Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-21, 08:49
Medlem
attifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Givetvis känner de sig hotade. Den här tråden är ett bra bevis för det. Visst, svenska kvinnor kanske själva inte vill ha männen som skaffar thailändsk fitta, men likt barn så spyr de galla likväl. Bara för att de själva inte vill ha männen innebär inte att det är okej för männen att skaffa andra kvinnor. Den svenska kvinnan vill kunna avvisa den oattraktive mannen på krogen, det är en viktig del i deras självbild. De vill ha den makten. Om mannen istället importerar så kommer han att vara hemma med thaien, inte ute på krogen redo att bli avvisad och förnedrad av den svenska kvinna har inte har någon chans på ändå.

Allt handlar om makt. Makt att avvisa och därmed boosta sitt eget ego. Försvinner detta så känner sig den svenska kvinnan avväpnad och det är därför tråden är full av bittra kvinnor som i vanlig ordning använder fulhets/impotens/ingen-svensk-kvinna-vill-ha-dig-markören.

Och nej, försök nu inte kleta ut ert dåliga självförtroende över mig också. Jag har aldrig haft en thai och kommer inte att doppa fingret i den syltburken heller. Jag går helt enkelt inte igång på deras sneda ögon och bruna hy. Därför är jag helt enkelt oantastbar här, en vit heterosexuell man som säger som det är utan att själv kunna belackas med den svenska kvinnans illvilliga gallspottande. Än en gång är ni maktlösa. ()

// Roger P.

go russian roger?
2010-03-21, 09:14
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToraLiffa
Du menar alltså att det skulle finnas ett slags motsatsförhållande mellan att attraheras av thailändska kvinnor och svenska kvinnor?
Vet inte, det kanske bara är på FB? Men här verkar det ju vara ett faktum...
För mig personligen är det inte nåt problem.
2010-03-21, 09:21
Medlem
Meteorits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Med kvinnor kan man föra en annan typ av samtal, ett lättsammare och mindre krävande ett. Visst kan kvinnan vara socialt tillfredsställande, men bara på en grundläggande nivå. Med kvinnor kan vi småprata, skoja och snacka känslor. Gällande politik, filosofi och övriga mansintressen, krävs män för att kunna hålla igång ett tillfredsställande samtal. Därmed inte sagt, att alla män är kapabla till det.

På den punkten, skiljer sig svenskan och thailändskan inte alls.
Haha, låter som du raggar på sopstationens finaste pinglor. Hälsa Truckar-Therése nästa gång du ser henne.
Platt som en pannkaka.

Det var faktiskt ett bra argument, språket är faktiskt ett problem - svenska gubben kan inte thailändska och kommer (antagligen) aldrig lära sig det, varför skulle han, hur skulle det gynna honom? Och thailändskan skall nog inte ge sig an den avancerade svenska fonetiken, mer än "knulla", "laga maten" och "ja, gärna". Engelskan blir kommunikationsmedlet, alltså bondesvengelska och thaiengelska. Vilken blandning. Upplagt för 30 års lyckligt giftermål.
2010-03-21, 09:28
Medlem
varför ska man känna sig hotad? det finns ju hur mycket män som helst i sverige.

de jag känner som har skaffat sig en thaidam är faktiskt de snällaste män jag känner. svenska tjejer är alldeles för otacksammma och "råa" för att ens förtjäna dem.

men visst, sedan finns det de äldre gubbarna som plockar hem dem enbart för att de är unga, för att få en hushållerska och lite sex.

så länge alla är glada och lyckliga så ser jag inget fel i det hela.

förresten så finns det överviktiga thaidamer!
2010-03-21, 09:32
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Toppan
Nej, jag känner mig inte hotad.

På makens förra jobb fanns det åtminstone 3 som importerat sina "damer"
från Thailand och vilka loosers dom "männen" var som personer..
Tråkiga, buttra och oattraktiva.

