2012-12-23, 23:07
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av variegata
Jag talade generellt om alla upplevelser, därför jag inte har använt ordet "drömmar". Drömmar har vi när vi sover, inte upplevelser från "verkligheten". Drömmar kan ofta vara mer "suddiga" och "otydliga" än upplevelser här. De är mer osammanhängande än upplevelser härifrån (här är ju saker "linjära" så att säga). Där är lite skillnader på upplevelser av drömmar och upplevelser härifrån. Fast jag vet personligen fortfarande inte varför jag har alla dessa typer av upplevelser. Drömmar verkar dock ofta vara kopplade till automatiska känslor och tankar, till skillnad från fysiska världen. Ju mer de delarna av psyket som orsakar omedvetenhet har dominans under dagen, desto mer omedveten blir jag när kroppen sover. Ibland är jag medveten när jag har de andra upplevelserna också, men det som då är drömmarna tenderar att försvinna när jag blir medveten. Det är som att vakna upp ur en dagdröm, fast "där" så lever man liksom mer i drömmen.
är liksom det jag försöker få dig att göra, att inte prata om saker generellt då detta är saker vi redan vet. Sen att du jämför att drömmar är mer kopplade till automatiska känslor och tanker förstår jag men är det verkligen "till skillnad" från fysiska världen. Förstår man vill göra skillnad på dessa världar men inte med se bort från delar av fysiska världen där faktiskt känslor manifesteras sig på många sätt utan kanske man tänker på det. Föresten hur vet du att du blir mer omedveten? är lite emot vad det är från början. Saker som är omedvetet är saker man inte vet om. Vi kan då gå in på klardrömmar finns där man har full kontroll på drömmar och förstår att det inte är på riktigt.

Tycker jag för fram rätt mycket att drömmar är opålitiliga och är faktiskt lite poängen att dom är så vilket går in på ämnet i tråden med att hitta sanningar i dessa. Kan även säga finns rätt mycket intressant forskning om dessa saker du pratar om som du bör kolla upp. och böcker om för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in