2004-03-12, 14:04
Medlem
Vilka filer visar vad jag har gjort !? Har lekt med skolans server och nu så e jag nära att torska Jag laddade bara ner information.... Jag vill hälst inte formatera datorn :S men det borde finnas filer som det står vad jag har gjort... vilka e dom !?

snälla hjälp mig !
2004-03-12, 14:07
Moderator
Ruskigbusss avatar
Temporary Internet Files.
History
Cookies

Leta rätt på de foldrarna och rensa...
2004-03-12, 14:09
Medlem
pikzels avatar
Du skriver inte alls vad det är för system, vilket OS, vilka tjänster du använt dig av för att ladda ner informationen, eller vilka program som används för dessa tjänster. Utan dessa uppgifter blir det ganska svårt att hitta en lösning åt dig.
2004-03-12, 14:10
Medlem
Robert_Goatses avatar
Du skall hälst gå till dina lektioner i fortsättningen.
2004-03-12, 14:13
Medlem
jag har windows xp professional..... har lekt både via dos så jag fick in en trojan sen lekte jag vidare så...
2004-03-12, 15:35
Medlem
^swestres^s avatar
Har du lekt via DOS? Hade du inte XP?

Nåja...
I fortsättningen kan det vara förebyggande bra att köra net stop event log...
Är det frågan om att rensa din egen dator så lagras loggningen i filerna appevent.evt, secevent.evt och sysevent.evt i c:\windows\system32\config...
Dessa kan inte tas bort när du väl startat XP, men kan administreras från c:\windows\system32\eventvwr.msc

Men som sagt innan mig, vi vet för lite för att säga något som fungerar till 100%

Om jag får gissa så var det net.exe du menade när du lekte i DOS?
2004-03-12, 16:21
Medlem
joo jag kör xp .... jag körde via cmd = ms dos .... så om jag tar bort dom där filerna så e det lungt för mig ? Hur gör jag på skolans dator då ?
2004-03-12, 18:28
Medlem
^swestres^s avatar
cmd != MS DOS , men jag lägger ner...

Nä, det är inte lungt om du tar bort dom filerna, det kvittar egentligen.

Eftersom varken du eller jag vet om dom har något övervakningsprogram på servern så kan jag inte svara på det heller... Men att ta bort trojanen är ju en start, något som jag förutsätter att du redan gjort.

Jag kan vara hjälpsam, men hjälper inte du mig så har iaf inte jag någon aning om vad som skall göras...
2004-03-12, 21:52
Medlem
orka beskriva varför jag låser tråden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in