2011-09-15, 22:22
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceboys
Men seriöst slå upp en 55 amg 2004 och se vad den ligger på omg
1.3 miljoner kr verkar det vara. Du var närmare än jag trodde.
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/mercedes/article12054985.ab

Fast det kanske inte är omöjligt, att man med extrautrustning når 1.7... Hmm...
Citera
2011-09-15, 23:15
Medlem
Senaste händelsen för min del är väll när jag glömde bort att betala bilförsäkringen. Helt galet sjukt dyrt!

En annan gång va idiot-iphone som visar att man är uppkopplad till wifi men egentligen så körde jag internet på 3g så jag fick en fet fin räkning från comviq.

Sen alla gånger man tror det är lugnt att parkera där man på något sätt kan få böter och såklart så får man ju böter just den gången man chansar :P
Citera
2011-09-16, 11:23
Medlem
maruder88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
1.3 miljoner kr verkar det vara. Du var närmare än jag trodde.
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/mercedes/article12054985.ab

Fast det kanske inte är omöjligt, att man med extrautrustning når 1.7... Hmm...
kostar runt 25.000 euro i tyskland nu... Snygg värdeminskning =)
Citera
2012-01-08, 05:29
Medlem
Fick ta på en grönlaser pekare, självklart på fyllan lyser man med denna som någon form utav lasersvärd. Vipps, står två poliser och plockar pennan från mig. Någon månad senare förhör, två månader efter det 5000:- i böter. DUMT!
Citera
2012-10-11, 14:35
Medlem
ringways avatar
Det suraste inte p g a pengarna men vad det medförde.

Efter en blöt kväll var jag på väg hem ifrån krogen, vinglar hem och inser att jag inte kommer kunna åka till jobbet dan efter, ser att det är städdag utanför porten, vill inte betala 400:- i parkeringsböter. Sätter mig i bilen och startar, hinner bara lägga in backen innan det knackar på rutan.

givetvis var det en civilsnut som hade sett mig ragla fram till bilen (vad fan stoppade han mig inte innan jag stoppade in nyckel??) Sagt och gjort blåsa och vidare till fyllecell.

Snuten tar givetvis körkortet, när jag väcks upp (fortfarande på lyset) lovar förhöraren att det ingen fara, jag körde ju inget så det blir bara lite böter.

Kommer hem, frugan blir förbannad och slänger ut mig. Slutar med skiljsmässa. Sedan dyker det upp brev att jag ska vara hos tingsrätten (givetvis en hel gymnasieklass som tittar på). Döms till böter och indraget körkort i 2år samt att jag måste ta om körkortet.

Eländet var inte slut, fick sparken när jag inte kunde köra.

Allt skit för jag var så jävla snål och inte ville riskera 400:- i parkeringsböter.
Citera
2012-10-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringway
Det suraste inte p g a pengarna men vad det medförde.

Efter en blöt kväll var jag på väg hem ifrån krogen, vinglar hem och inser att jag inte kommer kunna åka till jobbet dan efter, ser att det är städdag utanför porten, vill inte betala 400:- i parkeringsböter. Sätter mig i bilen och startar, hinner bara lägga in backen innan det knackar på rutan.

givetvis var det en civilsnut som hade sett mig ragla fram till bilen (vad fan stoppade han mig inte innan jag stoppade in nyckel??) Sagt och gjort blåsa och vidare till fyllecell.

Snuten tar givetvis körkortet, när jag väcks upp (fortfarande på lyset) lovar förhöraren att det ingen fara, jag körde ju inget så det blir bara lite böter.

Kommer hem, frugan blir förbannad och slänger ut mig. Slutar med skiljsmässa. Sedan dyker det upp brev att jag ska vara hos tingsrätten (givetvis en hel gymnasieklass som tittar på). Döms till böter och indraget körkort i 2år samt att jag måste ta om körkortet.

Eländet var inte slut, fick sparken när jag inte kunde köra.

Allt skit för jag var så jävla snål och inte ville riskera 400:- i parkeringsböter.

Låter nästan som taget ur en långfilm. Det fetmarkerade skrattade jag dock åt.

Men fyfan. Hoppas det ordnat upp sig för dig och att tillvaron blivit bättre nu än då.
Citera
2012-10-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masurao
Sura pengar: När man måste lägga ut pengar på något plötsligt/oväntat som inträffar - utan att direkt få något i gengäld.

Mina suraste kronor lär vara när jag tvingades åka in på djursjukhuset med min katt, jag trodde han skulle dö men det visade sig bara att han fick en ofarlig liten hostattack. Undersökningen med akut röntgen kostade 11 000 kr. Fy fan....

