• 1
  • 2
2010-03-17, 23:43
Medlem
Satt och slösurfade lite på aftonhoran idag där jag uppmärksammar följande länk:

http://blogg.aftonbladet.se/martinez...10/03/till-csn

Vet inte riktigt vem denna Martin Ezpeleta är och än mindre vilken koppling han har till aftonbladet. Men en enklare googling gör det klart att han verkar ha publicerat alster i ett flertal av svensk media.

Stör mig lite på den här killens inställning till de studieskulder han har till CSN. Verkar som han gjort det till en sport att förlöjliga CSN så mycket det bara går och samtidigt skryta inför allmänheten om sin bedrift.

Kan vi ta reda på lite mer fakta om den här äckliga parasiten? Hur stor är hans inkomst i Argentina? Är han fortfarande skriven i Sverige, har han någon inkomst här? Om det är bekräftelse han söker så tycker jag vi borde kunna leverera det till honom i härlig flashback-anda!

Lite fler kontroversiella inlägg:

http://blogg.aftonbladet.se/martinez...a-arbetsgivare
http://blogg.aftonbladet.se/martinez...mig-att-betala
Citera
2010-03-17, 23:49
Medlem
schittlers avatar
Martin Ezpeleta har förflutet som kolumnist/bloggare i Norrbottenskuriren. Där var han lika uppkäftig. Sedan avancerade han och hoppade över till Aftonbladet.
Citera
2010-03-18, 00:10
Medlem
Verdess avatar
Jag hatar folk som han som smiter från en skuld de själva valt att ta. Det är på grund av sånna människor som gör att csn inte litar på låntagare längre
Citera
2010-03-18, 07:53
Medlem
Blir så djävla pissed på människor som beter sig sådär.
Han borde sannerligen få lite hjälp på traven så han antingen hamnar hos kronofogden, alternativt börjar betala tillbaks det han är skyldig!
Citera
2010-03-18, 08:39
Medlem
Jag reagerade också på det han skrev. Försökte kommentera det hela men det fungerade inte. Verkar vara en vämjelig människa som gärna lastar över sina privata problem på oss andra och därefter spyr galla över oss som samtidigt vill ställa krav.

Exakt vilken nytta har det svenska samhället av sådana där?
Citera
2010-03-18, 08:49
Medlem
HH74s avatar
Killen lever på att pissa på det svenska samhället. Han flyr till Sverige men när han väl är här är han förbittrad på allt och gnäller på allt. Han har tagit 400,000 av skattebetalarnas pengar och hånar sedan CSN och säger att:

Citat:
Ursprungligen postat av Martin
Till mina arbetsgivare -
nuvarande och framtida:
Ni ska inte dra av skatt på mitt arvode eller lön.
Inte en krona!
Jag betalar inte skatt i Sverige.
Ni ska bara snällt sätta in pengarna
på mitt konto eller i ett brunt kuvert.
Same for me.

Men jag är inte förvånad över att han var inplockad. Alla som är hatiska mot det svenska samhället blir inplockade. Och är du invandrare, tja, then you can do no wrong. Även om du är en hycklande skattesmitare som spyr på hela Sverige efter att ha stjält 400,000. Way to go, AB.
Senast redigerad av HH74 2010-03-18 kl. 08:58.
Citera
2010-03-18, 08:58
Medlem
HH74s avatar
Åh, herregud. Han blir (med rätta) anklagad för att vara parasit. Vad gör idioten?

Citat:
Ursprungligen postat av Martin
Det är sorgligt att se så mycket illa dold främlingsfientlighet och unket näthat bland er.
Ni borde skämmas.

Han slänger fram raskortet. Jag blir knappt förvånad längre.
Citera
2010-03-18, 09:04
Medlem
MoLoKs avatar
Jag tror han sysslar med något slags bloggpoesiprojekt.

Gissar att boken kommer om ett halvår. Den kommer väl att handla om hur en latinos blod blandas med den svenska byråkratiska slemmet. Hur han reagerar "instinktivt" och "ryggar tillbaka för det känslokalla, det på själen frätande". Hur Sverige fortfarande är "genomsyrad av patriarkal byråkrati" och att det "förutom under två sommarmånader omöjligt kan vara mitt land".

Han är för "varm", han har för "mycket känslor" för att passa in i Sverige. Men hans förbannelse är att han är "dömd att för all evighet lida även i Argentina eftersom han präglad av busstidtabeller, mellanmjölk och genusteorier".

Gud vad kulturjournalisterna kommer att älska hans radbrutna poesi.
Senast redigerad av MoLoK 2010-03-18 kl. 09:12.
Citera
2010-03-18, 09:13
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag tror han sysslar med något slags bloggpoesiprojekt.

Gissar att boken kommer om ett halvår. Den kommer väl att handla om hur en latinos blod blandas med den svenska byråkratiska slemmet. Hur han reagerar "instinktivt" och "ryggar tillbaka för det känslokalla, det på själen frätande". Hur Sverige fortfarande är "genomsyrad av patriarkal byråkrati" och att det "förutom under två sommarmånader omöjligt kan vara mitt land".

Han är för "varm", han har för "mycket känslor" för att passa in i Sverige. Men hans förbannelse är att han är "dömd att för all evighet lida även i Argentina eftersom han präglad av busstidtabeller, mellanmjölk och genusteorier".

Gud vad kulturjournalisterna kommer att älska hans radbrutna poesi.

Jag är redan i tårar när du skriver så där.
Citera
2010-03-18, 09:35
Medlem
Är denna clown anställd av någon?
Citera
2010-03-18, 13:28
Medlem
The Meatballs avatar
Det här cementerar bara min uppfattning om att alla latinamerikaner är tjuvaktiga äckel.

Hur fungerar csns skuldindrivning utomlands? Fungerar den alls?
Citera
2010-03-18, 14:10
Medlem
Är väl bara att hoppas att någon vänlig själ krossar hans knän så han sitter i rullstol resten av livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in