• 1
  • 2
2010-03-23, 15:37
Medlem
Hej, undrar om ni skulle kunna dela med er av era tips när ni deffar. Själv blir jag ofokuserad och mår oftast illa. Testade en kompis no-xplode innan jag började dieten, det gav mig en rejäl boost. Kanske något att testa på under deffen? Har ni något annat tips, koffein?

Hoppas på att få lite hjälp.

Ligger minus 700- varje dag.
Citera
2010-03-23, 16:55
Medlem
Vill du må nice under en deff rekomenderar jag ett dagligt intag av ägg, mjölk, kvarg, broccoli, rapsolja, omega 3, kyckling, vitaminpiller typ Mitt Val Sport, proteinpulver (innan och efter träning).

Mår verkligen super.
Citera
2010-03-23, 17:12
Medlem
Dreass avatar
Träna kort, intensivt och tungt. Undviker failure och försöker öka vikterna på gymmet.
Citera
2010-03-23, 18:26
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Jag kör någon form av PWO, nu KCG2 kombinerat med lite koffein.
Sedan försöker jag lägga de kolhydrater jag trots allt äter emellanåt så att de kommer in i kroppen och kan användas vid träningen för att orka med bättre.
Citera
2010-03-23, 18:34
Medlem
Thomaspunkts avatar
Låg volym med mycket vila! och massor av koffein
Citera
2010-03-23, 18:42
Medlem
Skulle man kunna få fråga varför det är viktigt att undvika failure?
Citera
2010-03-23, 18:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalaskonrad
Skulle man kunna få fråga varför det är viktigt att undvika failure?
CNS tar stryk och frågan är, vad ska du köra till failure för? Ha i åtanke att det är min åsikt.
Citera
2010-03-23, 18:50
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
CNS tar stryk och frågan är, vad ska du köra till failure för? Ha i åtanke att det är min åsikt.
Jag skulle säga att det beror på hur många set man kör.
Citera
2010-03-23, 18:51
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Jag skulle säga att det beror på hur många set man kör.
CNS kommer ju ta mer stryk ifall man kör lika många set men till failure vs icke failure.
Citera
2010-03-23, 18:53
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
CNS kommer ju ta mer stryk ifall man kör lika många set men till failure vs icke failure.
Ja, men om man kör lågvolym dvs 2-4set mer muskelgrupp så tycker jag personligen att det är värt att köra till fail.
Citera
2010-03-23, 18:59
Medlem
Nejnej missförstå mig inte, jag brukar inte köra till fail och har inga bevis direkt till varför det skulle vara särskilt bra. Jag undrade bara vad det var som kunde ta stryk då det har hänt någon att det blir att kötta till fail på sista setet
Citera
2010-03-23, 19:00
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Ja, men om man kör lågvolym dvs 2-4set mer muskelgrupp så tycker jag personligen att det är värt att köra till fail.
Beror även på hur ofta man tränar samma muskelgrupper. Jag tränar varje muskelgrupp var tredje dag och deffar. Att köra till failure då vore ett stort misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av kalaskonrad
Nejnej missförstå mig inte, jag brukar inte köra till fail och har inga bevis direkt till varför det skulle vara särskilt bra. Jag undrade bara vad det var som kunde ta stryk då det har hänt någon att det blir att kötta till fail på sista setet
Ah, CNS tar lite extra stryk, inget att oroa sig över sålänge man äter bra och ser till att få sin vila.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in