I staden jag bor (strax utanför Sthlm) bor iaf 1 äldre man med sin betydligt
yngre thai"whatever" och dom har ett litet barn tillsammans..
Åldersskillnad i all ära men det paret ser bara osmakligt ut.
En äckelgubbe med alldeles för ung importtjej.
I nästa stad (ca.8 km härifrån) har jag sett fler av dessa män i övre medelåldern,
om man säger så, som släpar på sina thai"whatever" och tillhörande ungar.
Sorgligt är vad det är!

Hängde med en kille ett tag vars bror och en kompis till brodern hade varit
på semester i (på?) Fillipinerna och träffat 2 thaibrudar som efter en tid flyttade hit.
VILKET JÄVLA GNÄLL DET VAR PÅ DOM TJEJERNA!!
Pratade med dom och insåg att båda idioterna trodde att dom skulle leva i mer eller mindre
lyx här och bli försörjda av sina svenska älsklingar.
Med lite innanför pannbenet kanske dom kunde ha tagit reda på lite fakta innan flytten.
Båda killarna var medelinkomsttagare och därför fick båda tjejerna skaffa sig jobb.

Den ena tjejen påstod att hon varit bergsguide i Thailand.. Yeah, in my ass!

Sen undrar jag varför det bara är fula thaibrudar som kommer hit?
Fast thailändskor kanske ser ut som skit generellt..
Konstigt är det dessutom att en thaikille jag är bekant med säger att han aldrig
någonsin kommer pola med en thaitjej igen.
Även han tycker att tjejerna som kommer hit beter sig som divor.

Nåväl,
Känner jag mig hotad? Nej, inte ett dugg.
Känner jag mig äcklad? Ja, utan tvekan.

Tyvärr (och förlåt ni som importerat) så är jag glad att mespropparna som
svenska kvinnor ratar finner "kärleken" från ett annat land och mannen ifråga
äntligen får känna sig lite dyrkad och beundrad.
Jag önskar dessa par lycka till med sina liv även om jag personligen tror att
9 av 10 gånger så går det åt pipan med dessa relationer..

...
Det finns en för oss alla brukar det heta. Och tur då för de ensamma stackare som importerar en bargirl från Thailand. De får välstädat hem och god mat på bordet. De får nåt som de tror är kärlek. En tid i varjefall. Många thaiimporter lämnar svennemaken när medborgarskapet är klart.

Svenska männen däremot borde känna hotet från utländska män. Blandäktenskap där kvinnan är svensk och mannen är från hela jordens alla länder är inget ovanligt. Personligen gillar jag svenskor,bortsett från att själva kvinnligheten försvann i samband med växande feminism och jämställdhetsdebatt.

För ett tag sen såg jag en whitethrash-svenska stå framåtlutad med fittan mot pissoaren och pissa inne på herrarnas pissoar, bredvid två pissande män.

Det skulle jag aldrig få se i ett latinskt land ,där det inte är svagt och förnedrande att vara kvinnlig.
2010-03-21, 10:07
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen
Det finns en för oss alla brukar det heta. Och tur då för de ensamma stackare som importerar en bargirl från Thailand. De får välstädat hem och god mat på bordet. De får nåt som de tror är kärlek. En tid i varjefall. Många thaiimporter lämnar svennemaken när medborgarskapet är klart.

Svenska männen däremot borde känna hotet från utländska män. Blandäktenskap där kvinnan är svensk och mannen är från hela jordens alla länder är inget ovanligt. Personligen gillar jag svenskor,bortsett från att själva kvinnligheten försvann i samband med växande feminism och jämställdhetsdebatt.

För ett tag sen såg jag en whitethrash-svenska stå framåtlutad med fittan mot pissoaren och pissa inne på herrarnas pissoar, bredvid två pissande män.

Det skulle jag aldrig få se i ett latinskt land ,där det inte är svagt och förnedrande att vara kvinnlig.
Vilket är ett problem. Bland annat p.g.a. att icke-européer är genetiskt underlägsna. För att Sverige fortsatt ska vara en rik och frisk nation måste människor från mellanöstern förintas. Det är ett sunt och klokt antagande.

