2010-03-19, 23:14
Medlem
Har beställt en Mbox 2 mini idag och pratade lite med killen i affären.

Han sa jag får med 7.4 pro tools men att jag kan ladda ner 8:an gratis på deras hemsida.

har kollat, men hittar inget mera än en uppdate till 8an. 8.0.3 update på dryga 900 mb.

Så undra vart man hittar det?

får jag någon registreringskod till hemsidan och där kan jag ladda hem det?

Eller skall man installera 7.4, uppdatera till 8?

what to do what do to?
Citera
2010-03-20, 00:26
Medlem
Jag vill inte lova något men jag är ganska säker på att, efter du registrerat dig på avid.com/digidesign.com så är du berättigad till senaste programvaran fram till ett visst datum efter det du köpt/registrerat dig så då borde du rimligtvis få tillgång till 8.0.3 på en gång som en nedladdning. Om du inte gör det redan så se till att du har som vana att registrera dina produkter på en gång så är förutsättningar för mindre trubbel lite bättre
Citera
2010-03-20, 00:27
Medlem
Nu vet jag inget om Mboxarna men om du fått med en iLok så registrera dig på www.ilok.com också så du kan köra Pro Tools sen när du får hem prylarna.

Lycka till!

/ Kristian
Citera
2010-03-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristiang
Jag vill inte lova något men jag är ganska säker på att, efter du registrerat dig på avid.com/digidesign.com så är du berättigad till senaste programvaran fram till ett visst datum efter det du köpt/registrerat dig så då borde du rimligtvis få tillgång till 8.0.3 på en gång som en nedladdning. Om du inte gör det redan så se till att du har som vana att registrera dina produkter på en gång så är förutsättningar för mindre trubbel lite bättre

Hum. så jag får bara en låt säga "30 dagars trail" med Pro tool 8?
Sen är det 7.4 som gäller om jag inte köper pro tool 8?

Detta är vad jag fick för svar av honom i affären och mailen.

De levereras med PT7, men PT8 ingår som man gratis laddar hem från Digidesign.

Det är ett fullständigt ProTools LE program.

Med vänlig hälsning Jocke

fullständigt...? borde ju inte vara en viss tid man får använda programmet då...
*helt grön*
Citera
2010-03-20, 11:47
Medlem
Tror snarare det handlar om en 6mån period du har på dig att uppgradera till 8an men din version du köpt är självfallet en full version. Tror inte Digidesign ens har några trial versioner av Pro Tools. Du ska nog inte oroa dig =) Registrera bara din programvara och ladda ner den senaste versionen och lite annat godis bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in