Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-22, 21:58
Medlem
Hej, tryckte precis i windows 7 ultimate x64 i burken och allt funkade som det skulle tills jag skulle ladda ner en torrent här på swebits..

Jag har hållt på och laddat ner alla vanliga program som t.ex utorrent, msn, firefox osv osv och allt funkade tills jag skulle börja tanka en torrent. Tog ca 10 sec kanske sen dog internet. Samma sak hände när jag skulle tanka en wow patch. Har sökt lite på google och sett att flera har samma problem men inte fått någon lösning på vad det kan vara..

Så nu vänder jag mig till er!

Sitter på lan för tillfället och mina andra polare har också windows 7 men det funkar prima för honom att tanka. (Vi har använt samma installations skiva)..

Pussokram
Citera
2010-03-22, 22:27
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seizuree
Hej, tryckte precis i windows 7 ultimate x64 i burken och allt funkade som det skulle tills jag skulle ladda ner en torrent här på swebits..

Jag har hållt på och laddat ner alla vanliga program som t.ex utorrent, msn, firefox osv osv och allt funkade tills jag skulle börja tanka en torrent. Tog ca 10 sec kanske sen dog internet. Samma sak hände när jag skulle tanka en wow patch. Har sökt lite på google och sett att flera har samma problem men inte fått någon lösning på vad det kan vara..

Så nu vänder jag mig till er!

Sitter på lan för tillfället och mina andra polare har också windows 7 men det funkar prima för honom att tanka. (Vi har använt samma installations skiva)..

Pussokram

Dör det oavsett storlek på det du tankar?
Annars kan du prova med tex netlimiter och begränsa farten på tankingen för att se om de hjälper
Citera
2010-03-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Dör det oavsett storlek på det du tankar?
Annars kan du prova med tex netlimiter och begränsa farten på tankingen för att se om de hjälper

det känns som om det har med storleken att göra eftersom jag kunde tanka dom andra programmen som firefox, msn osv...
Citera
2010-03-22, 22:35
Medlem
askers avatar
Vilken typ av uppkoppling har ni? ADSL förmodar jag? I så fall är det uppladdningen som dräper er anslutning. När ni börjar tanka torrenten så börjar dessutom programmet att ladda upp, och när ni har så smal lina uppströms så stryper det alla möjligheter till kommunikation när den är fullt belastad.
Citera
2010-03-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Vilken typ av uppkoppling har ni? ADSL förmodar jag? I så fall är det uppladdningen som dräper er anslutning. När ni börjar tanka torrenten så börjar dessutom programmet att ladda upp, och när ni har så smal lina uppströms så stryper det alla möjligheter till kommunikation när den är fullt belastad.

Fibercabel 100mb / 25 mb så tror inte att det är det som är problemet :/
Citera
2010-03-22, 23:02
Medlem
Skullheads avatar
Jag hade exakt samma problem, det har med utorrent att göra då mitt internet fungerade perfekt när jag körde med t.ex Vuze, men så fort jag drog igång utorrent så jävlades det.
Citera
2010-03-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag hade exakt samma problem, det har med utorrent att göra då mitt internet fungerade perfekt när jag körde med t.ex Vuze, men så fort jag drog igång utorrent så jävlades det.

har du fått det att funka eller kör du fortfarande med vuze?
Citera
2010-03-22, 23:15
Medlem
soulreapers avatar
Testa att begränsa ner och uppladdning till runt 80% av max gå även in i routern och stäng av ip flood detection. Lycka till
Citera
2010-03-22, 23:41
Medlem
xelytoss avatar
hade precis samma problem så jag bytte från bitcomet till utorrent o det blev bra igen, blev t.o.m snabbare nedladdningar
Citera
2010-03-23, 13:31
Medlem
fryHs avatar
har samma problem, så vad ska man göra för att lösa problemet ? Jag har vista64x och 100-100fiber men när jag börjar ladda ner något så dör internet efter 3-5min och det är jävligt irriterande för ja måste starta om datorn varje gång det händer.. Brorsan har exakt samma dator, komponenter och OS som jag men han får inte samma problem.. Så kan det vara mitt nätverkskort som strular eller är det utorrent ?!
Citera
2010-03-23, 20:21
Medlem
Munkys avatar
Jag har exakt samma problem, så fort jag börjar tanka ner något med Utorrent dör internet men inte helt...nedladdningarna fortsätter men kan inte använda Firefox, Steam etc, konstigt. När jag stänger av Utorrent börjar det fungera som vanligt igen. Har 100/10 Telia. Ska prova med Vuze nu och återkommer om det löser problemet.
Citera
2010-03-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munky
Jag har exakt samma problem, så fort jag börjar tanka ner något med Utorrent dör internet men inte helt...nedladdningarna fortsätter men kan inte använda Firefox, Steam etc, konstigt. När jag stänger av Utorrent börjar det fungera som vanligt igen. Har 100/10 Telia. Ska prova med Vuze nu och återkommer om det löser problemet.

Ja gör så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in