2010-03-24, 19:51
Medlem
scwabs avatar
Jag har två köttfiléer som har varit infrysta och nu vill jag äta den ena. Problemet är det att de har frusit samman Hur fan ska jag få loss dem? De är som en gigantisk köttbit just nu...
Citera
2010-03-24, 19:54
Medlem
tOpOffs avatar
Men tjenare, ta fram en kniv eller något och hacka lite så lossnar det väl ...Annars kan du pröva en kofot
Citera
2010-03-24, 19:55
Medlem
Fairytudes avatar
Du lägger dem i en plastpåse, knyter igen ordentligt och håller under varmvattenkranen tills de tinar lite lagom i kanten. Då kör du in den största kniv du har och bänder isär dem.
Citera
2010-03-24, 19:55
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Men tjenare, ta fram en kniv eller något och hacka lite så lossnar det väl ...Annars kan du pröva en kofot

Nej det går inte... Ska försöka en gång till snart men faaan!
Citera
2010-03-24, 20:24
Medlem
dannekerrors avatar
Kasta dem i golvet upprepande gånger! Undvik trägolv
Citera
2010-03-24, 20:31
Medlem
acerblazerlols avatar
Varmvattenbad med köttet i en påse eller nått samt kör in den största kniven du hittat i springan mellan dem
Citera
2010-03-24, 20:45
Medlem
dwgs avatar
Lagg i varmt vatten, så tinas det.
Såkan du äta kött i morgon med,
Citera
2010-03-24, 21:16
Medlem
Prometeuss avatar
Ha inte för varmt vatten bara, jag lyckades få stekyta på mina bitar när jag hade ditt problem en gång :P De blev alltså svagt stek-bruna på ena sidan, känns inte bra.
Citera
2010-03-25, 12:35
Medlem
mkggas avatar
Ta din största kniv och spola den med hett vatten ett tag så att den blir "uppladdad" med värme, se'n kan du använda den för att försiktigt smälta isär filéerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in