2010-03-24, 11:31
Medlem
Jooncs avatar
Beställde en white board från ojega för 935 kr. Efter beställningen hade jag inte fått något konto, någon orderbekräftelse, eller några uppgifter om fraktkostnader. När jag mailar och frågar om det här får jag ett förskrivet svar som inte berör någon av mina frågor. Fyra dagar senare får jag en trasig white board som jag inte tar emot, och fraktkillen säger att han skickar tillbaks den igen. Ytterligare några dagar senare får jag en faktura på 1550 kr, där de lagt på frakt, moms och "tilläggsavgifter" på min white board.
Citera
2010-03-24, 11:40
Medlem
Persepones avatar
Hur vet du att whiteborden är trasig om du inte tar emot den?

Jag har shoppat mycket från Ojega till flera av mina företag. Aldrig några problem.
Citera
2010-03-24, 11:43
Medlem
SixthSenses avatar
Verkar ju f.ö en seriös sida.
Citera
2010-03-24, 12:17
Medlem
Jooncs avatar
Citat:
Hur vet du att whiteborden är trasig om du inte tar emot den?
Budkillen knackar på dörren och säger att han inte burit upp den (till femte våningen) för att han inte tror jag vill ha den och ber mig i stället att komma ner och titta på den, vilket jag gör och ser att ena hörnet är avslaget.

Hur gjorde du för att skapa ett konto på deras site? Det enda sättet verkar vara att gå till kassan och där välja "ny kund". Jag gjorde precis det igen, utan att han något i kundkorgen, och efter att ha fyllt i formulären och klickat på nästa fick jag ett meddelande "tack för din beställning", och blev sedan redirectad till startsidan.
Citat:
Verkar ju f.ö en seriös sida.
Ja, det tyckte jag också, ända fram tills att jag verkligen gjorde en beställning, och inte fick några kontouppgifter, kvitto, betalningsalternativ eller information om frakt och andra extrakostnader.
Senast redigerad av Joonc 2010-03-24 kl. 12:20.
Citera
2010-03-24, 12:36
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joonc
Budkillen knackar på dörren och säger att han inte burit upp den (till femte våningen) för att han inte tror jag vill ha den och ber mig i stället att komma ner och titta på den, vilket jag gör och ser att ena hörnet är avslaget.
.
.
Ja, det tyckte jag också, ända fram tills att jag verkligen gjorde en beställning, och inte fick några kontouppgifter, kvitto, betalningsalternativ eller information om frakt och andra extrakostnader.

Det normala när man få sådant som är skadat (oavsett avsändare) i frakten är att speditören antecknar på sin del av fraktsedeln att kollit är skadat. Man tar emot sändningen och klagar hos den som skickat iväg sakerna (Ojega) som sen i sin tur ordnar med utbyte och upphämtning av den defekta sändningen utan extra kostnad.

Jag har alltid fått ordererkännande först med e-post och sen med papper skickat i kuvert. Fakturan någon vecka senare.

Frakten är knepig, där kan jag hålla med dig. Vill du diskutera fraktpriset så får du ringa dom, frakten räknas inte ut förrän varan packas och skickas, beroende på vilket transportsätt dom valt.

Ja dom är seriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in