2010-03-21, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Jag har samma problem: jag tycker svenska män är osäkra, omanliga och väldigt slappa!
Jag kanske också måste importera!

Svenska män ska ju inte vara män så det är väl som det ska då...

Svårt att vara både manlig och hemmafru på samma gång.
2010-03-21, 05:42
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Toppan
Ernst i sommartorpet skulle inte ens få en thaibrud hur hårt han än jobbar..

Håller med i en del av det du skriver för valet av kvinna är ju en smaksak men frågan var ju
faktiskt om vi kvinnor känner oss hotade, inte hur många män som vill ha en tight thaifitta.

BTW, ni som vill ha thai, är det ingen som bryr sig om hur många som testkört den
potentiella importen före er?

...

Känns trist att upplysa dig om att svenska tjejer har ett världsrykte som madrass, fria sexualiteten på 70-talet osv. Och det stämmer ju tyvärr också.

Jag är ju stolt över att vara svensk och erkänner också att svenska tjejer är fantastiska då de är bildade, snygga, vågar ta för sig, smala och snälla.......men jag tål dem inte. Det är något som tar emot, jag tror det är deras självgodhet och brist på femininitet. Det där individualistiska äcklar mig litet grann faktiskt, det där att man inte kan ge sig hän åt varandra. Kvinnor i dagens Sverige har blivit så hjärntvättade om att det är fel att visa svaghet, fel att vilja vara hemma med barnen, fel att inte våga ta för sig att de förvandlats till monster. Jag klarar inte av deras attityd, det finns inget som attraherar mig hos dem.

Så rent teoretiskt tycker jag svenska tjejer är fantastiska men i praktiken är jag EXTREMT sällan attraherad av dem,.

kontentan: De flesta svenska tjejer är extremliberaler och tror att det är full normalt, men nej det är det inte. Och det är motbjudande för en kille som är konservativt lagd.
2010-03-21, 05:44
Medlem
Grishams avatar
För vem skulle dessa kvinnor utgöra ett hot egentligen? Knappast för svenska kvinnor som är normalattraktiva och normalbegåvade. Genetiker har kunnat visa att medan bara 40% av alla män historiskt sett har fått några barn är siffran för kvinnor så hög som 80%. Om man vill förstå en institution som äktenskapet är det bra att ha dessa fakta i bakhuvudet. Äktenskapet är givetvis påkommet av män. I dess traditionella form, där en man och kvinna gifte sig och levde samman för resten av livet, ökade denna samlevnadsform utsikterna för män att skaffa barn. Det finns en anledning till att äktenskapet så hårt har kritiserats av feministiska tänkare. Även de tankar som finns om relationsanarkism och polyamori torde främst tilltala kvinnor. För vem i en relation mellan man och kvinna, byggd på premissen att de får ha sex med andra utanför förhållandet om de känner för det, gynnas i praktiken mest av detta? Tiger Woods kanske uppskattar dessa tankar, men knappast genomsnittsmannen.

Ett samhälle präglat av fri sexualitet och en låg grad av långvariga monogama relationer gynnar faktiskt främst kvinnor och ett litet antal mycket attraktiva män. De attraktiva männen får då sprida sin säd i en mycket högre utsträckning än i ett samhälle där normen är livslånga monogama relationer. Många inslag i det traditionella samhället syftade till att hålla kvinnor i schack och leda dem in i äktenskapets fålla. Vi hade den kyrkliga propagandan för sexuell avhållsamhet före äktenskapet. Äktenskapet i sig skulle också vara intill dess döden skiljde parterna åt. Den kvinna som fick barn utom äktenskapet, bastarder, blev illa sedd av omgivningen.

Ofta fick de flytta till någon avlägsen släkting när graviditeten blev uppenbar och sedan lämna ifrån sig dessa utomäktenskapliga barn. I det traditionella samhället påfördes kvinnor skam om de bröt mot normen att de skulle skaffa barn inom äktenskapet. Ordet hora har inte alltid haft den snäva betydelsen prostituerad. Hor var nämligen ursprungligen en brottsrubricering. Brottet hor innebar kort och gott att ha könsumgänge utanför äktenskapet. När folk numera upprörs över att unga killar kallar tjejer som har ett vidlyftigt sexualliv för horor och säger att ordet beskriver en prostituerad kvinna är det felaktigt. De unga killarna använder ordet i dess korrekta och ursprungliga betydelse och troligtvis på samma nedsättande sätt som man förr gjorde i samhället i stort.

