2002-09-29, 04:26
Medlem
collimans avatar
Någon som kör Ip-telefon över Chello kabel?

Håller som bäst på med Digisip snart Broadsip AB att få till det med telefon via nätet.
Tyrärr har det hela blivit försenat pga. prog.fel i lådan som jag köpt, men suporten är vänlig & snabb om man gämför med andra trådbunna operatörer.

Dock har alla uppoffringar från såväl deras som min sida ännu efter snart en vecka, inte fått till det.

Själv är jag ringrostig i nätverksteknik, å så jävlas jag extra genom att ha Mac, men säg mej, ere så svårt att få till det?

Ja menar hur många oväntade uppdateringar, nummer, routrar våffeljärn, blindhundar, fälgkorss behövs för att täcka ev. problem?
Å är det nya oväntade sådana vid varje ny uppkoppling?

Svara på det den som kan, å flåt om jag valt fel forum, sökte på Iptelefon men fick inga träffar.

Colliman
Citera
2002-09-29, 11:19
Medlem
Cybercoms avatar
Re: IP Telefoni

Citat:
Ursprungligen postat av colliman
Någon som kör Ip-telefon över Chello kabel?

Håller som bäst på med Digisip snart Broadsip AB att få till det med telefon via nätet.
Tyrärr har det hela blivit försenat pga. prog.fel i lådan som jag köpt, men suporten är vänlig & snabb om man gämför med andra trådbunna operatörer.

Dock har alla uppoffringar från såväl deras som min sida ännu efter snart en vecka, inte fått till det.

Själv är jag ringrostig i nätverksteknik, å så jävlas jag extra genom att ha Mac, men säg mej, ere så svårt att få till det?

Ja menar hur många oväntade uppdateringar, nummer, routrar våffeljärn, blindhundar, fälgkorss behövs för att täcka ev. problem?
Å är det nya oväntade sådana vid varje ny uppkoppling?

Svara på det den som kan, å flåt om jag valt fel forum, sökte på Iptelefon men fick inga träffar.

Colliman

Så här ligger det till med IP-telefoni, det är ju ganska nytt detta. Det är ju så med allt nytt, det tar tid innan allt fungerar se bara på Windows-98 hur många buggar som helst. Jag har en länk till en sida som tar upp problem med bandbred osv.

http://hem.passagen.se/e6carlb/sidor...ar/993voip.htm

Hoppas att det hjälper dig lite på traven!!
Citera
2002-09-30, 00:24
Medlem
collimans avatar
IP Telefon

Tackar allra ödmjukas för den länken.
Windowos 98, eré det där som kallas PC å som alla i kostym gillar?

Nä min iMac tog jag upp ur lådan ställde på bordet koppla in strömkabel å Fierwire kabeln till kameran, startade iMovie 2 å ladda in en film.

Mina CP förlåt Pc vänner som var på besök gnuggade ögonen.

Med det inte sagt att Mac inte kan göra en vansinnig över oförklarliga fel, meningslösa felmed. osv.

Men ogilopol har funnits lika länge som den "fria marknaden" Bill & Steve kliar sig i skrevet tar en öl tillsamans å har just tjänat en mille till på att vi uppgraderar för att bräcka varan.

Tänk bara att man fortfarande måst vänta drygt samma tid som att få ljud i ett rörsteg för att kunna starta nått som musik till stereon.

Men det tillhör ju inte det här forumet...

Har du nån i vännskapskretsen som ringer över Digisip´s nät å har Chello?

Koll från Colliman
Citera
2002-09-30, 08:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Nej det gör jag inte 8)
Citera
2002-10-01, 21:22
Medlem
Cybercoms avatar
Re: IP Telefon

Citat:
Ursprungligen postat av colliman
Tackar allra ödmjukas för den länken.
Windowos 98, eré det där som kallas PC å som alla i kostym gillar?

Nä min iMac tog jag upp ur lådan ställde på bordet koppla in strömkabel å Fierwire kabeln till kameran, startade iMovie 2 å ladda in en film.

Mina CP förlåt Pc vänner som var på besök gnuggade ögonen.

Med det inte sagt att Mac inte kan göra en vansinnig över oförklarliga fel, meningslösa felmed. osv.

Men ogilopol har funnits lika länge som den "fria marknaden" Bill & Steve kliar sig i skrevet tar en öl tillsamans å har just tjänat en mille till på att vi uppgraderar för att bräcka varan.

Tänk bara att man fortfarande måst vänta drygt samma tid som att få ljud i ett rörsteg för att kunna starta nått som musik till stereon.

Men det tillhör ju inte det här forumet...

Har du nån i vännskapskretsen som ringer över Digisip´s nät å har Chello?

Koll från Colliman

På skolan där jag är, hade vi problem med att koppla in iMac till Ip-telefonerna, jag kommer inte ihåg hur vi fixade det, men jag återkommer om detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in