2010-03-18, 14:18
Medlem
Okej jag har sökt, gått igenom trådar osv men hittar inte svaret på min fråga varken här eller google.

Har jag missat nåt så länka!

Hur som helst... Jag är grymt sockerberoende. Tränar regelbundet, äter nyttig mat och vill bli mera slimmad i kroppen.

Har nu prövat att byta ut socker i bakning, thé osv mot sötningsmedel som sucketter. Det smakar helt okej.

Nu till min fråga.. Går jag ner i vikt av att ersätta allt mitt sockerintag mot sötningsmedel ist?
2010-03-18, 14:20
Medlem
Verdess avatar
http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-...sotningsmedel/
2010-03-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-...sotningsmedel/

Tack! Det va mycket bra information och svar på min fråga.

Mod får gärna låsa tråd om så vills.
2010-03-18, 14:41
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frispel123
Okej jag har sökt, gått igenom trådar osv men hittar inte svaret på min fråga varken här eller google.

Har jag missat nåt så länka!

Hur som helst... Jag är grymt sockerberoende. Tränar regelbundet, äter nyttig mat och vill bli mera slimmad i kroppen.

Har nu prövat att byta ut socker i bakning, thé osv mot sötningsmedel som sucketter. Det smakar helt okej.

Nu till min fråga.. Går jag ner i vikt av att ersätta allt mitt sockerintag mot sötningsmedel ist?

Eh... Ska du verkligen baka bullar? På vilket sätt är din mat nyttig menar du?
2010-03-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Eh... Ska du verkligen baka bullar? På vilket sätt är din mat nyttig menar du?

Jag äter hälsosamt men har ett socker beroende och utöver min hälsosamma kost tycker jag om att baka bullar och kakor och äta dom.

Comprende?
2010-03-18, 22:29
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frispel123
Jag äter hälsosamt men har ett socker beroende och utöver min hälsosamma kost tycker jag om att baka bullar och kakor och äta dom.

Comprende?

För det första finns det inget medicinskt sockerberoende, det är bara något du hittat på. För det andra är ju dina bullar och kakor en del av din kost. Sålunda finns det ingen logik i påståendet om att du utöver din hälsosamma kost äter bullar och kakor.
2010-03-18, 23:24
Medlem
Silverturks avatar
Då låser jag denna tråd då TS ändå fått sitt svar.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in