Den svenska kvinnan måste i sin tur bestraffas för sin bristande lojalitet. Hon måste tillbaka till köket helt enkelt eftersom hon inte klarar av manligt ansvar.
2010-03-21, 10:12
Medlem
[quote=LallePruttsson]

Är inne och kikar i tråden av nyfikenhet. Av inläggen kan man lätt bilda sig en uppfattning om klasstillhörighet och social status.

Frågan går inte att ställa i ett land som Sverige där jämställdheten har en arbetsplan från skola- till arbetsliv. Vi har till och med lagar som styr den sen en tid tillbaka. Det gör kvinnan till en högst oberoende individ av en man för egen försörjning och var i annars skulle "hotet" bestå utav.

Höj blicken och ser er omkring, ni hittar knappt några asiatiska äktenskap eller flickvänner/sambo
i de mer socialt starka områden, tar vi Stockholm som ex får du leta med ljus och lykta i Djursholm, Lindingö, Danderyd, Täby, Saltsjöboo och stadsdelar kan vi titta på Östermalm. Av den anledningen att männen där klarar sig alldeles utmärkt att få kärlek av en Svensk kvinna. Det är inte heller att betrakta som socialt accepterat av den enkla anledningen att majoriteten ser det som ett misslyckande att inte kunna få något annat än en Asiat. Eftersom de anses väldigt lätterövrade och att svaga män från I-länder utnyttjar fattiga kvinnor från Asien. För att tala klarspråk, en annan form av människohandel.

Det är väl bra att alla kan söka sig kärlek, finns det ingen till en här hemma så får man söka sig över
landets gränser, finner man ingen där nej då blir väl sista anhalten en annan världsdel som Asien.
Men försök inte lägga över er egen frustration på att Svenska kvinnor skulle känna någon form av hot pågrund av denna modernare form av människohandel majoriteten av er bedriver. Varken svenska män eller kvinnor kan annat en beklaga att ni är så naiva att ni tror att det handlar om Kärlek.
2010-03-21, 10:28
Medlem
SysterVulvas avatar
Känner mig manad till slut att svara i den här tråden eftersom jag är kvinna.
Mitt svar är nej. De män som väljer att importera sin kvinna från Thailand skulle ändå aldrig vara intresserad av en kvinna som mig. Därför ser jag inget som helst hot i det.
Har förresten sett många lyckliga exempel på när det har varit bra att möjligheten finns. Ensamma ungkarlar som fått möjligheten att skaffa sig en partner.
2010-03-21, 10:30
Medlem
jcm900mods avatar
Jag skulle kunna tänka mig en tailänska, men då ingen random barhora utan en välstädad flick som är söt väluppfostrad och kommer ifrån ett lite finare hem.

Citat:
Ja, en tight fitta slår ju kärlek med hästlängder..

...

OT: När slutar man tycka det ( gissar att det är en fråga om mognad) ?
2010-03-21, 10:32
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babianpungen

Men fy faan..
Nån måtta får det väl ändå vara på de svenska dieselDorisarna.
Är du säker på att det inte var en "henom"?
Usch och tvi!

...
2010-03-21, 10:46
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LallePruttsson
Nu när allt fler karlar har insett att dom inte behöver ha en svensk kvinna utan kan importera en från Thailand så reser sig en fråga.

Känner ni svenska kvinnor er "hotade" av denna utveckling?

Det känns lite som att vi karlar inte behöver fjäska för er längre.

att allt fler blir ihop med asiater kan jag väl hålla med om.
men är det verkligen SÅ jävla vanligt med just import egentligen?
det känns så jävla förstorat :S ett fenomen som alla känner till men som "ingen" har sett.

visst finns det/inträffar såklart, men att det ska va så pass vanligt att det tom skulle utgöra nåt slags hot mot svenska kvinnor är ju fan inget annat än paranoia och en falsk världsbild.
2010-03-21, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ja, en tight fitta slår ju kärlek med hästlängder..

...

En tight fitta är kärlek.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in