Hej!
Efter ett par dagars felskande och googlande s vnder jag nu mig hit fr rd gllande mitt problem.
Denna trden i ett ntskal: Jag har problem med webbsidor som inte laddar.
Jag har problem att ladda sidor i mina webblsare, frmst Firefox. Mer precisa symtom r fljande:
Sidorna laddas nstan aldrig in, om de gr det s laddas enbart titeln i namnraden in, men resten av sidan frblir helvit med den lilla laddningsbaren fast halvvgs samt den lilla flikikon-animationen snurrar febrilt hela tiden. Ibland kan sidan laddas in om man frekvent frsker navigera in p sidan (tex. klicka mnga gnger p en lnk eller uppdatera knappen).
Det fungerar hyffsat bra nr jag prvar i andra webblsare (Google Chrome atm), men det r fortfarande ett uppenbart problem i stil med Firefox, ven om inte i samma utstrckning.
Problemet beror inte p min uppkoppling, utan r begrnsat till webblsare. vriga Internet-applikationer, s som IM, onlinespel fungerar utan ngon mrkbar pverkan, ngot som ven bekrftats av min ISPs kundtjnst som inte kunde citat "se ngot fel". Uppkopplingen fungerade till synes utmrkt nr jag prvade med min andra, brbara dator.
Desa tgrder har jag provat, men utan ngon mrkbar frndring:
- Ominstallation av Firefox (3.6 -> 3.5.8 -> 3.6)
- Tmt hela historiken och cache data
- ipconfig /flushdns, /release + /renew
- Testat googles publika DNS
- Slagit av IPv6 och DNS prefetching i FF
- Inaktiverat tillgg i FF
- Inaktiverat brandvgg/AV
Jag har haft problem med detta sen i onsdags (17/3) och jag har Windows XP SP3 samt Comhem som ISP.
Ngon som har samma problem eller har frslag p tgrder? - All hjlp uppskattas!
Tack p frhand.
Senast redigerad av Burkm4t 2010-03-21 kl. 15:04.