Undrar dessutom hur många 10kronor man pungat ut när man blivit akut pissnödig på tågstationerna runtom i sverige under åren bara för att pissa. Säkert över 500 kr totalt... sura jävla pengar

Beat me!

Lär väl vara någon Pbot, pengar som bara ä skit.
Citera
2012-10-15, 12:02
Medlem
Fizzrs avatar
Nu i sommar hade jag och polarna en cykelresa genom nederländerna planerad på totalt 3 veckor. Flera veckors fix och don och resan är betalad och klar.

Lång historia kort, jag avbröt resan för min egen del, ung och dum som jag var, p.g.a. flickvännen som inte ville att jag skulle åka. Cirkus 3000 kr i redan betalade flygresor ner i sjön, cykel-köp på några lappar visar sig helt onödigt (skänktes dock av far min), och fick ljuga min väg genom halva min familj och vänner, då flickvännen inte ville att dom skulle ogilla henne. (Jag vet seriöst inte varför jag gick med på detta. Ugh)

Polarna far iväg på resan, blir höga i amsterdam och gör vette fan. En vecka efter dom åker gör flickvännen slut med mig. Jag är då kvar ensam i sverige, utan flickvän, vänner utomlands, flera tusenlappar fattigare och dåligt samvete. Fy fan, inte värt!
Citera
2012-10-15, 17:15
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzr
Nu i sommar hade jag och polarna en cykelresa genom nederländerna planerad på totalt 3 veckor. Flera veckors fix och don och resan är betalad och klar.

Lång historia kort, jag avbröt resan för min egen del, ung och dum som jag var, p.g.a. flickvännen som inte ville att jag skulle åka. Cirkus 3000 kr i redan betalade flygresor ner i sjön, cykel-köp på några lappar visar sig helt onödigt (skänktes dock av far min), och fick ljuga min väg genom halva min familj och vänner, då flickvännen inte ville att dom skulle ogilla henne. (Jag vet seriöst inte varför jag gick med på detta. Ugh)

Polarna far iväg på resan, blir höga i amsterdam och gör vette fan. En vecka efter dom åker gör flickvännen slut med mig. Jag är då kvar ensam i sverige, utan flickvän, vänner utomlands, flera tusenlappar fattigare och dåligt samvete. Fy fan, inte värt!

Grattis, då har du lärt dig hur toffelhjältens vardag gestaltar sig och vad det leder till i slutändan. Jävligt fittigt beteende av dig måste jag säga, särskilt mot de polare som ändå kokat ihop och planerat en resa. De kanske var tillräkligt många för att skita i dig, det vet inte jag, men om man är tre- fyra stycken så är det fan inte kul om någon bara bestämmer sig för att hoppa av. Inte minst av en så genomkorkad anledning att prinsessan där hemma plötsligt kommit på att det inte passar sig.

Rollen som pojkvän är trots allt menad att vara just pojkvän, inte slav eller gudadyrkare som gör precis vad som helst för motparten.
Citera
2012-10-15, 18:04
Medlem
Fizzrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Grattis, då har du lärt dig hur toffelhjältens vardag gestaltar sig och vad det leder till i slutändan. Jävligt fittigt beteende av dig måste jag säga, särskilt mot de polare som ändå kokat ihop och planerat en resa. De kanske var tillräkligt många för att skita i dig, det vet inte jag, men om man är tre- fyra stycken så är det fan inte kul om någon bara bestämmer sig för att hoppa av. Inte minst av en så genomkorkad anledning att prinsessan där hemma plötsligt kommit på att det inte passar sig.

Rollen som pojkvän är trots allt menad att vara just pojkvän, inte slav eller gudadyrkare som gör precis vad som helst för motparten.
Precis, men det lär sig vissa av oss den hårda vägen. på detta vis blev jag lika dryg som resten av FBarna och kör på regeln "Aquire money, disregard bitches"
Citera
2012-10-15, 19:01
Medlem
Cambijaos avatar
Dum och naiv i Kina råkade jag betala 2000 kr för en jävla taxiresa som egentligen skulle ha kostat 100-200 kronor. Hade ingen aning att det var så billigt att åka taxi i Kina och hade ingen större kolla på valutan. Kompisarna som jag mötte upp och jag berättade att jag betalat 1750 CYN för resan blev galna och försökte få tag på taxin.

Jag hade glömt det efter en dag, men det var så klart tungt för tillfället.
Citera
2012-10-15, 19:03
Medlem
Somethingroyals avatar
Arvsskatt för några år sedan, 63 000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in