2010-03-17, 22:38
Medlem
patraskks avatar
Såg precis envirofones reklam på tv och kollade in sidan. Blir riktigt sugen på att sälja min iphone till dom och köpa en ny mobil, men ville kolla med er om någon har testat denna sida och hur pålitliga dom är.
Står tex "Riktvärde: 2.109,68 kr" och jag har mindre lust att skicka in min mobil till dom och få en femhundring på posten tillbaka bara för att det är en repa på baksidan.

Mvh

Edit: Tänkte efter lite... Är det med pengar från typ elektronikretur de betalar eller säljer de vidare telefonerna. Skulle vara kul att veta, hittar ingen info på sidan.
Senast redigerad av patraskk 2010-03-17 kl. 22:40.
Citera
2010-03-17, 22:43
Medlem
Är väldigt skeptisk till denna reklam. Tror det lönar sig bättre att sälja den på Blocket.
Citera
2010-03-17, 22:47
Medlem
patraskks avatar
Visst, kanske får lite mer på blocket men skulle vara mycket smidigare om denna sida funkade, lat som man är.
Citera
2010-03-17, 22:59
Medlem
raddicals avatar
Luktar som en "Köpa billiga telefoner i Sverige och sälja dyrt i U-länder" hemsida, eftersom det inte står någon information på deras site. Hade dom återvunnit telefonerna hade dom skrutit duktigt med detta
Citera
2010-03-18, 01:35
Medlem
Vattenspanns avatar
Nästan värt att börja rota i elektronikskroten i återvinningshuset och sälja skiten. Om det ändå är gratis så är det bara att köra på. Nån som har erfarenheter?
Citera
2010-03-20, 20:19
Medlem
Jag tänkte skicka iväg en telefon som jag har haft liggandes ett halvår nu till dom och se om det funkar bra, har precis anmält det på sidan så ska invänta ett kuvert från dom som jag ska skicka mobilen i. Vad dom sedan gör med den bryr jag mig inte så mycket om.

Kan rapportera sen när allt är klart.

Btw, på hemsidan står det att om dom inte anser att den är värt priset till 100% så skickar dom ett nytt prisförslag och accepterar man inte det ska dom skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt.
Citera
2010-03-21, 15:42
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QFT
Jag tänkte skicka iväg en telefon som jag har haft liggandes ett halvår nu till dom och se om det funkar bra, har precis anmält det på sidan så ska invänta ett kuvert från dom som jag ska skicka mobilen i. Vad dom sedan gör med den bryr jag mig inte så mycket om.

Kan rapportera sen när allt är klart.

Btw, på hemsidan står det att om dom inte anser att den är värt priset till 100% så skickar dom ett nytt prisförslag och accepterar man inte det ska dom skicka tillbaka telefonen kostnadsfritt.

Återkom gärna med besked hur det funkade.. Jag är lite intresserad av att bli av med en telefon som varit liggandes en längre tid
Citera
2010-03-22, 22:30
Bannlyst
Såg också reklamen på tv:n, man blir ju lite fundersam vad de gör av telefonerna ?, om de säljs vidare sen till u-länderna där de struntar i vad allt med miljövänligt innebär

Kanske Sverker har svar på frågan

22.33:
http://svtplay.se/v/1915421/plus/del_3_av_14
Citera
2010-03-22, 22:41
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongpojken
Återkom gärna med besked hur det funkade.. Jag är lite intresserad av att bli av med en telefon som varit liggandes en längre tid

Ja, jag känner att det är viktigt jag med! Har nämligen en NEC liggandes här hemma som jag ska få ca 10kr för! Så uppdatera för fan!
Citera
2010-03-22, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patraskk
Såg precis envirofones reklam på tv och kollade in sidan. Blir riktigt sugen på att sälja min iphone till dom och köpa en ny mobil, men ville kolla med er om någon har testat denna sida och hur pålitliga dom är.
Står tex "Riktvärde: 2.109,68 kr" och jag har mindre lust att skicka in min mobil till dom och få en femhundring på posten tillbaka bara för att det är en repa på baksidan.

Mvh

Edit: Tänkte efter lite... Är det med pengar från typ elektronikretur de betalar eller säljer de vidare telefonerna. Skulle vara kul att veta, hittar ingen info på sidan.
Överväger du seriöst sälja din iPhone för tvåtusen spänn?

Kan man även sälja trasiga telefoner till dem? Har en där displayen är död.

EDIT: Såg att så inte var fallet. Då lär det ju knappast handla om traditionell återvinning som de ger sken av. Det står att det ska finnas en artikel som heter "Vad händer med min gamla mobiltelefon?" men den hittar jag inte.
Senast redigerad av Dacali 2010-03-22 kl. 23:52.
Citera
2010-03-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av California
Ja, jag känner att det är viktigt jag med! Har nämligen en NEC liggandes här hemma som jag ska få ca 10kr för! Så uppdatera för fan!

Väntar fortfarande på det vadderade kuvertet man ska få så jag kan skicka telefonen till dom. Verkar ta lång tid för dom för jag anmälde mig i lördags.
Citera
2010-03-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacali
Överväger du seriöst sälja din iPhone för tvåtusen spänn?

Kan man även sälja trasiga telefoner till dem? Har en där displayen är död.

EDIT: Såg att så inte var fallet. Då lär det ju knappast handla om traditionell återvinning som de ger sken av. Det står att det ska finnas en artikel som heter "Vad händer med min gamla mobiltelefon?" men den hittar jag inte.
Ju det kan man. Och man får 70% av priset eller i vissa fall 1%-70% av priset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in