Det tål faktiskt att tänkas över varför så många killar talar nedsättande om kvinnor som är lössläppta. Det är ett fenomen som framförallt uppträder i tonåren. Troligtvis är det på något vis ett nedärvt manligt beteende att påföra lössläppta kvinnor skam för deras uppförande. Orsaken är troligtvis att det är logiskt ur ett gruppegoistiskt perspektiv. Om gruppen män vill säkerställa att så många män som möjligt ska kunna ingå relationer och skaffa barn måste en norm skapas som säger att enbart sex inom ramen för någorlunda stabila relationer är acceptabla. Det vore givetvis också logiskt att straffa de män som har många sexuella relationer med kvinnor på samma sätt. Problemet med det torde vara att dessa män i regel har den högsta sociala statusen inom mansgruppen och därför kan betvinga sådana försök till påförande av skam. Avseenden gruppen faktiskt prostituerade är det annorlunda. Dessa kvinnor som varit öppna för att ta emot vilken man som helst mot betalning har nog främst uppfattats som ett hot av kvinnor. Under det där talet om att det är synd om prostituerade vilar nog ofta en skräck hos kvinnor för att deras man ska besöka dem. Därför vill kvinnor påföra de män som besöker prostituerade skuld och skam. Ta bara det här vettlösa förslaget från Beatrice Ask som ett exempel.

Skulle kvinnor inte påföras skam för ett lössläppt beteende skulle de troligtvis föredra att ha sex med ett mindre antal attraktiva män. Men eftersom de vill undvika ett dåligt rykte så förlikar de sig med tanken på att ingå i en stabil relation istället. Det gör det möjligt för fler män att skaffa barn och ha sex. Många beteenden som människor upprörs över har alltså en politiskt inkorrekt förklaring. Att det är oacceptabelt att kalla lössläppta tjejer och kvinnor för horor är en norm som etablerats av kvinnor. Alla som gått i skolan de senaste decennierna har fört diskussioner om detta i klassrumsmiljö. Inte sällan under överinseende av någon inhyrd jämställdhetskonsulent. Det är enkelt att lista ut anledningen till varför en tidigare existerande norm om att påföra lössläppta tjejer skuld och skam nu ska utmönstras.

Välfärdsstaten har förövrigt inneburit flera bakslag för männen som grupp. När normen var att män skulle vara familjeförsörjare blev kvinnor effektivt satta i en beroendeställning till en man. Religiös indoktrinering, samhälleligt tryck och ekonomiskt beroende samverkade till att upprätthålla monogama och livslånga relationer. Idag kan kvinnor, eftersom de arbetar och har egen inkomst och att vi har omfattande socialförsäkringssystem, i högre grad göra sig oberoende av mindre attraktiva män. Eller inte helt oberoende. Vad som egentligen sker är att kvinnor kan pålägga män som inte har några egna barn kostnader för att bekosta uppfostran av deras egna barn. Inte bara män som förlorar vårdnaden om sina barn och tvingas betala underhåll bidrar till att öka kvinnornas oberoende. Skolundervisning, dagis osv finansieras solidariskt av alla samhällsmedborgare. Förlorare som saknar partner och egna barn men arbetar och betalar skatt bekostar mycket som bara barnfamiljer och den växande gruppen ensamstående föräldrar drar nytta av. Kan det vara förklaringen till att kvinnor i regel är mer vänsterorienterade än män? Ja, ganska troligt är det väl.

Nu avslutar jag detta långa inlägg...
Senast redigerad av Grisham 2010-03-21 kl. 05:59.
2010-03-21, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gladio
Jane Toppan: Av dina svar här så kan man tro att du känner dig både kränkt och hotad av den Thailändska kvinnan.

Låter som det ligger nått i Gladios påstående
2010-03-21, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Jag har samma problem: jag tycker svenska män är osäkra, omanliga och väldigt slappa!
Jag kanske också måste importera!

Lycka till Knytt1. Har du funderat på vartifrån du skall lyckas importera en man?
2010-03-21, 07:41
Medlem
muppjävlamupps avatar
Nä, jag blir bara glad att det finns sådana män som ni! =)

Thailändskor har inget som inte jag har.
Jag delar deras värderingar om familjen, med den skillnaden att jag inte förväntar mig att bli försörjd.
Jag älskar att vara "hemmafru" och ta hand om hem, barn och man, men får samtidigt in egna pengar genom att plugga på distans.
När jag är färdig med barnaskötandet så vill jag satsa mer på min egna utbildning och en schysst karriär. Jag är ung, så jag hinner med det också. Jag är med andra ord smart också.
Plus att jag är liten och nätt, med långt hår ner till svanken och älskar att vara, känna, klä mig och bete mig kvinnligt.
Och galet trång är jag också och jag älskar sex och experimenterar gärna.
Om den thailändska kvinnan är perfekt så jag fan dubbelt perfekt.

Sen får feminism-maffian säga vad dom vill.
2010-03-21, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Fan va man skäms när man ser/läser dessa fjantar till män med sina posterorder fruar. Grannen här hemma har skaffat sig en sådan nu och enda anledningen är ju att han inte får till det med svenska kvinnor, han får helt enkelt mindervärdeskomplex han behöver någon som han kan känna sig överlägsen. Sen det förbannade patetiska gnället som kommer ur dem, likt trådskaparen här, där de inte skäms över att sura över hur dumma de svenska kvinnorna är. och detta är vuxna män vi pratar, trott eller ej.

