2004-03-13, 15:35
Medlem
M2ks avatar
Smokerings

Citat:
Ursprungligen postat av Snorrhufvud
Hatar r vl att ta i, men jag r inte mycket fr zz (felstavat?) p P3. Han r s frutsgbar i vad han ska sga.

Tacka vet jag Leif "Smokerings", men han dog ju fr ett tag sedan.

Bara att hra hans rst rockade...*suck*
Du har god smak, han r saknad.

-"Programledaren Leif "Smokerings" Anderson var kunnig i jazz och hans whiskeyrst har vl ingen glmt. Han spelade storbandsjazz, smbandsjazz, solojazz och dixielandjazz och enda nackdelen var att han var ganska snl med bebopjazzen. Klassikern var nog nr Anderson gjorde en tripp till USA och snde drifrn under namnet "Smokerings Goes West" och vandrade runt bland de gamla jazzkvarteren som inte lngre fanns. "Smokerings" lmnade ett stort tomrum nr han dog. Smokerings var, nr Leif Anderson dog 1998, det program i Sveriges Radio som hade snts lngst och hela 1500 program gick ut i etern. Smokerings har, dessutom, givit ut CD-skivor med Smokeringsjazz.
Dessutom snde Leif Anderson jazzprogram i Norge med Knut Borge, som jag lyckades hra via kortvg, och dessa tv gav ut en dubbel-CD med musik frn dessa program ( recension: http://hem.passagen.se/develium/aldreskivor.htm ).
Sen vevade man ngra Smokerings i repris innan man lade all gammal jazz i en malpse och inte frrn 2002 ppnades, efter mycket kritik och brev, ett liknande program, "Stardust" i P2."-

ref: http://hem.passagen.se/develium/radio.html

=====================================
Egen framgng r guld vrd, andras motgng dock heller icke att frakta
*Hll dig till mnet*
Citera
2004-03-13, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Platsar inte i en trd med rubriken *Radiopratare du hatar*

PS. Delar sikten om MR, hon r vldigt go' att lyssna p. r hon singel, n'n som vet ?

edit:
PS 2: Blev osker. Heter det 'lyssna p' eller kanske 'lyssna till' r mer korrekt? FB's sprkexperter kallas in...

*Hll dig till mnet*
Hon bor i Bagarmossen.Ring henne och frga.Eller svara rtt i tvlingen steg fr steg s kanske hon ringer upp dig.
Citera
2004-03-13, 15:43
Medlem
M2ks avatar
Marika Rennerfeldt

Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Hon bor i Bagarmossen.Ring henne och frga.
Ej registrerad i Gula Sidorna. Googling ger inget heller...

*Hll dig till mnet*
Citera
2004-03-13, 17:13
Medlem
Nezhs avatar
Lyssnar bara p radio nr jag har svrt att sova. Det r alltid ngon bgig typ som pratar p p3 p ntterna. Vad heter han? Irriterande r han. Han hade en gstpratare fr ett tag sen, en yngre tjej, som r nnu mer irriterande.
Citera
2004-03-13, 22:58
Medlem
Swiftshifters avatar
Hatar kanske r ett starkt ord men Bosse Johander p 106,7 sitter mest o svamlar tycker jag:

"Jaaa, nu ska vi lyssna p lite bra rock...ska vi gra...eftersom det r en rocksstation...och bra rock r ju alltid bra...och jag heter Bo Ramone..." typ.

Plus att han i somras hll p att bli verkrd av en taxi, sjlv kandes p en cykel p ett vergngsstlle. Han tog upp ett helt program om oskicket att inte lmna cyklister fretrde p vergngsstllen. CYKLISTER HAR VJNINGSPLIKT P VERGNGSSTLLEN BOSSE. BAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH.

Sdr, tack fr att jag fick avreagera mig.

Frresten, sorry fr att det blev lite O/T dr, moderatorn dmjukast...
Citera
2004-03-14, 00:00
Medlem
zurfarns avatar
Marika r guld. Men vem fan r vaken d ? Nn enstaka gng man ska ivg p lngresa, sdr fre fem.....d finns hon dr som trst fr vra sm skitron.

Men det rcker till Tlje ungefr. Likadant med de riktiga topparna !

JP, Sigge o Magnus i Vinyl107.......finns inget som kommer i nrheten ens. Guldmrke direkt !
Citera
2004-03-14, 00:02
Medlem
zurfarns avatar
JB....sklart. Urskta.
Citera
2004-03-14, 00:07
Medlem
zurfarns avatar
Jaha.....radiopratare jag HATAR......ja, vafan....alla som jag inte nmnt, liksom....typ. Radio Stockholm har vl ungefr fem.....olidliga typer, P3....gr verhuvudtaget inte att lyssna p......och "provinsernas" lokalradio kan man garva lppen av sig t......
Citera
2004-03-14, 00:24
Medlem
Snorrhufvuds avatar
Finns "Smokerings" att tillg i dataformat, typ mp3 eller n't ngonstans? Inget inlgg i debatten direkt, men det vore *ehrm....* trevligt att lyssna p ibland. Om man vill ta bort den fadda zz-smaken eller n't annat som fastnat i ronen.
Citera
2004-03-14, 00:40
Medlem
StigAllans avatar
Den dr Pontus Enhrning r en tradig jvel att lyssna p.
Skulle det inte vara lge att ge honom sparken!
Har ogillat denna person s lnge jag minns att jag har tvingats lyssna p honom.
Tvingats innebr att en period var min bilradio ofrmgen att byta kanal.
Fy fan fr Pontus!
Citera
2004-03-14, 01:23
Medlem
zurfarns avatar
I vilken kanal upptrder denne PE ?
Citera
2004-03-14, 01:44
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn