2004-03-13, 23:51
Medlem
Tja!
Hmmm nu låter jag lite newbie :P men hur är det bästa sättet att hacka en webbsida/webbhotel ??? Jag har laddat ner .css och Jscrip filerna men jag hittar ingen information som jag kan ha andvändning för att komma in...

Skulle vara taksam för svar
Citera
2004-03-14, 00:17
Medlem
blueCommands avatar
Hmmm

Det är bara "newbie" sidorna som sparar sina lösenord i text som läsaren kan komma åt (Typ JavaScript)

CSS är bara utseende

Läs guiden: Hur blir jag en hackare?
Citera
2004-03-14, 01:04
Medlem
haha mjo jag har läst den.. jag har läst böcker om tcp/ip och nätvärks säkerhet med.. kan delphi 7 och C++.. med... asp.net asp html med
Citera
2004-03-14, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .eXe
haha mjo jag har läst den.. jag har läst böcker om tcp/ip och nätvärks säkerhet med.. kan delphi 7 och C++.. med... asp.net asp html med
har du läst så mycket engelska utan att förstå vad som står? kanske ska tilläga att jag inte kan "hacka" webbsidor så det är ingen idé du frågar mig..
Citera
2004-03-14, 01:36
Medlem
packet sniffing is the way =) men det kräver tålamod och tur och jobb... Men nu för tiden är det inte en dans på rosor att bryta sig in nånstans, det vanligaste är att man använder sig av något säkerhetshål i nån applikation som servern använder sig av... men när du kan tillräckligt mycket om TCP/IP och annat vad rör tekniken som bygger upp "internet" så förstår du ganska snart själv hur det funkar
Citera
2004-03-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .eXe

ifall du besitter bra kunskap om dessa ämnena och ändå inte har en aning hur du ska bete dig för att hacka en hemsida då tycker jag du ska läsa allt en gång till =). finns massor av exploits som nästan en apa skulle kunna klara av att hacka sidor med...
Citera
2004-03-14, 20:37
Medlem
pikzels avatar
Du kan förslagsvis läsa en bok som heter "Web hacking", skriven av Stuart McClure. Inte för att du lär dig steg för steg hur man hackar en hemsida, utan för att du ska förstå hur det går till. Visst finns det massvis med konkreta exempel, men de är antingen utdaterade eller anpassade för ett visst system med en viss typ av tjänst, som de flesta inte använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in