Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-18, 14:56
  #13
Medlem
Stormorfars avatar
Q3 är ju annars ett sånt spel. Spelar man mot nån som lirat det länge blir man ju totalt utklassad oavsett hur bra man tycker att man är Har skaplig aim själv då jag spelat mycket fps, främst CS. Men det är ju sjukt stor skillnad mellan Q3 och CS, i cs kan man ju campa och smyga på ett helt annat sätt. I Q3 lär man hålla reda på armor/vapen och allt samtidigt som man måste veta vart alla spawnar och vart man ska skjuta osv. Lirar man mot någon riktigt skillad Q3 spelare så kan jag nästan garantera att ni kommer ha minus i score.
Citera
2010-03-18, 16:00
  #14
Medlem
Fina Gubbens avatar
Känner inte igen problemet, kan bero på att jag är en av dom som alltid tar nybörjarna. När jag var ny på FPS-fronten så var det en annan kaka & då kände jag igen det TS skriver. Det gäller bara att nöta, nöta & nöta. Lära sig hur fysiken funkar, vilka vapnen som är effektivast i vilka situationer, var fienderna spawnar (om det gäller DM), etc. Det gäller inte bara att kunna sikta in på gubben & dra iväg ett skott. I vissa spel (Q3 bland annat, kan vara så även i UT) kommer inte skottet direkt utan tar en tid på sig att "resa" till sitt mål vilket gör att man måste veta hur fienden kommer röra sig. Återigen kräver det träning.

Visst finns det dom som är födda med bättre förutsättningar & har det lite lättare men vem som helst (nåja, kanske inte handikappade) klarar av att komma upp till en hög nivå, bara man lägger ner tillräckligt många timmar på spelet. Det är det som jag tror är dessa spelares hemlighet. Spelar man FPS 4-10 timmar/dag i flera år så blir man till slut bra, för att inte nämna att ens reaktioner & instinkter om hur spelare beter sig ökar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Q3 är ju annars ett sånt spel. Spelar man mot nån som lirat det länge blir man ju totalt utklassad oavsett hur bra man tycker att man är Har skaplig aim själv då jag spelat mycket fps, främst CS. Men det är ju sjukt stor skillnad mellan Q3 och CS, i cs kan man ju campa och smyga på ett helt annat sätt. I Q3 lär man hålla reda på armor/vapen och allt samtidigt som man måste veta vart alla spawnar och vart man ska skjuta osv. Lirar man mot någon riktigt skillad Q3 spelare så kan jag nästan garantera att ni kommer ha minus i score.
Kommer ihåg när jag var på ett LAN för några år sedan där dom hade tävlingar i både CS & Q3. Gick rätt bra för mig i CS men i Q3 åkte jag ut direkt då den jag mötte hade spelat Q3 sedan släppet & var en riktig storlirare, medan jag själv spelat spelet för första gången bara någon månad tidigare.
MEN jag fick in några kills på den hoppande jäveln.
__________________
Senast redigerad av Fina Gubben 2010-03-18 kl. 16:02.
Citera
2010-03-18, 16:56
  #15
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel > Spelrelaterat
/Mod
Citera
2010-03-18, 18:19
  #16
Medlem
Kristofferssons avatar
Handlar väl mest om en kombination av träning och talang. Otaliga är väl de gånger tomtar som spelat i fem år inte presterar något som helst motstånd och inte för sina liv kan förstå att man faktiskt är bättre än dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback