2010-03-18, 18:59
Medlem
Krafses avatar
TS, om det kostar en massa pengar att spela så hade jag nog inte gjort det. Det finns små väsen där ute som influerar ens drömmar ibland, de kommer likt flugor till koskit, speciellt om man har en klardröm.

Man kan kalla dem demoner. De är experter på att bygga upp glädje och hopp för människor genom drömmar - sen kraschar de hela skiten och människan känner att den har förlorat något. Man ska ALDRIG ta sånt här seriöst. Detta är ett typexemplar av: "Bygga upp förhoppningar hos offret och sedan rasera allt-tekniken."
Vill du spela ändå (Jag vill egentligen heller inte avråda dig, tänk om det ÄR en vinst liksom? ) så ska du vara _väldigt_ beredd på att det inte nödvändigtvis behöver bli en vinst.

De här "demonerna", de lever på ens misär och olycka. Eller det verkar så, eftersom de strävar efter att göra människans liv till ett helvete både psykiskt och fysiskt. Som energivampyrer typ, de "äter" av vår livsenergi och skapar såna här "hål" i en som de kan använda för att ta sig in och suga musten ur en.
Citera
2010-03-18, 19:17
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Nej, 1/9999 för att vara exakt

Så enkel är väl knappast beräkningen eller? 7 nummer dras. Sannolikheten att något av de 4 talen dyker upp på första bollen är 4/35. Lyckas det är sannolikheten att nästa boll har en av de 3 kvarstående siffrorna 3/34. Får du inte rätt på första bollen blir det istället 4/34 osv. osv. osv. osv. Så jag vet inte hur ni räknar.
Senast redigerad av AstralProjector 2010-03-18 kl. 19:21.
Citera
2010-03-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tja, kan du se en lotto/tipskupong så borde du väl kunna se om det är en Opel, Cadillac, T-Ford, Volvo? Eller vilken färg? Du borde väl veta om jag har bil eller inte, och hur många utan att fråga, du är ju synsk påstår du ju....

Du är som vanligt så oerhört vag och generell, och ger intryck av att bara sitta och gissa hej vilt...

Dr Tinnitus
Jag är dålig på bilmodeller, vet amazon, PV och lite andra gambilar. Men de du räknar upp kan jag inte, men antar att cadillacen är stor och 4 kantig. Den här är stor nos på och hög. Ville vara snäll men skit i det då.
Citera
2010-03-18, 19:58
Medlem
Marmolaks avatar
Skulle jag kunna få denna lördags stryktips, utan halvgarderingar tack.
Citera
2010-03-18, 20:04
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Så enkel är väl knappast beräkningen eller? 7 nummer dras. Sannolikheten att något av de 4 talen dyker upp på första bollen är 4/35. Lyckas det är sannolikheten att nästa boll har en av de 3 kvarstående siffrorna 3/34. Får du inte rätt på första bollen blir det istället 4/34 osv. osv. osv. osv. Så jag vet inte hur ni räknar.
Helt korrekt. Det som avsågs här var en nummerserie av fyra siffror, inte 4 nummer av 7 möjliga, vilket det rör sig om i fallet med lottoraden.
Citera
2010-03-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag är dålig på bilmodeller, vet amazon, PV och lite andra gambilar. Men de du räknar upp kan jag inte, men antar att cadillacen är stor och 4 kantig. Den här är stor nos på och hög. Ville vara snäll men skit i det då.

Tja, jag är bara ärlig jag, fast det verkar du inte uppskatta....

Hur som helst så har du inte ett enda rätt i dina gissningar denna gång heller, så nu har jag snart inte fingrar nog att räkna ihop alla dina fullständiga misslyckanden i dina försök att visa dina mediala förmågor för mig.

Men du får ett plus i kanten för att du är snäll, det är nog mycket viktigare här i livet än att påstå att man har mediala förmågor.

Dr Tinnitus
Citera
2010-03-18, 21:33
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector

Jag visste inte hur spelet gick till, trodde man valde 4 slumpmässiga siffror och då det finns 10 olika siffror blir det 1/10*1/10*1/10*1/10 = 1/10000 men jag kanske borde pluggat på vad lotto egentligen betyder.

Mvh
Citera
2010-03-18, 22:09
Medlem
Viggen82s avatar
När är dragningen
Citera
2010-03-18, 22:27
Medlem
amilofss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
TS, om det kostar en massa pengar att spela så hade jag nog inte gjort det. Det finns små väsen där ute som influerar ens drömmar ibland, de kommer likt flugor till koskit, speciellt om man har en klardröm.

Man kan kalla dem demoner. De är experter på att bygga upp glädje och hopp för människor genom drömmar - sen kraschar de hela skiten och människan känner att den har förlorat något. Man ska ALDRIG ta sånt här seriöst. Detta är ett typexemplar av: "Bygga upp förhoppningar hos offret och sedan rasera allt-tekniken."
Vill du spela ändå (Jag vill egentligen heller inte avråda dig, tänk om det ÄR en vinst liksom? ) så ska du vara _väldigt_ beredd på att det inte nödvändigtvis behöver bli en vinst.

De här "demonerna", de lever på ens misär och olycka. Eller det verkar så, eftersom de strävar efter att göra människans liv till ett helvete både psykiskt och fysiskt. Som energivampyrer typ, de "äter" av vår livsenergi och skapar såna här "hål" i en som de kan använda för att ta sig in och suga musten ur en.

Jag tar det inte så allvarligt utan jag ser det hela som ett "intressant" sammanträffande och lite roligt i sin utformning.

(dragningen är på lördag)
Citera
2010-03-19, 16:25
Medlem
wwtfsmds avatar
Varför ser man aldrig i tidningarna att ett medium har vunnit storvinsten på lotto? Borde vara ganska enkelt sätt att visa att dom är legitima.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Jag visste inte hur spelet gick till, trodde man valde 4 slumpmässiga siffror och då det finns 10 olika siffror blir det 1/10*1/10*1/10*1/10 = 1/10000 men jag kanske borde pluggat på vad lotto egentligen betyder.

Mvh

Det blir olika sannolikhet om man räknar med eller utan en specifik ordning. Orkar inte räkna på det nu men det är ganska enkel statistik.
Citera
2010-03-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwtfsmd
Varför ser man aldrig i tidningarna att ett medium har vunnit storvinsten på lotto? Borde vara ganska enkelt sätt att visa att dom är legitima.

Det blir olika sannolikhet om man räknar med eller utan en specifik ordning. Orkar inte räkna på det nu men det är ganska enkel statistik.

Lika lustig är det med annonserna om det perfekta tipssystemet för endast 99,95 kr med garanterad vinst.......

Man kan ju fundera varför man bemödar sig att försöka kränga det om det nu är så himla bra? Varför inte bara hålla det för sig själv och peta in tipsrader då och då och håva hem fett med deg året om.....

Men, ändå finns det folk som med pannan glansig av förväntning slantar upp 99,95 kr och hoppas få börja vinna ordentligt på tipset..... Gissa vem som vinner mest, den som säljer eller den som köper....?

Dr Tinnitus
Citera
2010-03-20, 12:43
Medlem
Amagadwats avatar
Så hur gick det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem