2010-03-22, 15:38
Medlem
alkemisten2s avatar
Läste preics här: http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/19
I botten står det som jag reagerade på:

Citat:
Kosttillskott och dopingpreparat

Tänk på följande när du köper kosttillskott:

Att undvika kosttillskott som innehåller dopingpreparat. Vid en undersökning av 634 europeiska kosttillskott visade 94 st positivt A-prov vid dopingtest. De svenska tillskott som ingick visade alla negativt provsvar.
Att på de allra flesta kosttillskott står det inget om dopingpreparaten i näringsdeklarationen. Köp därför tillskott från svenska etablerade företag eller allra helst från apoteket, som testar alla sina varor.
Att dopingpreparat är prohormoner (höjer testosteronet i kroppen), anabola steroider (konstgjort testosteron som ökar muskeluppbyggnaden) och effedrin.

Jag bor i Grekland och tränar på gym här 4 ggr i veckan, ska börja med protein + whey kombinerat har jag tänkt och kunde köpa det direkt på gymmet. Fick informationen att en riktigt god kvalitet kunde ordnas för 75euro / 3,5 kilo och det skulle räcka cirka 2 1/2 månad.

Frågan är hur kan jag veta att det inte är skit i det? Räcker det att jag nämner namnet här på FB (som jag inte vet ännu) eller finns det någon annan källa/internetsida med liknande en lista?

Den andra frågan är helt enkelt; är det okej pris för detta? DVS 75euro / 3,5 kilo "toppkvalitet" med kombinerad protein+whey (Vassle + kasein antar jag)

Tack FB!

Edit: Självklart har jag läst alla guider (om proteintillskott etc) åtminstone inne på träningsdelen här på forumet.
Senast redigerad av alkemisten2 2010-03-22 kl. 15:41.
Citera
2010-03-22, 15:59
Medlem
smhi2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkemisten2
Läste preics här: http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/19
I botten står det som jag reagerade på:

Jag bor i Grekland och tränar på gym här 4 ggr i veckan, ska börja med protein + whey kombinerat har jag tänkt och kunde köpa det direkt på gymmet. Fick informationen att en riktigt god kvalitet kunde ordnas för 75euro / 3,5 kilo och det skulle räcka cirka 2 1/2 månad.

Frågan är hur kan jag veta att det inte är skit i det? Räcker det att jag nämner namnet här på FB (som jag inte vet ännu) eller finns det någon annan källa/internetsida med liknande en lista?

Den andra frågan är helt enkelt; är det okej pris för detta? DVS 75euro / 3,5 kilo "toppkvalitet" med kombinerad protein+whey (Vassle + kasein antar jag)

Tack FB!

Edit: Självklart har jag läst alla guider (om proteintillskott etc) åtminstone inne på träningsdelen här på forumet.
Det kan du inte veta, såvida någon här inne har utfört en "produktanalys" på just den produkten.
Om vi återgår, jag antar att det är ett vasslepulver. Hur många % vassle/kasein är det?
Citera
2010-03-22, 18:37
Medlem
Thomaspunkts avatar
Tävlar du eller vad är meningen med att undvika dopingklassade substanser? För det är skillnad på dopingklassat och dopingklassat.
Citera
2010-03-22, 20:03
Medlem
MisterFives avatar
Jag tror inte att företag medvetet stoppar ner steroider i sina kosttillskott för att sedan mörka det för konsumenterna pga. att steroider är mycket dyrare än t.ex. vanligt protein. Sjuttiofem euro för 3,5 kg "protein+whey" (whey=protein) är dyrare än det mesta jag har sett. Jag köper 4 kg för 570 kr (ca 57 euro)
Citera
2010-03-24, 08:44
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Hur vet jag om det är doping eller schyssta grejer?

?
Det är väl samma sak...?
Citera
2010-03-24, 12:54
Medlem
alkemisten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smhi2
Det kan du inte veta, såvida någon här inne har utfört en "produktanalys" på just den produkten.
Om vi återgår, jag antar att det är ett vasslepulver. Hur många % vassle/kasein är det?
Ska höra efter idag om jag kommer ihåg. Tyvärr är som sagt gymmet utåt sett okej men ganska ghetto. Med andra ord har dom som äger gymmet / arbetar där inte största kollen har jag märkt. Min vän frågade "om jag ska förlora vikt, spelar roll vilken tid på dygnet jag äter?" och dom svarade "nej inte alls"...

Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Tävlar du eller vad är meningen med att undvika dopingklassade substanser? För det är skillnad på dopingklassat och dopingklassat.
Tävlar inte alls eller liknande vill bara inte bli steril innan 30? Vänta nu, blandar jag ihop anabola steroider med steroider?

Citat:
Ursprungligen postat av MisterFive
Jag tror inte att företag medvetet stoppar ner steroider i sina kosttillskott för att sedan mörka det för konsumenterna pga. att steroider är mycket dyrare än t.ex. vanligt protein. Sjuttiofem euro för 3,5 kg "protein+whey" (whey=protein) är dyrare än det mesta jag har sett. Jag köper 4 kg för 570 kr (ca 57 euro)

Okej, ja som sagt är det skumt i dagsläget eftersom personen på gymmet ringde en annan "kontaktperson" som kunde leverera produkten direkt till gymmet. Med andra ord inget företag
Det är nog betydigt bättre om jag köper mina grejer från en handel istället. Men som det mesta lite mer specifikt och ovanligt här i Grekland är det jävla dyrt jämfört med Sverige.
Citera
2010-03-24, 13:03
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ska höra efter idag om jag kommer ihåg. Tyvärr är som sagt gymmet utåt sett okej men ganska ghetto. Med andra ord har dom som äger gymmet / arbetar där inte största kollen har jag märkt. Min vän frågade "om jag ska förlora vikt, spelar roll vilken tid på dygnet jag äter?" och dom svarade "nej inte alls"...

Och vad skulle skillnaden bli om han åt på dagen respektive natten menar du då?
Eller missförstod jag dig?
Citera
2010-03-24, 17:06
Medlem
Citat:

Tävlar inte alls eller liknande vill bara inte bli steril innan 30? Vänta nu, blandar jag ihop anabola steroider med steroider?

Okej, ja som sagt är det skumt i dagsläget eftersom personen på gymmet ringde en annan "kontaktperson" som kunde leverera produkten direkt till gymmet. Med andra ord inget företag
Det är nog betydigt bättre om jag köper mina grejer från en handel istället. Men som det mesta lite mer specifikt och ovanligt här i Grekland är det jävla dyrt jämfört med Sverige.

Kalorier är kalorier oavsett vilken tid på dygnet du äter dom, det spelar mao inte någon större roll precis som greken i receptionen försökte förklara, tycker du ska strunta i hela grejen och typ dricka en liter mjölk efter träningen... eller nåt.
Citera
2010-03-24, 17:14
Medlem
Sebastianos avatar
min första tanke blir väl att försöka hitta de lite billigare märkena, eftersom då har de förmodligen inte marginaler till att slänga i en näve d-bol
Citera
2010-03-24, 17:53
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ja det gör du. Men det är varken steroider eller anabola steroider i kosttillskott utan det finns andra dopingklassade saker (tex koffein är dopingklassat i vissa sammanhang. Även alkohol är det). Man blir inte heller steril av anabola steroider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in