i Mora blivit osams om skulder etc. blivit dräpt i bilen och avslängd där han hittades senare.Rykten som gick var att nån Norrman kanske langare hade tröttnat på honom för nån typ av skuld och hade motiv att döda honom men jag vet inte.

Kom ihåg att detta är uppgifter jag fått och behöver inte vara 100% fakta men tror inte många fler har nåt mer konkret och komma med.K-O var lite strulig men ingen tung narkoman, mer lite partyknarkare.ville nog vara med mest där det hände nåt..Han har en son och en bror som säkert undrar vad som verkligen hände honom?!
Citera
2010-04-01, 17:16
Medlem
xpays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zegvent
Det gick som sagt en del rykten och spekulationer om vad som hade hänt honom när han hade försvunnit.Det jag vet med säkerhet eftersom en närmare vän till mig umgicks med honom kring tidpunkten vid försvinnandet och blev hörd av snuten oxå.Dem sista säkra iaktagelserna av kjell-ove är i Mora där dem befann sig med lokala typer av missbrukare,när nåt hände som gjorde att snuten omringade lokalen dem befann sig i o grep polaren m.fl dock inte K-O som kom undan på nåt sätt..Vad som hänt senare vet nog inte många.Jag kan ha missat en del o ha fel info. om detaljer men frågan är om någon annan vet nåt mer?! Utredningen kunde inte som jag förstått styrka att mord begåtts när kvarlevorna hittades..han kan ha frusit ihjäl etc.
fått lift av nån okänd avsläppt i Bergsgården,påverkad o gått in i skogen och avlidit eller åkt med nån från sällskapet i Mora blivit osams om skulder etc. blivit dräpt i bilen och avslängd där han hittades senare.Rykten som gick var att nån Norrman kanske langare hade tröttnat på honom för nån typ av skuld och hade motiv att döda honom men jag vet inte.

Kom ihåg att detta är uppgifter jag fått och behöver inte vara 100% fakta men tror inte många fler har nåt mer konkret och komma med.K-O var lite strulig men ingen tung narkoman, mer lite partyknarkare.ville nog vara med mest där det hände nåt..Han har en son och en bror som säkert undrar vad som verkligen hände honom?!

Okej ja det gav en liten bild utav av honom tack

Nån annan här som kan berätta lite om vad detta var på för lokal / umgänge som försegick i Mora ?
Citera
2011-07-04, 09:52
Medlem
Hej=), killen lever. Annars skulle han inte vara min granne.
Citera
2011-07-04, 14:36
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpay
-67 det stämmer nog bra på tanke att morsan gick i samma klass som han

är också intresserad av detta men verkar vara svårt att hitta nån just information.

ska kolla upp det där med dödboken ska ha den skivan nånstans

EDIT : kollade på släktforsknings sidan. fick upp detta så om nån har dödboken så får dom göra skriva in lite vad står där.
Denna info fick jag bara från den sidan.

Födelseregister Falu Kristine-F101 (208001)
Registret är senast uppdaterat:2009-01-06

Detaljinformation
Löpnummer: 70170
Födelsedatum: 1967-09-22
Kön: M
Förnamn: Kjell-Ove
Efternamn: Jonsson
19670922-7257

Jonsson, Kjell-Ove

Jungfruv 139 C
791 34 Falun

Död ?/1 1991.

Folkbokförd (1992) i Stora Kopparbergs kbfd, Faluns kn (Kopparbergs län, Dalarna).

Född 22/9 1967 i Falu Kristine (Kopparbergs län, Dalarna).

Man.
--------------
Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:
Stora Kopparberg, Faluns kn (Dalarnas län, Dalarna)

Födelseförsamling i källan:
Falu Krist (Kopparbergs län)

Källor:
SPAR 92f / SPAR 95
Citera
2023-10-02, 12:54
Medlem
Hittade denna gamla tråd och är förbryllad att inte mer information finns någon måste ju veta vad som hände.
Finns information att hitta någon annanstans ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in