2010-03-18, 13:48
Medlem
mylles avatar
Jag skulle behöva lite inspiration och tips till en kort film, sista delen av mitt projektarbete. Jag behärskar de flesta program, After Affects, 3D Max, Sony Vegas och Photoshop. Jag har svårt att få tag i skådespelare, men om måste skulle det nog kunna gå. Saknar just nu noll fantasi så all hjälp är något. Bara något med lite handling som man kan jobba på ett längre tag. Kan göra det mesta, effekter, redigering av all sort, text m.m.

Väldigt tacksam för all kreativ hjälp som jag vet ni har! <3
Citera
2010-03-18, 16:14
Medlem
mylles avatar
någon?
Citera
2010-03-18, 18:34
Medlem
BJNs avatar
Om du ändå har kunskaper i alla de program som du nämner så borde kreativiteten flöda. Varför inte göra en film med dig själv som olika roller och personligheter? Om du har svårt att få tag på skådespelare. Det är ju ganska enkelt i AE.
En kortfilm kan vara vad som helst. Men det låter som om du borde arbeta med 3D miljöer bl.a.
En stopmotion film kanske?
Ett grått trist drama om en pianist och mycket regn och elände med sparsmakad dialog?
En tät thriller i hemmamiljö där vem eller vad som helst kan vara antagonisten.
Ett barnprogram om livet som dammtussar under sängen.

Bara att flumma på!
Citera
2010-03-18, 23:13
Medlem
Aldess avatar
Hur lång ska filmen vara?

Gör en kort dokumänter om du nu kan så slipper du leta skådisar osv.

Vart bor du ?
Citera
2010-03-20, 23:09
Medlem
Solarprestiges avatar
en film är inget man gör själv (imo), så skaffa dig ett litet team, med någon som vill skriva, någon som vill regissera, och sen kan du göra effekter
Citera
2010-03-20, 23:12
Medlem
Dr.McCoys avatar
Gör en porrfilm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in