Hur känner ni när ni går ner för gatan med eran import skäms ni inte, alla runt er vet ju om att det endast beror på att ni inte får tag på nåt annat?

Ja, vi skäms. Därför så vägrar jag visa mig ute med min från Thailand " importerade" fru. Promenera tillsammans är inte att tänka på. Vi väljer att köra i varsin Merca till byn när vi behöver utföra ärenden, typ handla, besöka banken och liknande besök vid sociala inrättningar. Jag medger mer än gärna att allt detta tär på mig, ush.
2010-03-21, 08:00
Bannlyst
Givetvis känner de sig hotade. Den här tråden är ett bra bevis för det. Visst, svenska kvinnor kanske själva inte vill ha männen som skaffar thailändsk fitta, men likt barn så spyr de galla likväl. Bara för att de själva inte vill ha männen innebär inte att det är okej för männen att skaffa andra kvinnor. Den svenska kvinnan vill kunna avvisa den oattraktive mannen på krogen, det är en viktig del i deras självbild. De vill ha den makten. Om mannen istället importerar så kommer han att vara hemma med thaien, inte ute på krogen redo att bli avvisad och förnedrad av den svenska kvinna har inte har någon chans på ändå.

Allt handlar om makt. Makt att avvisa och därmed boosta sitt eget ego. Försvinner detta så känner sig den svenska kvinnan avväpnad och det är därför tråden är full av bittra kvinnor som i vanlig ordning använder fulhets/impotens/ingen-svensk-kvinna-vill-ha-dig-markören.

Och nej, försök nu inte kleta ut ert dåliga självförtroende över mig också. Jag har aldrig haft en thai och kommer inte att doppa fingret i den syltburken heller. Jag går helt enkelt inte igång på deras sneda ögon och bruna hy. Därför är jag helt enkelt oantastbar här, en vit heterosexuell man som säger som det är utan att själv kunna belackas med den svenska kvinnans illvilliga gallspottande. Än en gång är ni maktlösa. ()

// Roger P.
2010-03-21, 08:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Behöver de känna sig hotade av tjejor som är mer svartsjuka än svenska tjejor? Minsta tanke på otrhet från farangen, kan sluta med man känner en vass kniv på sin helighet(picken) .. woaps kastas som mumsbit till en hund.

Tjejor som lätt blir beroende av spelmaffian, finns otaligar "klubbar" i sverige där de spenderar förmögenhet i tron att bli rik. När de inte har pengar så kan man alltid låna och sätta sig i skuld.

Psykiska sjuka oftast efter X antal år som glädjeflicka på någon bar eller arbetat som slav på en syfabrik.

Där hennes familj(syskon,föräldrar) är viktigare än hon själv och sin farang. De skickar mycket pengar till sinna släktingar i thailand som en sorts "försäkringskassa".

Så allt är inte grönnt på andra sidan om ån. Men visst de är mer kvinnliga än många svenska jämnlikor.
Det är många gånger, den bästa sexet man har med dem också.
2010-03-21, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Behöver de känna sig hotade av tjejor som är mer svartsjuka än svenska tjejor? Minsta tanke på otrhet från farangen, kan sluta med man känner en vass kniv på sin helighet(picken) .. woaps kastas som mumsbit till en hund.

Tjejor som lätt blir beroende av spelmaffian, finns otaligar "klubbar" i sverige där de spenderar förmögenhet i tron att bli rik. När de inte har pengar så kan man alltid låna och sätta sig i skuld.

Psykiska sjuka oftast efter X antal år som glädjeflicka på någon bar eller arbetat som slav på en syfabrik.

Där hennes familj(syskon,föräldrar) är viktigare än hon själv och sin farang. De skickar mycket pengar till sinna släktingar i thailand som en sorts "försäkringskassa".

Så allt är inte grönnt på andra sidan om ån. Men visst de är mer kvinnliga än många svenska jämnlikor.
Det är många gånger, den bästa sexet man har med dem också.
Instämmer i allt det du satt pränt på, utom sexet. Jag är dryga 50 år och till dags dato så har ingen övermäktat "fröken höger" vad mig anbelangar.
2010-03-21, 08:47
Medlem
attifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0th3rf0ck3r
Hon kanske planerar på att skaffa en själv, större ytor blir ju svårare att raka själv på senare år

hahahaha +10
2010-03-21, 08:47
Medlem
Deveshs avatar
Vilka pajasar här i tråden!
Att svara på era påhåpp skulle vara som att skrika åt en shimpans på zoo

Låt folk vara med vem de vill.
Om man tycker om exotiska tjejer, och gillar deras utseende bättre än Europeiska kvinnors, så vad har det med Er att göra?

Känns som att Svenska män blir minst lika provocerade/hotade som de svenska kvinnorna blir!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in