• 9
  • 10
2017-06-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Gamla stan här med. Om det hade varit en levande stadsdel där det faktiskt bodde folk istället för en turistfälla alla stockholmare undviker.

Helst av allt skulle jag vilja bo i nån slags korsning av Södermalm och Gamla Stan. Det är synd att Gamla Stan är så litet och att det inte finns betydligt större stadsdelar i samma stil.

Gamla stan ( GS ) har en viss klass, om du kollar på planlösningarna så har dem tagit 2 st salonger och byggt om till ett rum med toalett och ett hörn av rummet har dem tryck in ett kök + ett sovrum med hall. . Kallas 2:a.

Den andra varianten dem har gjort är att dem har kapat en salong och tryck in en toa i rummet + en hall. Köket är en del av rummet. Kallas etta

Eller alla coola vindsvångarna den har byggt.
Eller etagevåningar på Prästgatan. Hall, 2 rum där nere och köket där uppe och trappa i mellan.
Sedan har du alla takbjälkar och avsatser som dem tagit reda på. Nivå skillnaderna i rummen är magiska.

Jag var in i en rätt stor lägenhet ( 3: a ) på västerlångggatan och det var en lång hall och till höger var det sovrum men till vänster var det 2 trappsteg ner och du kliver in i köket.
Citera
2017-06-07, 20:17
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jo, det kan jag hålla med dig om men det beror på var du bor. Bor du en trappa upp så är det livat på Köpmangatan, Järntorget och västerlång Men det får man liksom ta om man bor där.
Men om du har en lägenhet på Prästgatan har du sovrum mot västerlång och kök mot prästg. på 3 våningen är det rätt stilla. Alla små gränder är rätt ok faktiskt.

Sopgubbarna kommer vid 8 numera.
Sedan är det ett liv med leveranserna till alla restauranger och butiker.
Men om du går i gamla stan på morgonen är det rätt lugnt där.
Alla nätter jag varit där har det inte varit så fasligt liv. Vintern är det rena graven.

Var har du fått det ifrån?
Citera
2017-06-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Var har du fått det ifrån?

Har varit där i gamla stan.
Citera
2017-06-07, 20:24
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Har varit där i gamla stan.

Och jag bor där och kan säga att det inte stämmer.
Citera
2017-06-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Och jag bor där och kan säga att det inte stämmer.

Intressant notering. " där " var är du nu då ? Här ?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in