• 1
  • 2
2010-03-21, 16:43
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Hadde tänkt bjuda på lite sushi och tänkte att det inte skulle bli så dyrt när jag räknade på kilo pris på fisken. Till min förvånad såg jag att alla kilo priser på allt tillbehör till sushin hamnade mellan 300kr till 1500kr per kilo, det var sjögräset som kostade 1500kr kg på Ica Maxi. Jag vet att jag inte kommer köpa ett helt kilo men det känns dyrt ändå. Att det bara fans ett märke att välja mellan (Blue Dragon) gör inte saken bättre.
Om man jämför med Kobebiff så är det detta sjögräs dyrare kilo pris.

Det jag undrar över var jag kan hitta internet shopar eller andra butiker med bredare sortiment.

/CrazyCookKiller
Citera
2010-03-21, 16:59
Medlem
Mr Teks avatar
Just "sjögräset" är ju typ rostat så det väger i princip inget, saker som inte väger så mycket får ju automagiskt högt kilopris.
Citera
2010-03-21, 17:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
Hadde tänkt bjuda på lite sushi och tänkte att det inte skulle bli så dyrt när jag räknade på kilo pris på fisken. Till min förvånad såg jag att alla kilo priser på allt tillbehör till sushin hamnade mellan 300kr till 1500kr per kilo, det var sjögräset som kostade 1500kr kg på Ica Maxi. Jag vet att jag inte kommer köpa ett helt kilo men det känns dyrt ändå. Att det bara fans ett märke att välja mellan (Blue Dragon) gör inte saken bättre.
Om man jämför med Kobebiff så är det detta sjögräs dyrare kilo pris.

Det jag undrar över var jag kan hitta internet shopar eller andra butiker med bredare sortiment.

/CrazyCookKiller
Skämtar du med oss, vad tror du ett sådant är ark väger?
Samma som att klaga på att saffran kosta ~60000:- kilot, när man bara använder en liten påse på 0,5g för 30:-.

Annars kanske det är bättre priser här dom skickar paket om du inte bor nära.
http://sushiboras.se/matvaror.html
Citera
2010-03-21, 17:01
Bannlyst
Varför köper du inte sushin för en hundring istället?

(finns annars sushi-kit om man vill göra själv, men det är inte helt lätt att få sjögräset att sitta ihop. mina blev inte runda heller, utan nästan fyrkantiga....)
Citera
2010-03-21, 17:02
Bannlyst
snygg avatar!
Citera
2010-03-21, 17:14
Medlem
morkfromorks avatar
sushi är väl snarare ganska billig mat såvida du inte ska ha 'tuna belly' eller annat lyxigt. Skinka, gurka, avocado mm. blir fina fisken.
Citera
2010-03-21, 17:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
sushi är väl snarare ganska billig mat såvida du inte ska ha 'tuna belly' eller annat lyxigt. Skinka, gurka, avocado mm. blir fina fisken.
Har jag missat någonting, eller va?
Citera
2010-03-21, 17:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har jag missat någonting, eller va?
Man kan ha vad man vill.
Gillar tonfiskröra på konserverad tonfisk, blir gott.
Citera
2010-03-21, 18:19
Medlem
meepers avatar
Asiatiska (eller helst japanska) mataffärer brukar vara billigare på basvaror som ris, vinäger och soja. Dessutom är de ofta bättre än motsvarande produkt från ICA eller Coop.
Citera
2010-03-21, 18:21
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Ska jämföra priser med andra butiker och andra märken och återkomma!
Citera
2010-03-22, 12:43
Medlem
Handla i en asiatbutik istället så kommer det bli ganska många kronor billigare än om du köper blue dragons produkter på ica/coop.
Citera
2010-03-22, 22:28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man kan ha vad man vill.
Gillar tonfiskröra på konserverad tonfisk, blir gott.
Jo, visst kan man variera sig. Men skinka har jag aldrig hört talats om på sushi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in