2010-03-19, 14:42
Bannlyst
Hejsan,
jag sa upp mitt abonnemang hos com hem för 4 månader sen, det enda jag behöll kvar av combo var telefonen, jag har inte fått nåt brev om att lämna tillbaka övrig utrusting, kommer dom kräva tillbaka dom eller ska jag ge bort dom till någon ?
Citera
2010-03-19, 14:48
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigaderna
Hejsan,
jag sa upp mitt abonnemang hos com hem för 4 månader sen, det enda jag behöll kvar av combo var telefonen, jag har inte fått nåt brev om att lämna tillbaka övrig utrusting, kommer dom kräva tillbaka dom eller ska jag ge bort dom till någon ?
Tror dom vill ha tillbaks sakerna, ring och kolla så du inte blir återbetalningsskyldig.
Citera
2010-03-19, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Tror dom vill ha tillbaks sakerna, ring och kolla så du inte blir återbetalningsskyldig.

Satt u telefonkö nu 15 min och la på, okrar vänta 40 minuter till.
Men ska dom inte skicka en bekräftelse på att kontrakter har avslutats och utrustningen ska vara inlämnad snarast eller så ?
Citera
2010-03-19, 17:15
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Men ska dom inte skicka en bekräftelse på att kontrakter har avslutats och utrustningen ska vara inlämnad snarast eller så ?
När jag bodde i sverige och hade ADSL från Bredbandsbolaget så ville dom ha tillbaks modemet iaf. Samma sak med tele2 när jag hade IP-telefoni från dom. Men lägg skiten i en kartong på vinden och om du får ett brev så skickar du? Inte svårare än så
Citera
2010-03-19, 17:36
Medlem
DennisOlofs avatar
Brigaderna, prova ring på morgonen eller under lunchtid, tror det är lättare komma fram då.

Det är nog bara Comhem som vet om du ska lämna tillbaka prylarna, beror nog på vilket avtal man haft.
Citera
2010-03-19, 17:38
Medlem
Mulas avatar
De ville inte ha tillbaka mina grejer så nu har jag ett modem som ligger och skräpar. Jag tror det bara var de tidiga avtalen som hade hyr-modem, numera får man alltid köpa det själv, brukar vara billigare om man binder sig på 12 månader eller mer.
Citera
2010-03-19, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
De ville inte ha tillbaka mina grejer så nu har jag ett modem som ligger och skräpar. Jag tror det bara var de tidiga avtalen som hade hyr-modem, numera får man alltid köpa det själv, brukar vara billigare om man binder sig på 12 månader eller mer.

Faktiskt, kom på att det hette med något sånt som du beskriver, om du tecknar bla bla i 12 månader så får du köpa modemet för 1 kr eller så.
Citera
2010-03-19, 18:20
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:

Ett tips är ju att slänga iväg ett mail, så slipper du sitta och vänta
Citera
2010-03-21, 14:48
Medlem
Jag har haft Comhem flera gånger och dom har aldrig krävt att få tillbaka några grejor, så nu ligger det tre modem och skräpar här.
Har för mig att man köper grejorna för typ nån krona när man tecknar nytt.
Citera
2010-03-21, 15:13
Medlem
Avva66s avatar
När min digitalbox pajjade så fick jag en återlämnings fraktsedel i retur att
sätta på kartongen, så dom ville ha tillbaks den även fast den var trasig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in