Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-08, 11:18
Medlem
Hur går det?
Citera
2010-04-08, 12:23
Medlem
Bobby Creeks avatar
Vill skicka ett par mobiler. Men ingen av dem funkar, går det ändå?
Citera
2010-04-10, 17:09
Medlem
Tog väldig tid att få kuvertet av dom som jag skulle skicka telefonen i, vet inte om det blev nåt fel för beställde ett nytt kuvert efter jag inte fått nåt efter en vecka och då fick jag båda kuverten samtidigt, men 1/4 skickade jag iväg telefonen och dom fick det i Belgien igår 9/4 (skickade Rek för säkerhetsskull). Fick mail om att dom hade tittat på min mobil och bestämt att jag skulle få fullt betalt för den, alltså det var inge fel på den som sänkte ersättningen till mig. Väntar nu bara på pengarna.
Citera
2010-04-12, 23:17
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QFT
Tog väldig tid att få kuvertet av dom som jag skulle skicka telefonen i, vet inte om det blev nåt fel för beställde ett nytt kuvert efter jag inte fått nåt efter en vecka och då fick jag båda kuverten samtidigt, men 1/4 skickade jag iväg telefonen och dom fick det i Belgien igår 9/4 (skickade Rek för säkerhetsskull). Fick mail om att dom hade tittat på min mobil och bestämt att jag skulle få fullt betalt för den, alltså det var inge fel på den som sänkte ersättningen till mig. Väntar nu bara på pengarna.

Kan vi få en uppdatering på detta?
Eller är det någon annan som använt sig av Envirofone och har lite mera info om vad dom gör med mobilen och hur långt tid det tar innan man får pengarna.
Citera
2010-04-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Kan vi få en uppdatering på detta?
Eller är det någon annan som använt sig av Envirofone och har lite mera info om vad dom gör med mobilen och hur långt tid det tar innan man får pengarna.

Idag (15/4) fick jag pengarna på kontot. Så för att sammanfatta lite:
20 mars: Anmälde på sidan att jag ville sälja en telefon.
1 April: Fick kuvert och adresskort. Skickade telefonen samma dag.
9 April: Dom fick och testade mobilen. Meddelade att jag skulle få full betalning.
15 April: Fick pengarna på kontot.

Mobilens skick var normalt sliten med lite repor bara. Sen om dom faktiskt återvinner telefonen eller inte kan ju ifrågasättas men dom säger ju att dom gör det iaf.
Citera
2010-04-15, 18:26
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QFT
Idag (15/4) fick jag pengarna på kontot. Så för att sammanfatta lite:
20 mars: Anmälde på sidan att jag ville sälja en telefon.
1 April: Fick kuvert och adresskort. Skickade telefonen samma dag.
9 April: Dom fick och testade mobilen. Meddelade att jag skulle få full betalning.
15 April: Fick pengarna på kontot.

Mobilens skick var normalt sliten med lite repor bara. Sen om dom faktiskt återvinner telefonen eller inte kan ju ifrågasättas men dom säger ju att dom gör det iaf.

Det är väl rätt självklart att de inte återvinner telefonerna, i så fall skulle det ju inte spela någon roll om den var trasig, repig osv.

Återvinning i deras ögon är väl att sälja telefonen vidare till en marknad där priset är högre på begagnade telefoner.

Ut miljösynpunkt så säger jag varken bu eller bä. Hamnar de i ett land där de fullkomligt skiter i återvinning så är det dåligt för miljön.
Citera
2010-04-18, 11:14
Medlem
Lite snedvriden prissättning tycker jag, en SE Xperia x10 som lanseras typ nu kostar ca 4700kr och den ska man bara få 1.165,31 kr för medan man får 1.596,68 kr för en satio som är flera månader gammal.
Citera
2010-04-19, 21:50
Medlem
jag har fått mitt kuvert och undrar om du fortfarande har pengarna på kontot eller om de gjorde nått lurt och tog tillbaka dom? (vet inte om man kan göra så men finns säkert en möjlighet)
Undrar även om ma bara behöver skicka mobilen utan varken kvitto, laddar what so ever?
Citera
2010-04-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demzi
jag har fått mitt kuvert och undrar om du fortfarande har pengarna på kontot eller om de gjorde nått lurt och tog tillbaka dom? (vet inte om man kan göra så men finns säkert en möjlighet)
Undrar även om ma bara behöver skicka mobilen utan varken kvitto, laddar what so ever?

Hehe dom har inte tagit tillbaka pengarna
Citera
2010-04-28, 16:20
Medlem
Stuuuuutes avatar
Fler som skickat in?
Citera
2010-05-03, 21:31
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Fler som skickat in?

Skulle också vilja höra av flera som skickat, någon som hade för skadad telefon?! Vad gjorde dom då? Fick du själv betala frakten? Fick man ens tillbaka luren?

Måste säga att jag fortfarande är lite skeptisk till detta...
Citera
2010-05-04, 08:07
Medlem
scrapheaps avatar
Skickade en telefon, tror det var i måndags, som rekommenderat brev. Blev en hundring ungefär.. kollade sedan på kollinr efter ett par dagar och då hade det kommit till sorteringsterminalen för utlandspost i belgien, eller liknande.

Idag tisdag (en vecka efter) får jag en påminnelse på mailen om att skicka luren, men om jag gjort det de senaste dagarna skulle jag bortse från denna.

Får väl se vad som händer. Återkommer med utgången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in