2010-03-24, 15:13
Medlem
ErikJs avatar
Det finns säljare från ComHem som huserar bland villor och lägenheter på fredag, lördag och söndagkvällar mellan typ klockan 17-21. Dom ringer helt sonika på dörren och sedan malar dom på med erbjudanden, frågar och motfrågor samt ännu fler erbjudanden.

Visst jag är inte för massa oönskad reklam men dessa tomtar är bland de värsta jag skådat. Mina föräldrar råkade ut för en sådan kille en lördagkväll vid 19-tiden för typ en månad sedan. Tyvärr var jag där på besök och min pappa var borta. Mannen från Comhem var i 40-års åldern och stod i dörröppningen cirka 20 minuter innan min mamma blev av med honom och det skedde då jag började få köldskador och helt sonika bad honom lämna oss ifred eftersom det var lördag och vi skulle äta middag. Då ska ni även veta att mina föräldrar redan har en del av sina abonnemang hos Comhem och vissa andra hos Telia men han gav sig aldrig trots detta.

-Jag undrar hur dessa män kan få göra hembesök vid sådana tidpunkter?
-Måste ha hänt flertalet ggr att dessa män råkat ut för hot, påhopp och även misshandelsfall?
-Någon som råkat ut för dessa comhem-män och hur har ni blivit av med dom?

Berätta din historia tack!
Citera
2010-03-24, 15:22
Medlem
Tazquas avatar
Dom var hemma hos mig förra året. Men dom var ganska trevliga då faktiskt. Sa bara att jag aldrig vill ha med ComHem att göra igen så gick dom.
Kompis hade dock varit med om dom idag för 2 timmar sen typ och varit riktigt jobbiga.
Citera
2010-03-24, 15:24
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Hade en på besök för ca sju månader sedan.
Trevlig men inkompetent.

Nästa gång det kommer någon från comhem tänker jag sätta tazern i ögonen på dem.
Citera
2010-03-24, 15:25
Medlem
LaVickys avatar
De får faktiskt plinga på fram till klockan nio, tro det eller ej.
Min sambos bror höll på med sån skit innan, så det vet jag är sant.

Sedan hade vi en tjomme på besök för kanske 6 månader sedan, som försökte pracka på oss hemtelefoni, och en massa annat, fast vi inte har något behov av hemtele, och dessutom redan är kunder hos ComHem. De är så satans tröga, och fattar ju knappt att de borde gå, även fast man ber dem gå.
Citera
2010-03-24, 15:49
Medlem
ErikJs avatar
För att förtydliga hur comhem-mannen betedde sig så var det ungefär såhär:

Mamma: "Nej jag vill inte ha canal+"
Comhem: "Är det riktigt säkert?"
Mamma: "Jag har redan hemtelefonen hos Telia"
Comhem: "Gillar du att slänga 50 kronor varje månad? För det är det som du gör just nu"
Mamma: "Som sagt, jag vill inte ha några andra kanaler eftersom det räcker med dom 20 vi har"
Comhem: "Internet då, vill du slänga 150 kronor i sjön där också?"
Mamma: "Jag har aldrig laddat hem något, kan inget om internet och behöver inte snabbare bredband"

Så där höll han på. Det var som att prata med en vägg. Om jag får ett negativt svar av någon så skulle jag ju inte direkt orka tjata 20 minuter på samma person och sen göra samma procedur ytterligare 30 ggr per dag, året om med nya människor.

Bara att dyka upp en helgkväll känns som "nono". Jag skulle aldrig vilja prata med dom men det hade varit med normalt om dom kanske hade kommit vid klockan sju en måndag eller tisdag, men inte fan på helgerna när många dessutom har gäster etc. Allt känns mycket ologiskt och ogenomtänkt från comhems sida.
Citera
2010-03-24, 17:59
Medlem
leprasjuklings avatar
Varför diskutera med kräket, försäljare är inte människor, det är bara stänga dörren utan ett ord, sätter han foten i dörren är det värst för honom.
Citera
2010-03-25, 00:10
Medlem
Jag öppnar inte när försäljare kommer. De är riktigt jobbiga och svåra att bli av
med räcker med att jehovas vittnen kommer i princip varje fredag.

Dörrförsäljare och dumma sekt nötter kan aldrig lämna en ifred.
Citera
2010-03-25, 20:11
Bannlyst
Haha, påminner mig om en gång en försäljare ringde på. Direkt när jag öppnade, och innan jag ens hunnit säga hej, började han med sitt pladder. Jag valde att stå knäpptyst även när han ställde frågor och glo på honom med en psykfallsmin. Riktigt underhållande då han något konfunderad lommade iväg efter att ha ursäktat sig.
Citera
2010-03-25, 20:59
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Mannen från Comhem var i 40-års åldern och stod i dörröppningen cirka 20 minuter innan min mamma blev av med honom och det skedde då jag började få köldskador och helt sonika bad honom lämna oss ifred eftersom det var lördag och vi skulle äta middag.
Det vore intressant att veta varför hon/du/ni stod och diskuterade med honom i 20 minuter om ni inte var ett dugg intresserad av produkterna/tjänsterna han hade att erbjuda.
Citera
2010-03-25, 22:38
Medlem
Bledsaters avatar
Två gånger har de varit hos mig och snackat. Alltid när man ska äta middag.

Första gången fick jag nå papper med info om det han snackat i runt 20min om.. Så klart stämde det som stod inte överens med det han sagt.

Den andra killen fick lite roligt problem i och med att mina grannar trodde det ringde på hos dem eller om han ringt på där innan och dom öppnade lite segt (gamlingar), hursomhelst fick han 3-4 st att prata med samtidigt och jag stängde dörren.

Lär säga att jag är glad att inte så många företag kör med dörrförsäljning, tänk att ägna kvällarna åt att kolla vem som ringer på hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in