• 1
  • 2
2010-03-24, 16:35
Medlem
Munkys avatar
Fungerar för mig med Vuze.
Citera
2010-03-24, 16:44
Medlem
Problemet ligger ofta i routern (om man använder sådan). Har märkt att sättet man fixar det är att i torrentprogrammet dra ned mängden enskilda connections som programmet kan göra. Hindrar routern från att få totalkrupp.
Citera
2010-03-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BongoClown
Problemet ligger ofta i routern (om man använder sådan). Har märkt att sättet man fixar det är att i torrentprogrammet dra ned mängden enskilda connections som programmet kan göra. Hindrar routern från att få totalkrupp.

Grejjen är ju att det har funkar för mig när ja använde mig av XP.. Hade inga problem alls då
Citera
2010-03-25, 13:00
Medlem
zchwergs avatar
Kolla även detta:

http://www.windows7buzz.com/increase...ion-limit.html

Kan nämligen i vissa på en w7 maskin fall strypa trafiken helt när man drar igång en torrentdownload när man har en fet lina. Dvs öppnar sjukt många TCP connections. Du kan såklart begränsa detta i uTorrentprogrammet.. men du vill antagligen ha så bra prestanda som möjligt så testa detta först.

edit: beror på vilken version du har av w7 dvs, senaste ska va patchad med en fix för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av seizuree
Grejjen är ju att det har funkar för mig när ja använde mig av XP.. Hade inga problem alls då
Citera
2010-03-25, 18:02
Medlem
RReverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seizuree
Hej, tryckte precis i windows 7 ultimate x64 i burken och allt funkade som det skulle tills jag skulle ladda ner en torrent här på swebits..

Jag har hållt på och laddat ner alla vanliga program som t.ex utorrent, msn, firefox osv osv och allt funkade tills jag skulle börja tanka en torrent. Tog ca 10 sec kanske sen dog internet. Samma sak hände när jag skulle tanka en wow patch. Har sökt lite på google och sett att flera har samma problem men inte fått någon lösning på vad det kan vara..

Så nu vänder jag mig till er!

Sitter på lan för tillfället och mina andra polare har också windows 7 men det funkar prima för honom att tanka. (Vi har använt samma installations skiva)..

Pussokram

kanske din dator som suger? köp ny!
Citera
2010-03-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RReverse
kanske din dator som suger? köp ny!

Förmodligen.. Men har tyvärr inte pengar till det just nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in