• 1
  • 2
2010-03-24, 18:40
Medlem
ttamizs avatar
Mordet på Nancy är nu på väg att klaras upp. En holländare(!) sitter gripen på den högre misstankegraden. Den 22-årige nederländarn är även misstänkt för grov våldtäkt. Dömd för rån m.m.

Jo enligt PK borde de kalla honom "Holländaren" om de skall vara konsekventa. Likaväl som det ibland finns 7 000 "Svenskar" i Libanon eller att det ibland rapporteras att "svenskar" dödas i strider i Somalia.

Troligen kommer han att kallas "22-åringen" (inte Anders Eklund, Toni Alldén, Niklas Lindgren, Mats Alm) Möjligen kan ha få ett fingerat namt som "Geert" eller "Andre".

De kan ju inte kalla honom 22-åring svensk för han är ju holländare, visserligen född och sannolikt uppvuxen i Mogadishu men de kommer de säkert att lämna därhän.

Det mest korrekta vore väl "Somalie-Holländaren" eller vad tycker Ni skall bli epitet?

http://politisktinkorrekt.info/2010/...i-nancymordet/
Citera
2010-03-24, 18:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Lite uttjatat ämne? Vi får väl helt enkelt vänta och se.
Citera
2010-03-24, 19:03
Medlem
Funkydudes avatar
Skitsamma vad media kallar honom. Vi som räknas (vi på Flashback) vet nu tack vare dig vad det är för glidare
Citera
2010-03-24, 19:08
Medlem
Drapåtrissors avatar
Kallas nog bara "22 åringen" Konstigt nog fick man lämna en kommentar på DN och min står ännu kvar underligt nog?
Citera
2010-03-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Det mest korrekta vore väl "Somalie-Holländaren" eller vad tycker Ni skall bli epitet?

"Dödsnegern" borde väl passa kvällstidningsdramaturgin som hand i handske
Citera
2010-03-24, 20:09
Medlem
PureRuperts avatar
Klart de kommer skriva "Holländaren" eftersom det väcker tankarna mot en vit människa. Inte fan kommer de skriva somaliern iaf.
Citera
2010-03-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Kallas nog bara "22 åringen" Konstigt nog fick man lämna en kommentar på DN och min står ännu kvar underligt nog?

Tog inte lång tid innan dom tog bort den kommentarsfunktionen. Ska folk få reda på sanningen? Nej det vore hemskt.
Citera
2010-03-24, 20:56
Medlem
serotonins avatar
I de fall kvällstidningarna publicerar namn och bild på mördare brukar det motiveras med att just det mordet blivit så uppmärksammat att allmänintresset väger över.

Detta fall fyller absolut det kriteriet och jag kräver att denna jävla apa hängs ut i aftonbladet och expressen, men av någon outgrundlig anledning tror jag inte så blir fallet den här gången. Undrar varför?
Citera
2010-03-24, 22:36
Medlem
ttamizs avatar
På Västnytt berättar de att han är holländsk medborgare. Folk sitter där hemma igen och tänker - ja ja en holländare igen - vad var det jag sa.

Flera tänker - nu jävlar blir det inte lätt att vara holländare i Hjällbo.

Nä skämt åsido.

Förmodligen har han bott i Mogadishu och i Hjällbodishu 85% av sin tid. Ett par år i Holland kom att belöna familjen med Holländsk medborgarskap.

Tacken till Holland från PK-media är att han beskrivs som Holländare. Om man nu tycker att det är viktigt att berätta om hans holländska medborgarskap borde det väl vara lika intressant att tala om varifrån en bestialisk mördare har sina rötter.
Citera
2010-03-25, 14:30
Medlem
Rammsbergs avatar
Nä, det är bara att konstatera att media fortsätter med sitt mörkande om det rör sig om andra än svenskar. Möjligtvis med undantag av nord-européer och balter. Till och med vitpixlas som bekant mörkhyades ansikten ibland för att bli vita. Hade killen som nu är häktad för mordet i Göteborg hetat Alm, Eklund eller Lindgren istället för Hussein och varit vit, hade media redan varit ute med namn och bild.

Jag, med många, tror att media gör så här för att begränsa främlingsfientlighet och rasism. Och det ligger säkert en hel del i det. Kan det även vara så att sk. blattar och negrer får en slags gräddfil, för att journalister tycker att de är mindre intelligenta, saknar utbildning, kommer från konstiga kulturer, har konstiga religioner etc. Att de helt enkelt tycker synd om dem som är så mycket dummare och mindre upplysta än vi?
Citera
2010-03-25, 16:35
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Kan det även vara så att sk. blattar och negrer får en slags gräddfil, för att journalister tycker att de är mindre intelligenta, saknar utbildning, kommer från konstiga kulturer, har konstiga religioner etc. Att de helt enkelt tycker synd om dem som är så mycket dummare och mindre upplysta än vi?

Jo så har jag också tänkt att media resonerar. Om förövaren kommer från "ett-tycka-synd-om-land" så får de gräddfil.

Jämför med Tyskan, Christien Schurrer. Då vart det inga problem. Vad är för skillnad på en Holländare och en Tysk?
Citera
2010-03-25, 19:10
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Hade killen som nu är häktad för mordet i Göteborg hetat Alm, Eklund eller Lindgren istället för Hussein och varit vit, hade media redan varit ute med namn och bild.

Inte bara namn och bild, vi hade vetat precis allt om honom vid det här laget. Det här kan inte vara lätt för media att hantera, men det ska bli kul att se vem som vågar först...
Annars kan de väl damma av de gamla svennesilhuetterna aftonbladet använde senast när det var somalier i farten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in