Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-03-19, 14:00
Medlem
Tsimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Doda.Korpofagers.Sallskap
Gör som sagt ett Spreadsheet (Excel, google docs, OpenOffice).
Rekommenderar google docs då du bara behöver tillgång till internet för att editera.

Ha kolumnerna
Datum Utlånare Lånare Summa Kategori Kommentar

Ex.

2010-01-01 Olof Kalle 180kr Tåg "Resan till Karlstad-mässan"

Sen behöver man ju inte driva in alla skulder som tidigare nämnt, men om t.ex. Kalles totala skulder hamnar på 2460 kr är det kanske dags att göra det.

Många människor får dock grinöga när man skall driva in skiten :/
"Jag vet att jag har lånat, men så mycket är det fan inte" eller
"Men vad fan, det är ju bara en hundralapp"

Även om du inte får tillbaka pengar är det ju en bra visare vilka vänner du kan låna till.

Sant! Man har en dator att tillgå ja. Execel eller google docs löser ju alla problem med vissa regler tillagda. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det väl bara att kolla upp de lite större kostnaderna och sedan splitta dem på samtliga resenärer, även om kompis #1 kanske tog två öl fler än kompis #2 och kompis #3 tog en dyrare rätt på restaurangen än kompis #4. Min poäng är att det är både krångligt och onödigt att hålla på att bråka om småslantar.

Jo du har rätt. Småslantar är ingenting att bråka om.

Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Om det är någon i kompisgänget som ni vet mer er har lagt ut betydligt mer pengar än resten så är det klart att h*n ska få en större andel, men annars är det ju bara att dela kostnaderna rakt av. Du skrev förresten att det bara var en (av sju) personer som hade tappat bort sin plånbok. Varför betalade inte de övriga i kompisgänget sina egna utgifter?

Då är väl den mest intressanta frågan varför ni tar en nöjeshelg i Stockholm och spenderar tiotusentals kronor?

Om man går och köper mat på ica är det väldigt osmidigt att betala var för sig. Samma sak gäller om man köper konsert eller tågbiljetter.

För att ha roligt. Man vill ju dock ändå få ut så mycket som möjligt av studentlivet.
Citera
2010-03-21, 13:02
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Men för att nämna allt som jag tänkte jag skulle slippa så kostade varje tågbiljett nära tusen spänn och eftersom vi var sju pers blir det en del. Det plus div krogbesök, mat, boende, dagsunderhållning, konsert osv. Det handlar om månadslöner för min del = viktiga pengar.

Är man fyrtio och har en månadslön på 30 000 kan jag tänka mig att det är piece of cake, men som jag sa. Jag är fattig student!

Du verkar inte alls vara fattig!
Det är många över 40 som inte har råd med sådana utsvävningar.
Citera
2010-03-21, 14:25
Medlem
Tsimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Du verkar inte alls vara fattig!
Det är många över 40 som inte har råd med sådana utsvävningar.

Hela kalaset gick på nära 3000 spänn för mig. Lite mer än det dubbla om man räknar med pengar jag hoppas på få tillbaka. Det anser jag inte vara jätte dyrt men samtidigt väl värt att få tillbaka de pengarna man lagt ut. Fattig är relativt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in