• 1
  • 2
2010-03-18, 12:09
Medlem
wääuus avatar
Hej, imorgon har jag tenta.
Men tiden är lite dum, den börjar tio och varar till tre. Så antigen får jag ha med mig mat, äta brunch klockan nio eller så får jag helt enkelt störa lugnet med kurrande mage.

Men jag har kommit fram till att jag ska äta en ordentlig frukost, och ta med mig något som man kan smaska i sig och det vill jag ha tips på!

Vad ska jag ha med? En risifrutti, snickers, powerbar? Kom med förslag.
Om vi inte kommer fram till något så tar jag nog med mig en macka.
Citera
2010-03-18, 12:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Yalla yalla, äpple, banan eller annan frukt, godis, kexchoklad och dryck. Det är väl det jag brukar ha med mig.
Citera
2010-03-18, 12:11
Medlem
RocknRollPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Hej, imorgon har jag tenta.
Men tiden är lite dum, den börjar tio och varar till tre. Så antigen får jag ha med mig mat, äta brunch klockan nio eller så får jag helt enkelt störa lugnet med kurrande mage.

Men jag har kommit fram till att jag ska äta en ordentlig frukost, och ta med mig något som man kan smaska i sig och det vill jag ha tips på!

Vad ska jag ha med? En risifrutti, snickers, powerbar? Kom med förslag.
Om vi inte kommer fram till något så tar jag nog med mig en macka.
inget som prasslar eller knaprar etc..

en donut?
flaska juice
såndär kall kaffe
banan
macka
Citera
2010-03-18, 12:16
Bannlyst
Något litet och smidigt, risi frutti
Citera
2010-03-18, 12:18
Medlem
wääuus avatar
Bra tips! Banan är ju ultimat, men det är nog det värsta jag vet.
Yalla yalla var ett bra tips, mycket bra! Kexchoklad är gott men lite för krispigt och smuligt.

Förresten fick jag en såndär special-K-bar i ett paket, den ska jag ha med. Så kan ni få veta sen om den var god eller inte.
Citera
2010-03-18, 13:04
Medlem
Onebyones avatar
Käka bra innan sen ha något med socker så koncentrationen håller sig på topp. Käka riktigt kan du göra efter tentan...Undvik massa prasslande grejer, finns idioter som har chips och skit med sig...Brukar ha saft och lite frukt, fungerar alldeles utmärkt
Citera
2010-03-18, 13:15
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebyone
Käka bra innan sen ha något med socker så koncentrationen håller sig på topp. Käka riktigt kan du göra efter tentan...Undvik massa prasslande grejer, finns idioter som har chips och skit med sig...Brukar ha saft och lite frukt, fungerar alldeles utmärkt
Ja det var ungefär så jag hade tänkt!
P.g.a. prasslande så undviker jag kexchoklad och liknande, vi är inte så många som skriver tentan och kommer vara i en lite sal vilket gör det ännu mer irriterande med prassel.
Citera
2010-03-18, 13:16
Medlem
meepers avatar
Ät innan, det hade i alla fall jag gjort. Att duka upp en picknickbuffe i tentasalen, såsom vissa brukar göra, känns bara onödigt. Dels stör det den egna koncentrationen, men framförallt stör det andra.

En termos med kaffe kan räcka.
Citera
2010-03-18, 13:48
Medlem
wääuus avatar
Jag tror att jag tar med mig en Yalla eller en snickers eller något.
Satt en gång bredvid en tjej på en tenta som började plocka upp massa mat, burk efter burk efter burk med vad som verkade vara lagad mat. Och det var på en tenta som varade 8-12 typ... Och ja, hon var rätt tjock.
Citera
2010-03-18, 14:00
Medlem
Gidellas avatar
Frukt och dricka. Du kan ju alltid köra på en bulle från närmsta Pressbyrå om du vill. Eller någon sådan där drickyoghurt.

Brukar själv köra cola och frukt av något slag. Mest för att det ger en något att göra när man har någon fråga man behöver tänka över osv. Läsken främst för att jag vill ha socker och koffein i mig då jag sällan sovit så mycket innan tentan ifråga och frukten att tugga på när jag tänker.
Citera
2010-03-18, 14:07
Medlem
Glad...s avatar
Beror ju på vad du gillar, sött eller salt. Fruktsallad med t ex keso i en burk är ju smidigt. Då slipper man bli klibbig när man skalar osv. Godisblandning (choklad, naturgodis, nötter eller vad du nu gillar) i plastpåse eller burk så det inte prasslar. Kalla pizzapitar eller mackor fyllda med något rejält - typ tonfisk, kyckling eller feta - skurna i lagom munsbitar.
Citera
2010-03-18, 14:25
Medlem
Studenthavre, fick tipset av en gammal högstadielärare. Jag har visserligen bara använt det några gånger men då har det funkat bra.

Innehåll: sötmandel och russin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in