2010-03-22, 12:56
Medlem
AndreasMs avatar
Har inte hittat en tråd som tar upp ämnet, så startar en egen.

Laddade nyss ner fonten American Typewriter (http://www.jabroo.com/index/search/q...can+typewriter) på min windows 7-burk. Grön på Win7 som jag är googlade jag till mig att jag skulle häva blockeringen på filen och sedan installera genom ett dubbelklick. Allt gick fint, men fonten dyker ändå inte upp bland de andra i Windowsmappen, ej heller i Photoshop o dylika program.

Kan det vara formatet på fonten det är fel på, eller har jag bara lyckats med nån slags nybörjartabbe?

Stort tack på förhand

Andreas
Citera
2010-03-22, 13:07
Medlem
brajzillas avatar
det går inte att göra som vanligt slänga in den i windows/fonts och bara köra? den kan väl inte bara ligga direkt i W? hänger inte med.
Citera
2010-03-22, 13:18
Medlem
AndreasMs avatar
Ledsen om jag är otydlig.

Testade att lägga filen i windows font-mapp nu, och där påstår den att fonten redan ligger ("Vill du ersätta filen blabla.."). Alltså har fonten troligtvis installerats korrekt. Dock syns den inte i listan. Inte heller i något av de program jag testar (PS, Adobe Flash).

Kanske inte alls går att lista ut vad som felet är, undrar mest om det här är ett allmänt känt fel eller om det bara är på min burk det skitit ihop sig
Citera
2010-03-22, 13:19
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasM
Ledsen om jag är otydlig.

Testade att lägga filen i windows font-mapp nu, och där påstår den att fonten redan ligger ("Vill du ersätta filen blabla.."). Alltså har fonten troligtvis installerats korrekt. Dock syns den inte i listan. Inte heller i något av de program jag testar (PS, Adobe Flash).

Kanske inte alls går att lista ut vad som felet är, undrar mest om det här är ett allmänt känt fel eller om det bara är på min burk det skitit ihop sig

har du kollat om den har döpts till något annat namn i listen? det har hänt mig några gånger
Citera
2010-03-22, 13:23
Medlem
AndreasMs avatar
Sedär, den hade döpts om. My bad med andra ord.

Stort tack för hjälpen!
Citera
2010-03-22, 13:26
Medlem
brajzillas avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in