2010-03-22, 14:31
Medlem
potatismosarns avatar
Hejsan. Ännu en tråd om "Hur ska jag förbränna på bästa sätt".

Är en kille på 19år. Väger 75kg. 180cm lång.
Har verkligen skaffat mig motivation att få mina muskler synliga. Är ingen liten spinkis under fettet. Har tänkt mig att jag ska få fram det här på ca 2 månader. Är detta möjligt?
Det jag behöver ha hjälp med är kosten och scheman.

Idag så började jag dagen med en promenad på morgonen. Detta kommer fortsätta under alla vardagar framöver. Även så kommer jag simma 2ggr i veckan. Vad ska jag äta vid rätt tidpunkter?

Tidigare erfarenhet är hösten 08 så tränade jag i ca 3 månader. Under den tiden så gick jag ca 30 min varje vardagsmorgon. Åt när mat serverades men hade i åtanke på att få i mig mer proteiner än kolhydrater. Tränade 3 ggr i veckan varav 2 av dom var spinning. Efter träningarna så tog jag whey 80 och givetvis annan nyttig mat. Efter dessa 3 månaderna märkte jag resultat. Jag började få fram rutorna och motivationen ökade.

Är lite inne på samma spår igen men jag vill att det ska ske mer effektivt. Så hur förbränner jag på bästa sätt? Är beredd att förändra min kost fullständigt och äta det som krävs. På helgerna kommer jag då och då unna mig någon öl och kanske en kebab nån enstaka gång. Detta för att unna mig något bra.

Hur hade ni lagt upp erat schema?
Behöver man verkligen vara riktigt seriös med kcal?
Ska jag införskaffa mig proteinpulver? Omega-3?
Vad ska jag äta till frukost, mellanmål osv?

Hänvisa mig gärna till nån liknande tråd då jag är sämst på att söka.

Nybörjaren potatismosarn
Senast redigerad av potatismosarn 2010-03-22 kl. 14:49.
Citera
2010-03-22, 15:02
Medlem
nikenboles avatar
Räkna ut vad du bränner om dagen och lägg dig på ett kaloriminus på runt 500 om dagen så kommer du gå ned i stabil takt utan att bränna allt för mycket muskler... Så länge du äter rätt dvs (en jävla massa protein)

Läs
https://www.flashback.org/t384873
Citera
2010-03-22, 15:11
Medlem
SiSeniors avatar
"Ännu en tråden..." skriver du. Då vet du alltså att det finns liknande trådar. Varför använde du dig inte utav dom då? Går ner i vikt gör man nämligen likadant även om man är kvinna, man, tjock, ful, snygg, gammal eller ung och det står i dessa trådar också.
Citera
2010-03-22, 16:00
Medlem
potatismosarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikenbole
Räkna ut vad du bränner om dagen och lägg dig på ett kaloriminus på runt 500 om dagen så kommer du gå ned i stabil takt utan att bränna allt för mycket muskler... Så länge du äter rätt dvs (en jävla massa protein)

Läs
https://www.flashback.org/t384873

Tack så mycket. Ska läsas och göras nu.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
"Ännu en tråden..." skriver du. Då vet du alltså att det finns liknande trådar. Varför använde du dig inte utav dom då? Går ner i vikt gör man nämligen likadant även om man är kvinna, man, tjock, ful, snygg, gammal eller ung och det står i dessa trådar också.

Jo då, trodde det va extremt stor skillnad då jag inte hittat nån som vill uppnå samma mål som jag med tanke på vikt och längd. Däremot så har jag fått inspiration för mat och tider. Trodde det berodde lite på hur man ville det skulle gå till. Jag är beredd på att göra detta även på helger också. Vill bara ha lite tips och idéer.
Citera
2010-03-22, 16:09
Medlem
smhi2s avatar
Lägg dig på en negativ energibalans och ditt underhudsfett kommer så småningom att försvinna.
Läs:http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Citera
2010-03-22, 16:25
Medlem
potatismosarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smhi2
Lägg dig på en negativ energibalans och ditt underhudsfett kommer så småningom att försvinna.
Läs:http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tack så jättemycket! Den var då till stor nytta.
Citera
2010-03-22, 22:26
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatismosarn
Jo då, trodde det va extremt stor skillnad då jag inte hittat nån som vill uppnå samma mål som jag med tanke på vikt och längd. Däremot så har jag fått inspiration för mat och tider. Trodde det berodde lite på hur man ville det skulle gå till. Jag är beredd på att göra detta även på helger också. Vill bara ha lite tips och idéer.

När du äter spelar ingen roll om du inte ägnar dig åt periodisk fasta sålänge du får i dig bra med käk efter träning (om du nu ska träna, läste inte din första post eftersom den började med "ännu en tråd om blablabla")

Och om du nu läst andra trådar om detta, hur kan du då inte ha förstått att det handlar om att ligga på ett energiunderskott? Spelar ingen roll om du är 2 meter eller 30cm, enda skillnaden är mängden energi som personen behöver. Dock om du är 30cm borde du uppsöka läkare.
Citera
2010-03-22, 22:36
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
När du äter spelar ingen roll om du inte ägnar dig åt periodisk fasta sålänge du får i dig bra med käk efter träning (om du nu ska träna, läste inte din första post eftersom den började med "ännu en tråd om blablabla")

Och om du nu läst andra trådar om detta, hur kan du då inte ha förstått att det handlar om att ligga på ett energiunderskott? Spelar ingen roll om du är 2 meter eller 30cm, enda skillnaden är mängden energi som personen behöver. Dock om du är 30cm borde du uppsöka läkare.

Jag har en vän som är 30 cm, fullkomligt normalt här på flashback.

Mvh
Citera
2010-03-23, 07:59
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Jag har en vän som är 30 cm, fullkomligt normalt här på flashback.

Mvh

Borde kanske nämnt att jag inte menade penismässigt, heheh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in