2010-03-17, 23:42
Medlem
Cosmic Kids avatar
Nn som har lite koll p styckdetaljen kalvrygg? Lite sugen p att testa gra ngot med den men har lite dlig koll p hur den ska tillagas. Lste ngonstans att den motsvarar hgrevet frn vuxet djur, nn som vet om det stmmer?

Lng tillagningstid har jag i alla fall uppfattat att det ndvndigt, antar att man i frsta hand syftar p kokning d. Var dock mer sugen p tillagning i ugn p lg vrme i x antal timmar, ev. kanske brserat i nn vtska, l/rdvin/buljong med ett gng kryddor...hm...

Nn som har tillagat kalvrygg och har ngot tips?
Citera
2010-03-18, 00:04
Medlem
TravisBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Nn som har lite koll p styckdetaljen kalvrygg? Lite sugen p att testa gra ngot med den men har lite dlig koll p hur den ska tillagas. Lste ngonstans att den motsvarar hgrevet frn vuxet djur, nn som vet om det stmmer?

Lng tillagningstid har jag i alla fall uppfattat att det ndvndigt, antar att man i frsta hand syftar p kokning d. Var dock mer sugen p tillagning i ugn p lg vrme i x antal timmar, ev. kanske brserat i nn vtska, l/rdvin/buljong med ett gng kryddor...hm...

kalvrygg r frbaskat gott. har du ftt en bra bit s skulle jag lgtempa det i ugnen. inte ver 100grader p ugnen. Lt det ta tid, kommer bli fint!
Citera
2010-03-24, 19:31
Medlem
Helt korrekt!
Kalvrygg r det samma som hgrev p vuxet nt.

mvh/T
Citera
2010-03-24, 20:31
Medlem
Cosmic Kids avatar
Ok, tack fr er input, lg temp - tnk hgrev. terkommer ev. i mat-bildtrden med resultat efter helgen.
Citera
2010-03-24, 22:55
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid

Grymt att gra grillspett p
Citera
2010-03-31, 11:07
Medlem
Cosmic Kids avatar
Ok, resultatet d - kokade/brserade allts kalvryggen i stout med lk, vitlk, lite svartvinbrsgele och buljong och skert ngot mer som jag inte kommer ihg just nu, vi tnkte lite t porterstekhllet. Kttet blev kanon, riktigt mrt och smakrikt. Dremot kan man inte koka ner stout och gra ss p fick vi bistert erfara, beskan var s pass stark att det inte gick, s vi fick sl en bea istllet. Inte riktigt det jag hade tnkt mig men jaja...anyway, som styckdetalj betraktat ger jag i alla fall kalvrygg fem tummar upp - riktigt bra.

Nu r jag mer intresserad hur lngt ner man kan pressa tillagningstiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in