2010-03-24, 07:19
Medlem
Edit: kom nyligen på att detta antagligen är postat under fel delforum. Jag postar denna tråd i "bla bla windows" delen istället, ta bort om det är felpostat.

Edit: Tråden blev borttagen i windows användning, så detta är rätt tråd.

Hej

Jag sätter på datorn, och allting börjar laddas som normalt. Dock kommer den vanliga "du stängde inte av datorn som du borde" (något liknande) texten fram, efter att jag innan stängde av datorn genom att stänga av grenuttaget, där strömsladden till datorn var inkopplad. Detta gjorde jag ca 3min efter att ha påbörjat en normal avstängning, men datorn segade av någon anledning.
När denna text är uppe, så har jag några alternativ att välja mellan - att starta datorn genom SAFE MODE, safe mode med networking osv osv. Om man inte väljer något så startas den som vanligt efter 30sek. Hur som helst, oberoende av vad jag väljer kommer jag inte in i datorn. En blå ruta med text som har med vad det är för fel på datorn kommer fram. Här står:
__________________________________________________ ______________________________
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly instsalled hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable component, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x000000EO (0x89AFC448, 0xC0000006, sen en massa 0x0000000, utan andra siffror)
__________________________________________________ ______________________________

Vad kan problemet vara?

Värt att nämna är att jag efter att ha stängt av grenuttaget så hörde jag något ljud från datorn som jag inte har hört förut, kommer inte ihåg riktigt, men ett koncentrerat, "eligt" ( ) ljud från ett och samma ställe från datorn, som om det kom från en liten del i datorn. Jag uppfattade det som något negativt, något kanske gick sönder?

Väljer jag SAFE MODE, och med networking osv, så kommer inte stop screen upp, utan datorn startas om automatiskt bara.

För två veckor sen fick jag tillbaka datorn från reparatören, och dom hade uppgraderat BIOS osv.

Skulle någon kunna vara vänlig och hjälpa mig? Jag vill fixa datorn så SNART SOM MÖJLIGT!

Tack!

Jesper
Senast redigerad av Thejepenator 2010-03-24 kl. 07:59.
Citera
2010-03-24, 18:36
Medlem
Bump.
Citera
2010-03-24, 19:03
Medlem
http://eforum.idg.se/topic/131524-un...e-boot-volume/

http://support.microsoft.com/default...;en-us;Q297185

http://www.sweclockers.com/forum/sho...postid=7157768

Varsågod
Citera