Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-19, 17:57
Medlem
Whiteliess avatar
Dagarna innan utbetalningarna skulle ske fick jag ett brev att det hade kommit in en uppgift från Loanland.se, ett ställe jag lånat pengar från förra året. På slutet av brevet stog det "erhåller du detta meddelande kan du EJ få dina pengar tillbaka före midsommar".

Eftersom jag har noll lust att ringa vidriga Skatteverket, och är rätt sugen på att få tillbaka mina stålar, undrar jag om någon här vet när jag kan tänkas få mina pengar? Pga. ett låneinstitut som varit sena med att skicka in uppgifter till Skatteverket.

Piss-loanland...
2010-06-19, 18:36
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Dagarna innan utbetalningarna skulle ske fick jag ett brev att det hade kommit in en uppgift från Loanland.se, ett ställe jag lånat pengar från förra året. På slutet av brevet stog det "erhåller du detta meddelande kan du EJ få dina pengar tillbaka före midsommar".

Eftersom jag har noll lust att ringa vidriga Skatteverket, och är rätt sugen på att få tillbaka mina stålar, undrar jag om någon här vet när jag kan tänkas få mina pengar? Pga. ett låneinstitut som varit sena med att skicka in uppgifter till Skatteverket.

Piss-loanland...
Runt den tionde augusti.
2010-06-20, 14:07
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Runt den tionde augusti.

tack så mkt.
2010-07-17, 18:59
Medlem
Någon som deklarerat sent nån gång, som kan bekräfta om det finns en möjlighet att man får pengarna i augusti?
2010-08-19, 18:56
Medlem
Jag fick ett arbete på en annan ort 40 mil hemifrån. Jag betaler föräldrarna 1000kr/mån för boende hemma (endast helgerna) och sen 6000kr/mån för en 2a (andrahandskontrakt) på arbetsorten. Min fråga lyder, är jag berättigad att dra av de 6000kr/mån på deklarationen för 2010 och två år framåt? Om inte, varför?

Sen läste jag någonstans att jag har rätt att få 105 kr/dag för extra utgifter första månaden på arbetsorten, stämmer det?

Tackar så hjärtligt för hjälp (om någon vill/kan)
2010-08-29, 16:15
Medlem
Ingen?!
2010-08-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamKill
Jag fick ett arbete på en annan ort 40 mil hemifrån. Jag betaler föräldrarna 1000kr/mån för boende hemma (endast helgerna) och sen 6000kr/mån för en 2a (andrahandskontrakt) på arbetsorten. Min fråga lyder, är jag berättigad att dra av de 6000kr/mån på deklarationen för 2010 och två år framåt? Om inte, varför?

Sen läste jag någonstans att jag har rätt att få 105 kr/dag för extra utgifter första månaden på arbetsorten, stämmer det?

Tackar så hjärtligt för hjälp (om någon vill/kan)

jobbar i byggsvängen och där får vi ca 360kr om dagen när vi bor borta!
och så får vi dra av när vi åker till och från jobbet alltså för dig 160mil *18:50
2011-01-13, 08:18
Medlem
bernankes avatar
Diskussioner om 2011 års deklaration (alltså för inkomståret 2010) tas här: Deklaration 2011 - förslag, tips och tricks

Tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in