2011-02-28, 04:44
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Var i valet och kvalet ifall jag skulle köpa en konsertbiljett eller inte. Får höra talas om att en bekant har fått förhinder och vill bli av med sin biljett, dessutom skulle han dra av 200 spänn för att bli av med biljetten snabbt. Det kändes som om det var ett tecken att jag skulle slå till och gå på konserten! Åkte till honom och parkerar på 10min parkeringen på gatan utanför hans hus och springer upp för ett snabbt byte biljett mot pengar. Denne bekant vill inte sluta prata och 20 min senare kommer jag ner till en bil med p-bot på 400kr. Så jävla surt att betala 200kr extra för en konsertbiljett som jag inte ville betala normalpris för från början
Citera
2011-02-28, 10:51
Medlem
Har inte haft råd att betala endel räkningar i tid så de har gått till inkasso och så har de lagt på 800kr varje gång 3 gånger har det hänt på under ett halvår...
Citera
2011-02-28, 14:20
Medlem
Rosen.s avatar
Drygaste pengarna jag lägger är på den jävla "Adelsavgiften" som alla adelsmän måste betala...

300 kr för INGENTING.
Citera
2011-02-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Drygaste pengarna jag lägger är på den jävla "Adelsavgiften" som alla adelsmän måste betala...

300 kr för INGENTING.

Vaddå för ''Adelsavgift''? Måste folk som är av adlig släkt betala ''skatt'' för det?

EDIT: Du skojar! Det står INGENTING om nå'n adelsavgift på nätet.
Senast redigerad av Riksklanten 2011-02-28 kl. 19:00.
Citera
2011-02-28, 23:23
Medlem
Rosen.s avatar
Citat:
Vaddå för ''Adelsavgift''? Måste folk som är av adlig släkt betala ''skatt'' för det?

EDIT: Du skojar! Det står INGENTING om nå'n adelsavgift på nätet.

Alla myndiga adelsmän i Sverige betalar 300 kr varje år till Riddarhuset. En Kapitationsavgift.

"Källa" eller vad man ska kalla det...

http://www.kettilochfilippa.se/kettil/riddarhuset-vardar-foerestaellningen-om-allas-olika-vaerde
Citera
2011-03-01, 19:57
Medlem
ChrisPowless avatar
När jag köpte en inspelningsbar HD-DVD spelare för 4000 istället för ett ps3 kommer nog på första plats. Sen diverse tillbucklingar på bilen, självrisk, p-böters, osv.
Citera
2011-03-01, 20:15
Medlem
Betalade en gång 350 kronor eller nått i den stilen för att få kliva på planet och lämna Brasilien. Hade som tur var 365 kronor kvar på kontot. Undrar vad som hade hänt annars?
Citera
2011-03-01, 23:28
Medlem
unknown325s avatar
Det absolut drygaste jag har varit med skedde för inte allt så längesedan. Jag hade varit iväg och tränat och skulle bara innanför dörren (bilen parkerad utanför) och lämna väskan, vi hade besök av mina släktingar varav minstingen beslutade sig för att spela på mitt ps2. Ungjäveln visste inte hur man satte på eller knappt hur man spelade men spela det skulle han! Slutade med att 20 min senare satt han tyst framför ett bilspel och spelade och jag kunde äntligen få fly igen.

Då jag till min stora förargelse ser en p-bot på rutan när jag kommer ut, 400 pix fattigare bara sådär. Ungen får inga julklappar i år.
Citera
2011-03-01, 23:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Alla myndiga adelsmän i Sverige betalar 300 kr varje år till Riddarhuset. En Kapitationsavgift.

"Källa" eller vad man ska kalla det...

http://www.kettilochfilippa.se/kettil/riddarhuset-vardar-foerestaellningen-om-allas-olika-vaerde

Du Riddarhuset är en privaträttslig korporation är medlemskap helt frivilligt precis som i vilken annan korporation eller försening.
Citera
2011-03-02, 00:08
Medlem
Happoradios avatar
Skulle i höstas åka ner till Maastricht, Holland för att testa mig till flygledare vid en skola där. Åkte ner på lördagen och genomförde alla testerna under söndagen. Planet var bokat hem från Bryssel på söndag kväll men när jag återvänt från skolan till Maastricht tågstation får jag höra att det råder strejk inom tåg-branchen i Belgien och således går inga tåg dit.
På busstationen var de allmänt ohjälpsamma och hänvisade till tågstationen trots att jag redan, på perfekt engelska, förklarat situationen. Mitt enda återstående alternativ blev taxi. Turen kostade mig motsvarande 2500 kr, vilket är mycket för en studerande men chauffören var trevlig och blev mycket glad.
Citera
2011-03-02, 01:43
Medlem
lilleolovs avatar
Fick böter på fjällen semestern när jag åkte snowracer förbi en stopp skylt, hade kanske bara blivit en tillsägelse om jag varit lite smidig, men jag kunde tusan inte sluta skratta och frågade om hon skämtade eller var dum i huvudet.

observera, alltså snowracer, inte snöskoter eller dyl, en snowracer! över 1000-lappen var det, riktigt surt.
Citera
2011-03-04, 01:59
Medlem
Ptja, var väl när jag skulle åka tåg hem från min förra flickvän. Tåget kostar runt... 60 spänn? Hursomhelst så var biljettautomaten på stationen trasig, och klockan var runt 21:00 så ingen jobbade. När jag kom på tåget och bad om att få köpa biljett där så var det 100 kronors avgift för att köpa den ombord, vilket övertrasserade mitt konto så jag fick 250 kronors avgift från Swedbank för jag hade övertrasserat.

GG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in