2010-03-19, 17:26
Medlem
Har haft svår ångest dom senaste dagarna så i morse stack jag till ST:Görans akutpsyk för att få hjälp. Har tidigare haft problem med ångest och depression när jag bodde i Kina. Då fick jag klonazepam och zoloft. Den Svenska läkaren vägrade dock att ge mig klonazepam och gav mig Lergigan istället.
När jag kommit hem googlade jag lite och fick reda på att klonazepam är narkotika klassat i Sverige.
När jag tog det förut så märkte jag inte av något speciellt, förutom att ångesten försvann. Och i Kina är klonazepam hur lätt som helst att få tag på. Bara att gå till random sjukhus och säga att du vill ha det så ger dom dig det. Hur kommer det sig att det är så jäkla strikt i Sverige? Klonazepam är ju både extremt billigt och extremt effektivt, så varför kan man inte få det utskrivet för?
Citera
2010-03-19, 17:31
Medlem
deadsets avatar
I Sverige är allt olagligt. Och är det inte olagligt, så kommer det bli olagligt så småningom. Inte mycket att göra, vi bor i ett sådant land.
Citera
2010-03-19, 17:32
Bannlyst
Du jämför Kina med Sverige? Kolla bl.a på Kinas fina censur..
Citera
2010-03-19, 18:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
I Sverige är allt olagligt. Och är det inte olagligt, så kommer det bli olagligt så småningom. Inte mycket att göra, vi bor i ett sådant land.
+1 på det!
Citera
2010-03-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Du jämför Kina med Sverige? Kolla bl.a på Kinas fina censur..
Det många inte fattar är att Kina är lika stort som hela Europa med 5ggr större folkmängd. Ett Kina helt utan censur vore idag omöjligt. Bara så mycket som ett rykte skulle kunna få hundratusentals människor att demonstrera och skapa oordning. För att ett så stort land som Kina ska kunna fungera måste det finnas kontroll. Kina blir friare och mer demokratiskt för varje dag, men det kommer knappast bli lika fritt som visa små länder i västvärlden över en natt.
Citera
2010-03-19, 22:25
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag har faktiskt haft lätt för att få ut just Iktorivil. Hade 4 gånger 2mg om dagen ett tag förut. En gång i tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in