2010-03-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Har TS missat att man sänker hastigheterna på våra vägar var och varannan vecka, och att man inte ens har fri fart på autobahn i samma utsträckning längre?

Givetvis har jag inte missat det!
Citera
2010-03-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
haha. du var bra jävla dum.

Man kanske borde hålla med dig? Inför 0 km/h och vi skulle uppnå vår nollvision.
Bra tänkt!!
Citera
2010-03-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Du verkar vara oerhört dum. Dags att kliva ut ur bubblan!

För det första.
Hur många kör de bilar som du nämner? Det är inte direkt en betydande del av Sveriges bilpark som utgörs av tyska motorvägslok. Snarare en minimal bråkdel. Majoriteten är brackiga japsare och fyrkantiga Volvobilar.

Vidare så är koncentration en vara som både förbrukar och kräver energi. Varför tror du att bulltillverkarna försöker göra så bekväma bilar? Jo, för att de tär betydligt mindre krävande att sitta och studsa i en gammal Mazda än en ny A6.

Ett par snabba bensträckare och en kaffe då och då förbättrar koncentrationen mycket mer än om jag skulle dra upp bilen till 200 km/h.

Håll dig i högerfilen!!!
Citera
2010-03-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tricky911
Håll dig i högerfilen!!!
Du verkar vara en vettig jävel.
Citera
2010-03-17, 16:26
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Håll dig i högerfilen!!!

Men då kör han ju in i arslet på tanterna. Ska man köra fort så ska man hålla sig till vänster!

I övrigt så håller jag aldrig hastigheterna, jag kör i den hastigheten som är säkrast för mig och inte en jävel ska tvinga mig att hålla en hastighet som medför större risker.
Citera
2010-03-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Men då kör han ju in i arslet på tanterna. Ska man köra fort så ska man hålla sig till vänster!

I övrigt så håller jag aldrig hastigheterna, jag kör i den hastigheten som är säkrast för mig och inte en jävel ska tvinga mig att hålla en hastighet som medför större risker.

Han kan gott ligga bakom tanterna och husvagnarna. Där medför han ingen trafikfara för oss i vänster körfält
Citera
2010-03-17, 16:36
Medlem
Citat:
Han kan gott ligga bakom tanterna och husvagnarna. Där medför han ingen trafikfara för oss i vänster körfält
Känner mig tvingad att bemöta din något infantila inställning.

Jag har inte orkat motsätta mig själva grejen med fri fart utan mer dina skämt som skulle föreställa argument. När du svarar på mitt inlägg seriöst så ska vi allt se om vi inte ta denna fråga vidare..
Citera
2010-03-17, 17:01
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Varför inte införa fri fart på några av våra bättre motorvägar i sverige.

För att bränsleförbrukningen ökar?

För att skadorna blir värre om du smäller?
Citera
2010-03-17, 17:06
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Eftersom vi har så modern vagnpark i det här landet, med väl underhållna relativt nya bilar plus att vägverket håller våra vägar i toppskick och utan tjälskador och andra skador så tycker jag att fri fart är en självklarhet...

eller inte...
Citera
2010-03-17, 18:37
Medlem
bongiovis avatar
Tacka vet jag Italien...
Där ligger fanimej alla i 150 på motorvägen. Gamla som unga. Varför funkar det inte att köra snabbt i Sverige? Skyll inte på vägarna, för det stämmer inte.
Citera
2010-03-17, 18:37
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
haha. du var bra jävla dum.

..och du är ännu dummare
Citera
2010-03-17, 18:58
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
..och du är ännu dummare

intelligent svar där.

och hur många dör varje år i trafiken i Italien per capita jämfört med i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in