• 1
  • 2
2010-03-24, 18:10
Medlem
laminatkungens avatar
Undrar bara lite försynt hur korrekt informationen man hittar på ratsit egentligen är?

Hittade en bekant som jag trodde var gift, men på ratsit står det ogift...

Detta bara på gratistjänsten...
Är visserligen lagom nyfiken, men inte så nyfiken att jag betalar för det...
Citera
2010-03-24, 18:38
Medlem
Jag har använt tjänsten ett 50tal gånger och informationen har visat sig vara korrekt alla gånger. Kanske är nygift? tar nog ett tag för hemsidan att ändra informationen.
Citera
2010-03-24, 18:57
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laminatkungen
Undrar bara lite försynt hur korrekt informationen man hittar på ratsit egentligen är?

Hittade en bekant som jag trodde var gift, men på ratsit står det ogift...

Detta bara på gratistjänsten...
Är visserligen lagom nyfiken, men inte så nyfiken att jag betalar för det...

Han kanske inte är officiellt gift?
Citera
2010-03-24, 19:32
Medlem
laminatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Han kanske inte är officiellt gift?

Hur menar du då? Inte officiellt gift?

Nygift är hon inte, det borde varit flera år sedan.

Skild möjligtvis?
Citera
2010-05-08, 18:33
Medlem
Sardinbruss avatar
Jag tycker också att uppgifter skiljer sig mellan olika källor, ratsit, e-upplysning, eniro. hitta etc. I alla fall vilka som är reggade på viss adress och vad de heter.
Citera
2010-05-21, 17:24
Medlem
Finns det något sätt att få fram namnen på folket i en liten by? Till exempel om jag vill ha reda på vilka som bor i den lilla byn i skogen, fungerar ju bara om man kan alla vägarnas namn. Finns det andra sätt? "Kyrkbyn Uppsala" till exempel går ju inte, störande.
Citera
2010-12-02, 05:51
Medlem
Pepsthecats avatar
Jag känner en kompis som flyttade för en månad sedan och infon är fortfarande inte uppe på Ratsits hemsida. What's the deal?
Citera
2010-12-02, 05:57
Medlem
Läskigs avatar
De har väl bara fört in uppgifterna de fått från skatteverket i en databas, så det borde vara korrekt, om än inte alltid så uppdaterad information. Men kolla med liknande sidor om de säger samma sak...
Citera
2011-10-12, 19:27
Medlem
vilken är mest pålitligast, hitta, eniro eller ratsit?
Citera
2011-11-03, 21:39
Medlem
Hur kommer det sig att vissa personer står kvar på sin gamla adress trots att man vet att de har flyttat för ett bra tag sedan?
Citera
2011-11-07, 11:44
Medlem
Gullhönas avatar
Om de inte har ändrat sin adress hos exv. adressändring.se eller hos skatteverket så står de fortfarande skrivna på den gamla. Du kan alltså låta bli att ändra din adress om du tex tidigare bott hos föräldrar och vill ha din post dit även när du flyttat. Lite sämre om du bott i egen lägenhet och varit skriven där, då får ju de nya hyresgästerna din post också, tills du ändrar adressen.

Sen vill ju vissa personer hålla sig undan och struntar då i att byta adress för att inte kunna bli nådda.

Ratsit är nog den mest korrekta uppgiftslämnaren.

Läs deras FAQ;

Vilka register kommer Ratsits information ifrån?

Vår information kommer från Skatteverket, Kronofogden, Statens person- och adressregister (SPAR)*, Bolagsverket och Statistiska Centralbyrån (SCB).

*SPAR är ett offentligt register som omfattar alla personer som är folkbokförda i Sverige, både svenska och utländska medborgare.

Varför tillhandahåller ni uppgifter om privatpersoner på Ratsit?

Vi vill göra det enklare för privatpersoner och företag att kontrollera personer de planerar att göra affärer med. All information som vi förmedlar är offentlig och kommer från olika myndigheters register. Vi gör bara informationen mer lättillgänglig.
Citera
2012-09-19, 19:41
Medlem
scomberscombruss avatar
Går det på något sätt att se familjeförhållanden på ratsit; t ex om man är sambo eller har barn?

Om inte. Finns det något annat sätt att få fram uppgifter av det här slaget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in