2010-03-21, 15:01
Medlem
Hej!
Efter ett par dagars felsökande och googlande så vänder jag nu mig hit för råd gällande mitt problem.

Denna tråden i ett nötskal: Jag har problem med webbsidor som inte laddar.

Jag har problem att ladda sidor i mina webbläsare, främst Firefox. Mer precisa symtom är följande:
Sidorna laddas nästan aldrig in, om de gör det så laddas enbart titeln i namnraden in, men resten av sidan förblir helvit med den lilla laddningsbaren fast halvvägs samt den lilla flikikon-animationen snurrar febrilt hela tiden. Ibland kan sidan laddas in om man frekvent försöker navigera in på sidan (tex. klicka många gånger på en länk eller uppdatera knappen).

Det fungerar hyffsat bra när jag prövar i andra webbläsare (Google Chrome atm), men det är fortfarande ett uppenbart problem i stil med Firefox, även om inte i samma utsträckning.

Problemet beror inte på min uppkoppling, utan är begränsat till webbläsare. Övriga Internet-applikationer, så som IM, onlinespel fungerar utan någon märkbar påverkan, något som även bekräftats av min ISPs kundtjänst som inte kunde citat "se något fel". Uppkopplingen fungerade till synes utmärkt när jag prövade med min andra, bärbara dator.

Desa åtgärder har jag provat, men utan någon märkbar förändring:
- Ominstallation av Firefox (3.6 -> 3.5.8 -> 3.6)
- Tömt hela historiken och cache data
- ipconfig /flushdns, /release + /renew
- Testat googles publika DNS
- Slagit av IPv6 och DNS prefetching i FF
- Inaktiverat tillägg i FF
- Inaktiverat brandvägg/AV

Jag har haft problem med detta sen i onsdags (17/3) och jag har Windows XP SP3 samt Comhem som ISP.

Någon som har samma problem eller har förslag på åtgärder? - All hjälp uppskattas!

Tack på förhand.
Senast redigerad av Burkm4t 2010-03-21 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in